Protokół Nr VI/11 z dnia 10.05.2011r.

PROTOKÓŁ Nr VI/11
sesja Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 10 maja 2011r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny


Sesja rozpoczęła się o godz. 14.00 i trwała do godz. 22.15.
W sesji udział wzięli radni i sołtysi zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.
Ponadto w sesji uczestniczyli:
• Wójt Gminy – Krzysztof Marcinowicz
• Sekretarz – Teresa Rudzik
• Skarbnik – Anna Jakuć
• Radca prawny
• Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa – Dariusz Markuszewski
• Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – Joanna Lewko
• Księgowa Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – Jadwiga Grabowska
• Kierownik Referatu Organizacyjnego – Dorota Korpacz

Ad.1.
Obradom przewodniczyła Przewodnicząca Rady Bożena Ewa Jakończuk. Przywitała ona wszystkich przybyłych na sesję i otworzyła obrady sesji słowami „Otwieram sesję Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”. Na podstawie listy obecności stwierdziła, iż na stan 15 radnych – obecnych 15, tym samym jest quorum niezbędne do prawomocnych obrad.

Ad.2.
Następnie Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad przyjęciem porządku obrad – nikt nie zgłosił uwag do porządku obrad. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie  15 głosami „za”.

Przyjęty porządek obrad
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów sesji Nr IV/11 i Nr V/11.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
5. Interpelacje wnioski i zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
6. Przyjęcie sprawozdania z działalności  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym za 2010r.
7. Przyjęcie sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Juchnowiec Kościelny z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
8. Informacja dotycząca realizacji prac związanych z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
9. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu:
a) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Hryniewicze – obszar planistyczny Hryniewicze wieś;
b) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Izabelin;
c) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Wschód;
d) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Zachód;
e) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
f) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
g) w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Sołectw Gminy Juchnowiec Kościelny w celu wyrażenia opinii w projekcie statutu sołectwa;
h) w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
i) w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej im. Adolfa Kaweckiego w Bogdankach;
j) w sprawie zmiany uchwały Nr IV/29/11 Rady Gminy Juchnowiec Kościelny z dnia 25 lutego 2011r. w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli  szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Juchnowiec Kościelny, ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie nauczycieli, pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznane w 2011r.;
k) w sprawie zmian w Statucie Gminy Juchnowiec Kościelny;
l) w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych z zakresu pomocy materialnej
o charakterze socjalnym;
m) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny;
n) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Juchnowiec Kościelny;
o) w sprawie zmian w budżecie 2011r.;
p) w sprawie ustalenia wymagań dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części z terenu Gminy Juchnowiec Kościelny;
q) w sprawie rozpatrzenia zażalenia na bezczynność Przewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Juchnowiec Kościelny;
10. Sprawy bieżące.
11. Zakończenie obrad sesji.

Ad.3.
Uwag do Protokołu sesji  Nr IV/11 z dnia 25 lutego 2011r. nie wniesiono, wobec tego Przewodnicząca Rady Bożena Jakończuk zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu – „za” było 15 radnych.
Uwag do Protokołu sesji Nr V/11 z dnia 10 marca 2011r. nie wniesiono, wobec tego Przewodnicząca Rady Bożena Jakończuk zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu – „za” było 15 radnych.

Ad.4.
Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
Wójt – poinformował o:
- zakończonych wyborach sołtysów, które zostały przeprowadzone na przełomie lutego i marca bieżącego roku, następnie przywitał wszystkich sołtysów, a szczególnie nowowybranych,
- wydanych 28 zarządzeniach dotyczących między innymi: zmian w budżecie, stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkalnego zasobu Gminy Juchnowiec Kościelny,
w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na realizację zadań publicznych Gminy Juchnowiec Kościelny w zakresie działania na rzecz osób niepełnosprawnych oraz wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej, powołanie komisji konkursowej w celu przeprowadzenia wyboru Dyrektora Zespołu Szkół w Kleosinie – konkurs odbył się 28.04.2011r., wpłynęły dwie oferty, od 01.09.2011r. szkołą będzie zarządzał nowy dyrektor - Pan Marcin Hodun,  powołanie komisji konkursowej w celu przeprowadzenia wyboru Dyrektora Zespołu Szkół w Juchnowcu – konkurs odbędzie się 19.05.2011r., w sprawie zmian organizacyjnych Urzędu Gminy tj. zatrudniono Sekretarza, zmniejszyła się ilość referatów - zlikwidowano Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Referat ds. Promocji i Rozwoju. Zadania Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska przejął Referat Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa. Zadania Referatu ds. Promocji i Rozwoju przejął Referat Organizacyjny. Ponadto zmniejszyła się ilość pracowników.

- odbył się przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej we wsi Solniczki jednakże ze względu na kwotę jaką zaoferowano - 1 800 000 zł, przetarg został unieważniony,    dopłacie za I kwartał 2011r. do komunikacji miejskiej na terenie gminy, kwota zabezpieczona w budżecie nie wystarczy do końca 2011r.,
- otrzymanej dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiskai Gospodarki Wodnej na utylizację azbestu w kwocie 47 627 zł
- o przetargach na zbycie nieruchomości gminnych.
Na koniec podziękował wszystkim radnym oraz sołtysom za udziałw uroczystościach z okazji 3 Maja.

Przewodnicząca Rady Bożena Jakończuk poinformowała o:
•  odbytych pomiędzy sesjami posiedzeniach poszczególnych komisji:
od ostatniej sesji w dniu 25 lutego 2011r. odbyło się 13 posiedzeń komisji:
Komisja Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska
• w dniu 25 marca 2011r. zapoznała się z procedurą uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Horodnian i Kleosina, stanem dróg gminnych po zimie, zestawieniem projektów unijnych realizowanych i planowanych przez gminę.
• w dniu 28 kwietnia 2011r. zapoznała się z funkcjonowaniem spółki wodnej, inwestycje teleinformatycznych i dowozem dzieci do szkół,
• w dniu 5 maja 2011r. opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję;
Komisja Rolnictwa i Finansów
• w dniu 7 marca 2011r.  analizowała wydatki na oświetlenie w 2010r., omówiła podłączenia do kanalizacji w poszczególnych wsiach, umowy cywilno-prawne na wykonanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz oceniała zaangażowania gminy w pozyskanie środków unijnych;
• w dniu 4 kwietnia 2011r. przyjęła informację dotyczącą funkcjonowania pomocy unijnej rolnikom oraz oceniała realizację wniosków komisji za 2010r.
• w dniu 4 maja 2011r. - opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję
Komisja Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu
• w dniu 22 marca 2011r. analizowała działalność i wydatki klubów sportowych na terenie gminy za 2010r.
• w dniu 29 kwietnia 2011r. oceniała funkcjonowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2010r.
• w dniu 9 maja 2011r. odbyło się posiedzenie wyjazdowe komisji m.in. do miejscowości Ignatki - Osiedle
Komisja Rewizyjna
• w dniu 2 marca 2011r.   oceniała wykonanie inwestycji za 2010r. oraz kontrolowała umowy zlecenia i umowy o dzieło na roboty zlecone w 2009r. i 2010r.
• w dniu 6 kwietnia 2011r. dokonała oględzin Zespołu Szkół w Juchnowcu Górnym, oraz przeprowadziła kontrolę szkół w zakresie dochodów własnych i wydatków
• w dniu 20 kwietnia 2011r. kontrolowała wydatki Referatu Mienia Komunalnego dotyczących dzierżawy gruntów oraz remontu lokali komunalnych za rok 2010.
• w dniu 9 maja 2011r. opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję
Ponadto w dniu 28 marca 2011r. odbyło się wspólne posiedzenie wszystkich komisji w sprawie przebiegu obwodnicy Księżyna.
W dniu 10 marca 2011r. odbyła się sesja nadzwyczajna, na której Komisja Rewizyjna przedstawiła sprawozdanie z posiedzeń odbytych w okresie od 30.11.2010r. do 2.03.2011r. i wnioskowała o wystąpienie z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli. W dniu wczorajszym przyszła odpowiedź z NIK, w której poinformowano, iż ze względu na planowaną w 2011r. kompleksową kontrolę w urzędzie przez Regionalną Izbę Obrachunkową nie przewiduje się dodatkowej kontroli.
W dniu 3 maja 2011r. odbyły się w Juchnowcu Kościelnym z czynnym udziałem wszystkich radnych uroczyste obchody 3 Maja i w związku z tym podziękowała wszystkim za udział w uroczystościach.

Ad.5.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych w tym zapytania sołtysów
Sołtys wsi Księżyno Kolonia pytała jakie stanowisko zajęła gmina w  sprawie budowy obwodnicy Księżyna
Przewodnicząca Rady powiedziała, że nie doszło do spotkania radnych z Dyrektorem Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i dlatego Rada Gminy nie zajęła stanowiska
Wójt odpowiedział, że sprawa budowy obwodnicy Księżyno znajduje się na etapie sporządzenia decyzji środowiskowej
Radny Tadeusz Walicki powiedział, że z góry narzucono do rozpatrywania jeden wariant i stanowisko rady nie byłoby wiążące
Sołtys wsi Lewickie wnioskowała o zakupu sprzętu sportowego dla dzieci i młodzieży zgodnie ze złożonymi pismami w tej sprawie oraz zwróciła się z prośbą do Wójta o częstsze spotkania z sołtysami
Wójt  - poinformował, iż ze względu na zażalenie złożone w sprawie wyborów sołtysa w jednej ze wsi wstrzymał się z zorganizowaniem spotkania z sołtysami do czasu rozstrzygnięcia tej sprawy, odnośnie zakupu sprzętu sportowego poprosił sołtysów aby tego typu sprawy nie załatwiać na sesji, a bezpośrednio w Urzędzie Gminy
Radny Krzysztof Szczuka pytał o drogę Juchnowiec – Wojszki, kiedy zostanie naprawiony odcinek drogi Złotniki w kierunku Tryczówki
Wójt powiedział, że inwestorem jest powiat białostocki, natomiast na pytania kierowane do powiatu w tej sprawie otrzymuje odpowiedź, że inwestycja będzie już realizowana
Przewodnicząca Rady powiedziała, że roboty drogowe już rozpoczęto
Sołtys wsi Ignatki – Osiedle prosiła aby zawiadamiać o komisjach wyjazdowych sołtysów danych wsi oraz pytała jaki jest rozpatrywany wariant w decyzji środowiskowej budowy obwodnicy Księżyna
Wójt poinformował, że rozpatrywany jest wariant IIIB
Sołtys wsi Solniczki pytał o budowę kanalizację we wsi Solniczki
Wójt odpowiedział, że w przetargu zaoferowano 1 800 000 zł, a  w budżecie mamy 800 tys. zł, brakuje 1 mln, dlatego unieważniono przetarg, natomiast jeśli zostaną przyjęte zmiany w wieloletnim planie inwestycyjnym zadanie to zostanie rozłożone do realizacji na 2 lata
Radny Tadeusz Walicki powiedział, że ma nadzieję, że Wójt nie podejmie pochopnej decyzji o rozwiązaniu komunikacji na terenie m.in. Brończan i Koplan, tym bardziej, że gmina ma na tym terenie do sprzedania 60 działek i trwa budowa dwóch dużych zakładów, a więc osób jeżdżących przybędzie, a komunikacja z czasem sama się utrzyma
Wójt powiedział, że należy zapomnieć o tym, że komunikacja sama się utrzyma, zapewnił, że nie będzie podejmował pochopnych decyzji w sprawie komunikacji, ale kwota zabezpieczona w budżecie nie wystarczy na utrzymanie komunikacji do końca 2011r. Powiedział, że sprzedaż 60 działek oraz budowa nowych zakładów nie wpłynie na zwiększenie ilości osób korzystających z komunikacji.
Radny Jan Świerzbiński pytał o remont budynku gminnego przy ul. Alberta oraz prosił o udostępnienie wniosków zgłaszanych na zebraniach wyborczych
Wójt powiedział, że wnioski są dostępne w Urzędzie Gminy
Radny Bolesław Kulikowski wnioskował o zamontowanie 4 żarówek na kolonii w Simunach.
Wójt powiedział, że zebrano wnioski dotyczące oświetlenia w gminie, obecnie trwa ich wycena
Przewodnicząca Rady przypomniała o złożonym podaniu o lepsze oznakowanie dojazdu do posesji we wsiach na terenie gminy
Wójt powiedział, że wniosek będzie realizowany na bieżąco i w miarę możliwości
Radny Jan Bruczko wnioskował o powiadomienie go o spotkaniu komisji w sprawie ustawienie znaków drogowych „uwaga zwierzęta domowe” na drodze powiatowej w okolicach wsi Wojszki
Sołtys wsi Zaleskie pytał o dofinansowanie wykonania przydomowych oczyszczalni ścieków oraz o budowę drogi do wsi
Wójt powiedział, że został zlikwidowany gminny fundusz ochrony środowiska z którego dofinansowano budowę przydomowych oczyszczalni, przepisy zmieniły się i od 1 stycznia 2011r.  znowu można dotować przydomowe oczyszczalnie ścieków pod warunkiem podjęcia stosownej uchwały i zabezpieczenie środków w budżecie na ten cel. Niestety w tym roku nie ma środków finansowych
na realizację tego zadania.
Radny Maciej Zajkowski zaapelował do Wójta aby wykorzystać możliwości pozyskania dotacji unijnych na rozwój telekomunikacji, dofinansowanie poprawy dróg, przydomowych oczyszczalni ścieków
Sołtys wsi Juchnowiec Kościelny pytał o możliwość ułożenia drugiego progu zwalniającego na drodze w Juchnowcu Kościelnym
Wójt powiedział, że zarządcą drogi jest Powiat, my jako Gmina możemy wystąpić do powiatu z takim wnioskiem. Stwierdził, że progi zwalniające są głównym niebezpieczeństwem, ponieważ samochody omijając je jeżdżą środkiem jezdni
Sołtys wsi Juchnowiec Górny wnioskowała o umieszczenie na ul. Szkolnej znaku „przejście dla pieszych” i namalować pasy, ze względu na duży ruch
Radny Maciej Zajkowski zaapelował o zorganizowanie szkolenia radnym oraz udostępnianie radnym materiałów w formie elektronicznej
Wójt powiedział, że projekty uchwał  dostępne są na BIP-ie
Radny Jan Gradkowski wnioskował o:
- zaproszenie na kolejną sesję Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Dyrektora Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg odnośnie stanu dróg na terenie gminy,
– to aby Rada Gminy podejmowała decyzje o wykonaniu oświetlenia i przeznaczeniu środków na ten cel.
Sekretarz powiedziała, że sprawy oświetlenia należą do kompetencji organu wykonawczego
Sołtys wsi Hołówki Duże pytał, kiedy zostanie naprawiona droga w kierunku Hołówek Dużych
Wójt powiedział, że ta droga była parokrotnie zgłaszana do powiatu, jest to droga, którą w ciągu 4 lat gmina chce zmodernizować wspólnie z powiatem. Zwrócił uwagę, że to droga powiatowa, a gmina w 2011r. na drogi powiatowe przeznaczyła 2 mln 365 tys. zł, a potrzeby gminy są również bardzo duże odnośnie budowy dróg gminnych, kanalizacji, wodociągów
Sołtys wsi Dorożki pytał:
- czy gmina ma ustalone priorytety dotyczące poprawy stanu dróg gminnych
- ile umów podpisano na podłączenie do kanalizacji w Bielach i Złotnikach
Wójt powiedział, że poprawą stanu dróg gminnych zajmuje się Referat Dróg i Transportu. Ponadto należy wziąć pod uwagę, dużą ilość dróg gruntowych.  Informacja w sprawie podłączenia zostanie udzielona w późniejszym terminie, ponieważ wiele osób czeka z podłączeniem na lepszą pogodę.
Sołtys wsi Brończany pytał, kiedy zostanie rozpoczęta budowa kanalizacji dla miejscowości Brończany i Koplany.
Wójt powiedział, że projekt kanalizacji w Koplanach ważny jest do 2012r., projekt kanalizacji w Brończanach do tego roku. Wytypowano już odcinek kanalizacji do rozpoczęcia realizacji inwestycji i przedłużenia pozwolenia. Będzie to jednak wymagało zmian w budżecie.

Ad.6.
Przyjęcie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym za 2010r.
Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym przedstawiła Pani Joanna Lewko – Kierownik GOPS i odpowiadała na pytania radnych.
Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

Ad.7.
Przyjęcie sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Juchnowiec Kościelny z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego – przedstawiła Pani Dorota Korpacz. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

Ad.8.
Informację dotyczącą realizacji prac związanych z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - przedstawił Pan Dariusz Markuszewski  oraz odpowiadał na pytania zainteresowanych osób.
Poinformował między innymi o:
- opracowaniu 4 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obszaru obejmującego 830 ha i dot. Olmonty - Wschód, Olmonty – Zachód, Olmonty – Izabelin, Hryniewicze, które będą uchwalone na dzisiejszej sesji,
- przystąpieniu do opracowania planów miejscowości Kleosin, Horodniany, Ignatki – Wschód, obejmujących obszar 370 ha, które znajdują się na etapie opiniowania,
- wyłożeniu planu, u zbiegu ul. Alberta w Księżynie z przeznaczeniem na cele sakralne,
- przystąpieniu do opracowania planów części wsi Ignatki – Osiedle – obszar obejmuje 26 ha, który znajduje się na etapie uzgodnień,
- podjęciu 3 uchwał intencyjnych, które jeszcze nie są realizowane, a dot. miejscowości Stanisławowo, Ignatki – Przemysł, części obrębu Koplany Folwark.
Przewodnicząca Rady ogłosiła przerwę.

Ad.9.
Podjęcie uchwał
Po przerwie radny Krzysztof Szczuka odczytał pismo mieszkańców Hryniewicz dot. odrzucenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Hryniewicze
Pani projektant – powiedziała, że wieś Hryniewicze jest najlepiej przygotowana pod budownictwo, usługi i produkcję, a koszt sporządzenia planu wsi Hryniewicze zwrócą się najszybciej.
Sołtys wsi Hryniewicze – powiedziała, że rolnicy we wsi są przeciwni uchwaleniu tego planu.
Rozpoczęła się gorąca dyskusja w tym temacie, która nie przyniosła, żadnych efektów.
Wójt – powiedział, że na cztery plany w chwili obecnej gmina wydała 500tys. zł, stwierdził, że u części radnych budzi wątpliwości wykup nieruchomości i zapytał Pana Mecenasa czy przy uchwaleniu planu można negocjować z właścicielami gruntu ceny wykupu nieruchomości pod drogi
Pan Mecenas powiedział, że jak najbardziej z każdym właścicielem można odrębnie negocjować ceny wykupu gruntu pod drogi.
Na koniec Wójt poprosił o merytoryczną dyskusję przy uchwalaniu planów.
Po dyskusji, Przewodnicząca Rady przystąpiła do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Hryniewicze. Przed głosowaniem poinformowała, że będzie można głosować nad uchwałą o przyjęciu planu dopiero po przeprowadzeniu głosowania nad odrzuceniem uwag do planu znajdujących się na końcu uchwały. Odrzucenie wszystkich uwag przez radnych pozwoli przeprowadzić głosowanie w sprawie przyjęcia planu. Natomiast przyjęcie jakiejkolwiek uwagi spowoduje, że nie będzie można głosować nad przyjęciem planu.
Przed przystąpieniem do uchwalenia planów projektanci oraz Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa tłumaczyli zasady głosowania i odpowiadali na pytania radnych w tym zakresie.
W trakcie dyskusji
Radny Jan Gradkowski – wnioskował o przesunięcie głosowania nad planami na kolejną sesję, a na dzisiejszej jedynie je omówić.
Radny Marek Niewiński – powiedział, że nie można tego przesuwać w nieskończoność. Zaproponował przejście najpierw do głosowania nad planami, które budzą najmniej emocji
Wójt wnioskował o zmianę porządku obrad poprzez zmianę kolejności głosowania nad uchwałami tj. o przegłosowanie najpierw uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Olmonty – Wschód – „za” było 9 radnych, 6 „przeciw” – wniosek przyjęto.
Zmieniony porządek obrad:
9. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu:
a) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty - Wschód;
b) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Hryniewicze – obszar planistyczny Hryniewicze wieś;
c) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Izabelin;
d) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Zachód;
e) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
f) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
g) w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Sołectw Gminy Juchnowiec Kościelny w celu wyrażenia opinii w projekcie statutu sołectwa;
h) w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
i) w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej im. Adolfa Kaweckiego w Bogdankach;
j) w sprawie zmiany uchwały Nr IV/29/11 Rady Gminy Juchnowiec Kościelny z dnia 25 lutego 2011r. w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli  szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Juchnowiec Kościelny, ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie nauczycieli, pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznane w 2011r.;
k) w sprawie zmian w Statucie Gminy Juchnowiec Kościelny;
l) w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym;
m) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny;
n) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Juchnowiec Kościelny;
o) w sprawie zmian w budżecie 2011r.;
p) w sprawie ustalenia wymagań dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części z terenu Gminy Juchnowiec Kościelny;
q) w sprawie rozpatrzenia zażalenia na bezczynność Przewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Juchnowiec Kościelny;
10. Sprawy bieżące.
11. Zakończenie obrad sesji.

Wójt zaproponował głosowanie nad uwagami „blokiem”  w przypadku ich odrzucenia będzie można głosować na całym planem
Sekretarz wyjaśniła, że w przypadku odrzucenia wszystkich uwag przez radnych, będzie można przejść do głosowania nad uchwałą zatwierdzającą plan. W przypadku przyjęcia przegłosowanych „blokiem” uwag trzeba będzie przeprowadzić głosowanie nad poszczególnymi uwagami i jeżeli zostaną uwzględnione wówczas plan pójdzie do poprawki.
Przewodnicząca Rady przystąpiła do głosowania nad uchwałami:
a) Uchwała Nr VI/37/11 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Wschód;
Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie: „za” odrzuceniem uwag do planu Olmonty – Wschód – było 10 radnych, 4 „przeciw”, przy obecności 14 radnych – uwagi odrzucono. Następnie zarządziła głosowanie nad przyjęciem uchwały - „za” przyjęciem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Olmonty – Wschód było 10 radnych, 3 „przeciw”, 1 „wstrzymał się” od głosu, przy obecności 14 radnych. Uchwała została przyjęta i stanowi załącznik do protokołu.
Wójt wnioskował o zmianę porządku obrad poprzez przegłosowanie uchwał w następującej kolejności:
- w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty - Zachód;
- w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Izabelin;
- w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Hryniewicze – obszar planistyczny Hryniewicze wieś;
 „za” było 11 radnych, 2 „przeciw” przy obecności 13 radnych
Zmieniony porządek obrad:
b) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Zachód;
c) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Izabelin;
d) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Hryniewicze – obszar planistyczny Hryniewicze wieś;
e) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
f) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
g) w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Sołectw Gminy Juchnowiec Kościelny w celu wyrażenia opinii w projekcie statutu sołectwa;
h) w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
i)  w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej im. Adolfa Kaweckiego w Bogdankach;
j) w sprawie zmiany uchwały Nr IV/29/11 Rady Gminy Juchnowiec Kościelny z dnia 25 lutego 2011r. w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli  szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Juchnowiec Kościelny, ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie nauczycieli, pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznane w 2011r.;
k) w sprawie zmian w Statucie Gminy Juchnowiec Kościelny;
l) sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym;
m) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny;
n) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Juchnowiec Kościelny;
o) w sprawie zmian w budżecie 2011r.;
p) w sprawie ustalenia wymagań dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części z terenu Gminy Juchnowiec Kościelny;
q) w sprawie rozpatrzenia zażalenia na bezczynność Przewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Juchnowiec Kościelny;
10.  Sprawy bieżące.
11.  Zakończenie obrad sesji.

b) Uchwała Nr VI/38/11 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty Zachód;
Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie: „za” odrzuceniem uwag do planu Olmonty – Zachód – było 10 radnych, 2 „przeciw”, 1 „wstrzymał się” od głosu przy obecności 13 radnych – uwagi odrzucono. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad przyjęciem uchwały - „za” przyjęciem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Olmonty – Zachód było 10 radnych, 2 „przeciw”, 1 „wstrzymał się” od głosu, przy obecności 13 radnych. Uchwała została przyjęta i stanowi załącznik do protokołu.
c) Uchwała w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Olmonty – obszar planistyczny Olmonty – Izabelin;
Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie: „za” odrzuceniem nieuwzględnionych uwag – było 4 radnych, 6 „przeciw”, 3 „wstrzymało się”, przy obecności 13 radnych, - uwagi uwzględniono.
Ogłoszono 10 minutową przerwę.
Po przerwie
Pan Mecenas zwrócił uwagę za nieprecyzyjnie skierowane pytanie do radnych przed przerwą, przez Przewodniczącą Rady, które brzmiało „Kto jest za odrzuceniem nieuwzględnionych uwag” co może budzić wątpliwości i dlatego wnioskował o powtórzenie głosowania.
W związku z powyższym Przewodnicząca Rady wnioskowała o powtórzenie głosowania – „za” było 10 radnych, 1 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – wniosek przyjęto. Następnie powtórzono głosowanie w sprawie odrzucenia uwag do planu Olmonty – Izabelin – „za” było 6 radnych, 7 „przeciw”, przy obecności 13 radnych – uwagi uwzględniono.
W związku z uwzględnieniem uwag przegłosowanych „blokiem” Przewodnicząca Rady poinformowała, że w tym wypadku nie będzie możliwe głosowanie nad przyjęciem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Olmonty – Izabelin i zarządziła głosowanie nad poszczególnymi uwagami.
Po każdorazowym odczytaniu uwagi do planu przez Przewodniczącą Rady, projektant na mapie przedstawiał radnym powody nieuwzględnienia poszczególnych uwag, a radni głosowali w następujący sposób:
- nad nieuwzględnionymi w części uwagami tj.:
1.  działki nr 247/8 (Olmonty) w sprawie możliwości przeznaczenia części działki pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną -  „za” odrzuceniem uwagi było 12 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
2. działki nr 35/4 (Izabelin) w sprawie braku zgody na lokalizację dróg – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „przeciw”, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
3. działki nr 8 (Izabelin) w sprawie możliwości przeznaczenia części działki pod zabudowę – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
4. działki nr 64/4 (Olmonty) w sprawie możliwości przeznaczenia działki pod zabudowę mieszkaniową – „za” odrzuceniem uwagi było 10 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono – uwagę odrzucono;
5. działki nr 7 (Izabelin) w sprawie możliwości lokalizacji zabudowy – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się’ od głosu, przy obecności 13 radnych -  uwagę odrzucono;
6. działki nr 9 (Izabelin) w sprawie możliwości lokalizacji zabudowy na części działki – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
7. działki 18/1 (Izabelin) w sprawie możliwości lokalizacji zabudowy na całości działki – „za” odrzuceniem uwagi było 8 radnych, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
8. działki nr 247/1 (Olmonty) w sprawie zwiększenia obszaru przeznaczonego pod zabudowę oraz wytyczenia drogi – „za” odrzuceniem uwag było 10 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
- nad nieuwzględnionymi w całości uwagami tj.:
1. działki nr 55/1 (Izabelin) w sprawie wyłączenia działki z planu – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych -  uwagę odrzucono;
2. działki nr 18/1 (Olmonty) w sprawie wytyczenia dodatkowych dwóch działek budowlanych – „za” odrzuceniem uwagi było 7 radnych, 2 „przeciw”, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 12 radnych – uwagę odrzucono;
3. działek nr 19/1, 19/8, 19/3, 20/8 (Izabelin) w sprawie braku zgody na przeprowadzenie drogi – „za” odrzuceniem uwagi było 6 radnych, 4 „przeciw”, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
4. działki nr 35/4 (Izabelin):
a) w sprawie wyłączenia działki z planu ze względu na niewłaściwy podział działki,
b) w sprawie możliwości innego podziału na większe działki –
„za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu, przy obecności 12 radnych – uwagę odrzucono;
5. działki nr 6/6 (Izabelin)
a) w sprawie wyłączenia działki z planu ze względu na niewłaściwy podział działki,
b) w sprawie możliwości innego podziału na większe działki –
„za” odrzuceniem uwagi było 8 radnych, 1 „przeciw”, 4 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
6. działek nr 1/1, 1/2, 1/3, 1/4, 1/5, 1/6, 1/7, 1/8, 1/9, 1/10, 1/11, 1/12 (Izabelin) w sprawie możliwości zabudowy na całości działek – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu,
przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
7. działki nr 44/2 (Izabelin)
a) w sprawie możliwości zabudowy
b) w sprawie możliwości zmiany projektowanej drogi
c) w sprawie możliwości zmniejszenia minimalnej powierzchni działki do 1000m2
– „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych uwagę odrzucono;
8. działki nr 44/3 (Izabelin)
a) w sprawie możliwości włączenia całej działki pod budownictwo
b) w sprawie możliwości zmniejszenia minimalnej powierzchni działki do 1000 m2
– „za” odrzuceniem uwagi było 10 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
9. działek nr 64/1 i 64/3 (Olmonty) w sprawie możliwości zwiększenia obszaru przeznaczonego pod zabudowę – „za” odrzuceniem uwag był 6 radnych, 7 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
10. działek nr 26/1 i 26/4 (Izabelin) w sprawie możliwości zaplanowania drogi stanowiącej przedłużenie drogi przechodzącej przez działki nr 23/5 i 27/16 – właściciel w/w działek zabrał głos odnośnie złożonego wniosku i wnioskował o wrysowanie drogi w plan. Jednocześnie odpowiadając na pytanie radnego Marka Niewińskiego odnośnie budowy drogi zobowiązał się w obecności radnych wykonać drogę na własny koszt - „za” odrzuceniem uwagi było 2 radnych, 6 „przeciw”, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę uwzględniono,
11. działki nr 25/4 (Izabelin) w sprawie możliwości zaplanowania drogi stanowiącej przedłużenie drogi przechodzącej przez działki nr 23/5 i 27/16 – konsekwentnie do powyższej sytuacji - „za” odrzuceniem uwagi było 2 radnych, 6 „sprzeciwiło się”, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę uwzględniono;
12. działek nr 14/3, 16/5 (Izabelin) w sprawie możliwości podziału na mniejsze działki – „za” odrzuceniem uwagi było 4 radnych, 1 „przeciw”, 8 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
13. działki nr 14/3 (Izabelin) w sprawie uaktualnienia podkładu geodezyjnego (niewłaściwe oznaczenie lasu i rowu) – „za” odrzuceniem uwagi było 6 radnych, 1 „przeciw”, 6 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
14. działki nr 68/1 (Izabelin) w sprawie możliwości innego podziału na działki – „za” odrzuceniem uwagi było 4 radnych, 3 „przeciw”, 6 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
15. działki nr 4/1 (Izabelin) w sprawie możliwości zmniejszenia minimalnej powierzchni działki do 1000 m2 – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
16. działki nr 4/2 (Izabelin)
a) w sprawie możliwości zniesienia strefy zalewowej
b) w sprawie możliwości podziału na 9 działek
– „za” odrzuceniem uwagi było 10 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
17. działki nr 19/8 (Izabelin)
a) w sprawie braku zgody na przeprowadzenie drogi w planowanym przebiegu
b) w sprawie braku zgody na projektowanie ogrodów i pozostawienie części działki bez możliwości zabudowy – „za” odrzuceniem uwagi było 3 radnych, 1 „przeciw”, 9 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
18. działki nr 55/1 (Izabelin) w sprawie możliwości przeznaczenia działki pod zabudowę – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się”
od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
19. obszaru wzdłuż rzeki Horodnianka (Izabelin) w sprawie protestu przeciwko wyznaczeniu terenu zalewowego przy rzece Horodnianka – „za” odrzuceniem uwagi było 3 radnych, 1 „przeciw”, 9 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
20. działek nr 19/1, 19/3 (Izabelin)
a) w sprawie braku zgody na przeprowadzenie drogi w planowanym przebiegu
b) w sprawie braku zgody na projektowanie ogrodów i pozostawienie części działek bez możliwości zabudowy
– „za” odrzuceniem uwagi było 3 radnych, 5 „przeciwko”, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę uwzględniono;
21. działki nr 19/1 (Izabelin) w sprawie braku zgody na przeprowadzenie drogi w planowanym przebiegu – „za” odrzuceniem uwagi było 4 radnych, 2 „przeciw”, 7 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
Radny Marek Niewiński – wnioskował o powtórzenie głosowania nad uwagą nr 20, ponieważ sytuacja była analogiczna jak w pozycji 17 – „za” powtórzeniem głosowania było 8 radnych, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych. Powtórzono głosowanie nad uwagą Nr 20 – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono.
Radni w wyniku głosowania uwzględnili uwagi, które były odrzucone w całości w pozycji 10 i 11. Wobec tego, nie było podstaw do głosowania nad całością planu.
d) Uchwała w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Hryniewicze – obszar planistyczny Hryniewicze wieś
Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie: „za” odrzuceniem uwag do planu Hryniewicze – było 5 radnych, 6 „przeciw”, przy obecności 12 radnych – uwagi uwzględniono;
W związku z uwzględnieniem uwag przegłosowanych „blokiem” Przewodnicząca Rady poinformowała, że nie będzie możliwe głosowanie nad przyjęciem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Hryniewicze wieś i zarządziła głosowanie nad poszczególnymi uwagami.
Tak jak przy poprzedniej uchwale tak i w tym przypadku po każdorazowym odczytaniu uwagi do planu przez Przewodniczącą Rady, projektant na mapie przedstawiał radnym powody nieuwzględnienia poszczególnych uwag, a radni głosowali w następujący sposób:
- nad nieuwzględnionymi w części uwagami tj.:
1. działki nr 405 w sprawie poszerzenia drogi wewnętrznej – „za” odrzuceniem uwagi było 3 radnych, 9 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 12 radnych – uwagę odrzucono;
2. działek nr 37/10, 37/11, 37/12 w sprawie zmiany przebiegu drogi dojazdowej – „za” odrzuceniem uwagi było 6 radnych, 6 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 12 radnych – uwagę odrzucono;
3. działek nr 48/5, 48/7 w sprawie poszerzenia drogi dojazdowej – „za” odrzuceniem uwagi było 3 radnych, 10 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono ;
4. działek nr 398, 194 w sprawie realizacji drogi wewnętrznej – „za” odrzuceniem uwagi było 3 radnych, 10 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych,
5. działek nr 80/3 i 82/1 w sprawie realizacji drogi lokalnej oznaczonej w planie symbolem 4KD-L – „za” odrzuceniem uwagi było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
6. działki nr 83 w sprawie realizacji dróg przebiegających przez tą działkę – „za” odrzuceniem uwagi było 10 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
7. działki nr 390/1 w sprawie ustanowienia istniejącego dojazdu jako drogi gminnej – „za” odrzuceniem uwagi było 9 radnych, 4 „wstrzymało się” od głosu przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
- nad nieuwzględnionymi w całości uwagami tj.:
1. działek nr 386/6, 386/7, 386/8, w sprawie zmiany przeznaczenia tych działek pod zabudowę mieszkaniową – „za” odrzuceniem uwagi było 5 radnych, 4 „przeciw”, 4 „wstrzymało się” od głosu przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
2. działek nr 463, 466, 467 w sprawie prawidłowego oznaczenia geodezyjnego działek oraz zmiany funkcji z agroturystyki pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną – „za” odrzuceniem uwagi było 7 radnych, 6 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
3. działki nr 391/1 w sprawie poszerzenia dróg przebiegających przez tą działkę – „za” odrzuceniem uwagi było 0 radnych, 4 „przeciw”, 9 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę uwzględniono;W związku ze stwierdzeniem analogicznej sytuacji w poz. 7 dotyczącej w części nieuwzględnionych uwag, która została odrzucona, w w/w poz. 3 została uwzględniona -  wnioskowano o powtórzenie głosowania nad uwagą nr 7 – „za” było 9 radnych, 4 „wstrzymało się”, przy obecności 13 radnych – wniosek przyjęto.  Następnie powtórzono głosowanie nad uwagą nr 7 (działki nr 390/1
w sprawie ustanowienia istniejącego dojazdu jako drogi gminnej) – „za” odrzuceniem uwagi było 4 radnych, 6 „przeciw”, 3 „wstrzymało się” od głosu – uwagę uwzględniono.
4. poszerzenia drogi zbiorczej oznaczonej w planie symbolem 2KD-Z – „za” odrzuceniem uwagi było 4 radnych, 7 „przeciw”, 2 „wstrzymało się”
od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę uwzględniono;
5. działek nr 48/5, 48/6 w sprawie realizacji drogi dojazdowej – „za” odrzuceniem uwagi było 9 radnych, 4 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
6.  ziałek nr 80/3, 82/1 w sprawie realizacji drogi dojazdowej oznaczonej w planie symbolem 13KD-D – „za” odrzuceniem uwagi było 8 radnych, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
7. działek nr 79/7, 79/8, 79/9, 79/10, 79/11 w sprawie przeznaczenia ich jako rolnicze z zabudową zagrodową – „za” odrzuceniem uwagi był 1 radny, 7 „przeciw”, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności
13 radnych – uwagę uwzględniono;
8. działki nr 79/2 w sprawie przeznaczenia działki na cele rolnicze z zabudową zagrodową – „za” odrzuceniem uwagi było 0 radnych, 6  „przeciw”, 6 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 12 radnych – uwagę uwzględniono;
9. działki nr 12/1 w sprawie przeznaczenia działki na cele budowlane – „za” odrzuceniem uwagi było 4 radnych, 2 „przeciw”, 7 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
10. działek nr 25/10, 25/6 w sprawie realizacji dróg dojazdowych – „za” odrzuceniem uwagi było 9 radnych, 4 „wstrzymało się’ od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
11. działek nr 79/4, 79/5 w sprawie przeznaczenia działek na cele rolno – budowlane – „za” odrzuceniem uwagi było 0 radnych, 7 „przeciw”, 4 „wstrzymało się” od głosu przy obecności 11 radnych – uwagę uwzględniono;
12. działki nr 83 w sprawie realizacji dróg przebiegających przez tą działkę – „za” odrzuceniem uwagi było 8 radnych, 5 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych – uwagę odrzucono;
13. działki 62/1 w sprawie przeznaczenia jej jako rolniczej z możliwością zabudowy – „ za” odrzuceniem uwagi było 9 radnych, 1 „przeciw”, 3 „wstrzymało się” od głosu przy obecności 13 radnych uwagę odrzucono.
Radni w wyniku głosowania uwzględnili uwagi, które były odrzucone w części - poz. 7 oraz te, które były odrzucone w całości - poz. 3,4,7,8,11, wobec powyższego nie doszło do głosowania nad całością planu.

e) Uchwała Nr VI/39/11 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości dz. nr 145/5 o pow. 0,2552 ha obręb Koplany Folwark – została przyjęta – 13 głosami „za”, przy obecności 13 radnych i stanowi załącznik do protokołu;
f) Uchwała Nr VI/40/11 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości dz. nr 145/3 o pow. 0,5853 ha obręb Koplany Folwark– została przyjęta – 13 głosami „za”, przy obecności 13 radnych  i stanowi załącznik do protokołu;
g) Uchwała Nr VI/41/11 w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Sołectw Gminy Juchnowiec Kościelny w celu wyrażenia opinii w projekcie statutu sołectwa  - została przyjęta 12 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu przy obecności 13 radnych i stanowi załącznik do protokołu;
h) Uchwala Nr VI/42/11  w sprawie określenia zasad usytuowania na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
Pani Sekretarz – poinformowała, że w wyniku głosowania na komisjach § 3 uchwały otrzymał brzmienie „Za bezpośrednie sąsiedztwo w rozumieniu niniejszej uchwały rozumie się odległość nie mniej niż 50m mierzoną wzdłuż osi dróg publicznych wytycznymi ciągami przeznaczonymi dla pieszych od drzwi wejściowych punktu sprzedaży i podawania napojów alkoholowych do drzwi wejściowych obiektu chronionego” - za powyższą zmianą głosowało 12 radnych, 1 „przeciw” przy obecności 13 radnych. Uchwała z przegłosowaną zmianą została przyjęta 12 głosami „za”, 1 „przeciw” i stanowi załącznik do protokołu.
i) Uchwała Nr VI/43/11 w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej im. Adolfa Kaweckiego w Bogdankach została przyjęta jednogłośnie 13 głosami „za”, przy obecności 13 radnych  i stanowi załącznik do protokołu;
j) Uchwała Nr VI/44/11 w sprawie zmiany uchwały Nr IV/29/11 Rady Gminy Juchnowiec Kościelny z dnia 25 lutego 2011r. w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli  szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Juchnowiec Kościelny, ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie nauczycieli, pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz ustalenia form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznane w 2011r., została przyjęta 12 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu, przy obecności
13 radnych i stanowi załącznik do protokołu;
k) Uchwała Nr VI/45/11 w sprawie zmian w Statucie Gminy Juchnowiec Kościelny - została przyjęta jednogłośnie 13 głosami „za” przy obecności 13 radnych i stanowi załącznik do protokołu;
l)  Uchwała Nr VI/46/11 w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym - została przyjęta jednogłośnie 13 głosami „za”, przy obecności 13 radnych i stanowi załącznik do protokołu
m) Uchwała Nr VI/47/11 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny - została przyjęta jednogłośnie 13 głosami, przy obecności 13 radnych „za” i stanowi załącznik do protokołu
n) Uchwała Nr VI/48/11 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Juchnowiec Kościelny – została przyjęta jednogłośnie 13 głosami „za” przy obecności 13 radnych i stanowi załącznik do protokołu
o) Uchwała Nr VI/49/11 w sprawie zmian w budżecie 2011r.
Pani Skarbnik wnioskowała i przyjęcie  następujących autopoprawek do uchwały tj.:
- § 7 otrzymuje brzmienie „Upoważnia się Wójta Gminy Juchnowiec Kościelny do zawarcia stosownego porozumienia z Komendą Wojewódzką Policji w Białymstoku” w związku z przyznaniem dotacji Policji w kwocie 5 000 zł, a dotychczasowy § 7 otrzymuje nr 8, a  8 -  9
- zmniejszenia środków inwestycyjnych w kwocie 50.000zł w poz.19 - Budowę oświetlenia ulicznego w gminie i przeniesienie 25.000zł do inwestycji w poz.1  Kanalizacja sanitarna Biele, Złotniki, Rostołty i w poz.5 Kanalizacja w Janowiczach – dot. wykonania dodatkowych przyłączy wcześniej nieuwzględnionych.
Autopoprawki przyjęto jednogłośnie 13 głosami „za”. Uchwała z przyjętymi autopoprawkami została przyjęta 12 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu, przy obecności 13 radnych i stanowi załącznik do protokołu.
p) Uchwała Nr VI/50/11 w sprawie ustalenia wymagań dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części z terenu Gminy Juchnowiec Kościelny – uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami „za”, przy obecności 13 radnych i stanowi załącznik protokołu;
q) Uchwała Nr VI/51/11 w sprawie rozpatrzenia zażalenia na bezczynność Przewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał uzasadnienie stanowiące załącznik do uchwały i wnioskował o uznanie skargi jako bezzasadnej
Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad uchwałą w sprawie rozpatrzenia zażalenia jako bezzasadnego – „za” było 11 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 13 radnych - uchwała została przyjęta i stanowi załącznik do protokołu.

Ad.10.
Sołtys wsi Dorożki pytał czy posiedzenie sesji nadzwyczajnej zwołanej dnia 10.03.2011r., bez udziału sołtysów wymagało podjęcia terminowej uchwały
Przewodnicząca Rady potwierdziła, że taka była potrzeba
Sołtys wsi Dorożki pytał o fundusz sołecki
Wójt powiedział, że na sesji nadzwyczajnej m.in. podjęto uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2012 roku co należało uczynić do końca marca br.
Radny Stefan Kozłowski przypomniał, że sesję nadzwyczajną zwołała Komisja Rewizyjna w sprawie sprawozdania komisji, a Wójt wprowadził do porządku obrad w/w uchwałę

Ad.11.
Po wyczerpaniu porządku obrad sesji Przewodnicząca Rady zamknęła obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
      Bożena Ewa Jakończuk

protokolant:
Dorota Korpacz

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2011-06-29

Data modyfikacji: 2011-06-29

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2011-06-29