Protokół Nr XXXIX/09 z dnia 26.11.2009r.

PROTOKÓŁ Nr XXXIX/09
sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 26 listopada 2009r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny


Sesja rozpoczęła się o godz. 9.00 i trwała do godz.14.00.
W sesji udział wzięli radni i sołtysi zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.
Ponadto w sesji uczestniczyli:
• Wójt Gminy – Czesław Jakubowicz
• Zastępca Wójta – Henryka Szklaruk
• Skarbnik Gminy – Anna Jakuć
• Radca prawny – Anna Nazarewicz
• Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych – Barbara Puziuk
• Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska – Katarzyna Kowalewska-Sewastianik
• Kierownik Referatu Organizacyjnego, Spraw Oświatowych i Spraw Obywatelskich – Joanna Urbanowicz,
• Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego – Dariusz Markuszewski,
• Kierownik Referatu Mienia Komunalnego – Anna Ignaczuk,
• Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym – Joanna Lewko

Ad.1.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz. Przywitał on wszystkich przybyłych na sesję i otworzył obrady sesji słowami „Otwieram sesję Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.
Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na stan 15 radnych obecnych - 13 radnych, tym samym jest quorum niezbędne do prawomocnych obrad.

Ad.2.
Następnie przystąpiono do przyjęcia porządku obrad, uwagi do porządku obrad zgłosiła:
Pani Skarbnik – wnioskowała o wprowadzenie dodatkowego projektu uchwały intencyjnej w sprawie wyrażenia zgody na podjęcie uchwały przez Radę Gminy Juchnowiec Kościelny w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Juchnowiec Kościelny Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa mostu na przepust wraz z dojazdami przez rzekę Turośniankę w m. Szerenosy w ciągu drogi powiatowej Nr 1498 B” w 2010 roku. – „za” było 13 radnych.
Porządek obrad ze zgłoszonymi zmianami został przyjęty 13 głosami „za”.

Przyjęty porządek obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów sesji Nr XXXVII/09 i Nr XXXVIII/09.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
5. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
6. Informacja Wójta Gminy i Przewodniczącego Rady Gminy o złożonych oświadczeniach majątkowych.
7. Ocena realizacji zadań inwestycyjnych w 2009r.
8. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu:
   a) w sprawie powierzenia Gminie Miasto Białystok wykonania zadania w zakresie prowadzenia lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny;
   b) w sprawie wprowadzenia regulaminu określającego wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny; 
   c) w sprawie powierzenia Gminie Miasto Białystok wykonania zadania w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych w ramach realizacji zadania pn. „Zintegrowany system gospodarki odpadami dla aglomeracji białostockiej”;
   d) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Ignatki (obszar planistyczny Ignatki – Przemysł);
   e) w sprawie wyrażenia zgody na podjęcie uchwały przez Radę Gminy Juchnowiec Kościelny w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Juchnowiec Kościelny Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa mostu na przepust wraz z dojazdami przez rzekę Turośniankę w m. Szerenosy w ciągu drogi powiatowej Nr 1498B” w 2010 roku.
   f) w sprawie zmian w budżecie 2009 roku.
9. Zapytania sołtysów.
10. Sprawy bieżące.
11. Zakończenie obrad sesji.

Ad.3.
Uwag do Protokołu sesji Nr XXXVII/09 z dnia 29 października 2009r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu – „za” było 13 radnych. 
Uwag do Protokołu sesji Nr XXXVIII/09 z dnia 16 listopada nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu – „za” było 12 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu.

Ad.4.
Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
Wójt  poinformował o udziale:
• w dniu 3.11.2009r. – Konferencja w Białowieży – „Współpraca w zakresie rozwoju i promocji polskiej turystyki”
• w dniu 5.11.2009r. – spotkanie z kilkoma radnymi z prezydentem Polińskim w sprawie funkcjonowania komunikacji,
• w spotkaniu z dyrektorami szkół z terenu gminy w Zespole Szkół w Juchnowcu Górnym w sprawie przyszłorocznego budżetu, oświaty i sportu,
• uroczystym pasowaniu 6-latków w Kleosinie,
• w spotkaniu z pisarzem w Gminnej Bibliotece,
• w koncercie dzieci z Zespołu Szkół w Juchnowcu Górnym w Ośrodku Kultury z okazji 91 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę i przy tej okazji podziękował radnym za udział w uroczystości,
• w dniu 13.11.2009r. ślubowanie klas I w Zespole Szkół w Juchnowcu Górnym,
• w dniach 13-15.11.2009r. wyjazd na Litwę do Kowna w związku z obchodami 91 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę,
• w dniu 17.11.2009r. spotkanie z sołtysami, za które podziękował sołtysom a szczególnie Panu Wiktorowi Antoniuk gospodarzowi
• w dniu 20.11.2009r. w Starostwie Powiatowym odbyło się rozstrzygnięcie konkursu „Estetyczna i ekologiczna zagroda” z gminy Juchnowiec Kościelny udział wzięli Państwo Szczytko z Juchnowca Dolnego,
• w dniu 20.11.2009r. spotkanie z Zarządem Powiatu, na którym omówiono realizację wspólnych inwestycji w 2010r. i latach następnych,
• w spotkaniu z przedsiębiorcami z miejscowości Ignatki.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz  poinformował o odbytych pomiędzy sesjami posiedzeniach poszczególnych komisji:
Od ostatniej sesji w dniu 29 października 2009r. odbyło się 5 posiedzenia komisji.
- Komisja Rolnictwa i Finansów w dniu 19.11.2009r. – opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję
- Komisja Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska w dniu 25.11.2009r. – opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję oraz omówiła projekt budżetu gminy na 2010r.
- Komisja Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu w dniu 17.11.2009r. – zajmowała się aktualizacją statutu gminy oraz statutu sołectw, w dniu 23.11.2009r. - opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję oraz omówiła projekt budżetu gminy na 2010r.
- Komisja Rewizyjna w dniu 24.11.2009r. - opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję oraz omówiła projekt budżetu gminy na 2010r.
W dniu 16 listopada 2009r. odbyła się sesja nadzwyczajna zwołana na wniosek Wójta Gminy.
Ponadto w dniu 4 listopada 2009r. odbyło się posiedzenie Komisji doraźnej ds. funkcjonowania wysypiska, która wypracowała propozycje do porozumienia z miastem Białystok dot. dalszego funkcjonowania wysypiska odpadów w Hryniewiczach. Wypracowane postulaty przekazano prezydentowi Polińskiemu na spotkaniu w dniu 5.11.2009r.

Ad.5.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
Radny Jan Bruczko – pytał czy na sesję przybędzie przedstawiciel PKS w celu przedstawienia oferty kosztowej kursów autobusów PKS na terenie gminy, zgodnie z zapewnieniem Wójta na jednej z komisji
Wójt – powiedział, że nie, ponieważ przedstawiona propozycją PKS-u nie była atrakcyjna. Zaproponowano gminie 4,20zł. za km, podczas gdy miasto oferuje  4,40zł., ponadto na terenie miasta, PKS nie ma własnych przystanków
Przewodniczący Rady – poinformował, że Spółdzielnia Mieszkaniowa w Kleosinie wystąpiła do Urzędu Gminy o odłowienie bezpańskiego psa na ul.Wyszyńskiego, otrzymała informację, że pies ma właściciela i w związku z tym pytał kiedy uzyska informację odnośnie właściciela psa.
Wójt – powiedział, że odpowiedź zostanie udzielona w ciągu 7 dni
Radny Stefan Kozłowski – pytał o korzyści jakie będzie miała gmina w ramach zintegrowanego systemu gospodarki odpadami po odbytym posiedzeniu komisji doraźnej ds. funkcjonowania wysypiska odpadów w Hryniewiczach
Wójt – powiedział, że śmieci będą trafiały zgodnie z przeznaczeniem określonym w Wojewódzkim planie gospodarki odpadami, miasto przedstawiło takie same warunki porozumienia jak innym gminom
Radny Krzysztof Szczuka – pytał dlaczego zakupione bramki na boiska w Kleosinie były tak drogie i czy posiadają atesty, ponadto wnioskował o zamontowanie 3-4m piłko-łapów przy remizie w Kleosinie
Wójt – powiedział, że odpowiedź zostanie udzielona na piśmie
Przewodniczący Rady – pytał na jakim etapie jest wykup trójkątów widoczności na skrzyżowaniu ulicy Tuwima i Zdrojowej w Kleosinie i czy wszyscy właściciele wyrazili zgodę na ich wykup
Pani Henryka Szklaruk – Zastępca Wójta – powiedziała, że rzeczoznawcy zlecono wycenę części działek z trzech stron, z jednej strony nie będzie wykupu, ponieważ nie ma uregulowanych praw własnościowych działki
Radny Grzegorz Śliwowski – wnioskował o:
• uregulowanie sprawy wykupu części działki Pani Szuńko w Księżynie
• wykup trójkąta widoczności przy ul.Wąskiej w Księżynie od Pana Dojlido
Wójt – powiedział, że podjęcie decyzji o wykupie części działki przy ul.Wąskiej wymaga projektu drogi, którego nie ma, odpowiedź na wniosek w sprawie Pani Szuńko zostanie udzielona na piśmie
Radny Paweł Gradkowski – pytał o etap realizacji uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Kleosina i Horodnian
Wójt – powiedział, że wykonanie planu będzie uzależnione od wysokości środków zabezpieczonych w budżecie gminy, wówczas zostanie zaproponowana kolejność opracowania planów zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy
Radny Paweł Gradkowski – pytał Przewodniczącego Rady na czyj wniosek były zwoływane sesje nadzwyczajne
Przewodniczący Rady – powiedział, że na każdej sesji informuje kto wnioskował o zwoływanie sesje nadzwyczajne, a były one zwoływane na wniosek Wójta
W związku z powyższym radny Paweł Gradkowski – prosił Wójta o wyjaśnienie  wypowiedzi jaka padła na zebraniu sołtysów, „że obrady radnych na sesjach nadzwyczajnych i komisjach to trwonienie i marnotrawstwo pieniędzy”
Wójt – kategorycznie zaprzeczył, powiedział, że niczego takiego nigdy nie mówił, a zwoływanie sesji nadzwyczajnych było uzasadnione pilną potrzebą
Przewodniczący Rady – pytał czy jest konieczność podjęcia uchwały w sprawie  powierzenia Gminie Miasto Białystok wykonania zadania w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych w ramach realizacji zadania pn. „Zintegrowany system gospodarki odpadami dla aglomeracji białostockiej” na dzisiejszej sesji, ponieważ prawdopodobnie jeszcze jest czas, a ponadto inne gminy również powstrzymały się z jej podjęciem. Powiedział, że dobrze byłoby najpierw podpisać porozumienie w sprawie funkcjonowania wysypiska z miastem Białystok. Pan Prezydent Poliński otrzymał nasze propozycje i dobrze byłoby spotkać się ponownie i przedyskutować zgłoszone propozycje.
Wójt – potwierdził i poinformował o spotkaniu z Panem Sawickim - Dyrektorem Departamentu Inwestycji  Urzędu Miejskiego w sprawie budowy drogi na wysypisko przez wieś Olmonty.
Radny Andrzej Kolęda – pytał o etap aktualizacji projektu budowy drogi powiatowej Hryniewicze-Olmonty
Wójt – powiedział, że Powiat aktualizuje projekt, ale dokładna informacja zostanie przedstawiona na piśmie
Radny Jan Bruczko – wnioskował o wyrównanie dróg gminnych równiarką, oraz o odłowienie dwóch wałęsających się psów we wsi Wojszki
Przewodniczący Rady – pytał czy od 1.12.2009r. będzie przeprowadzona reorganizacja w Urzędzie Gminy i w jakim charakterze zatrudniono kolejnego pracownika do Referatu Mienia Komunalnego oraz o podanie jego zakresu obowiązków
Wójt – powiedział, że decyzja w sprawie reorganizacji nie zapadła, ale trwają przygotowania urzędu do nowego budżetu. Nowy pracownik będzie zajmował się nadzorem brygady budowlanej. Trwają przygotowania do remontu kilku budynków z przeznaczeniem na mieszkania socjalne
Radny Stanisław Szerenos – pytał na jakim etapie jest wykup terenu pod przepompownię w Szerenosach oraz termin usunięcia usterek przez firmę BIELBUD
Pani Henryka Szklaruk – Zastępca Wójta – powiedziała, że w przetargu wyłoniono rzeczoznawcą, który dokona wyceny m.in. w/w terenu
Pani Anna Ignaczuk – powiedziała, że zlecono geodecie wykonania podziału działek, które wyceni rzeczoznawca
Pani Barbara Puziuk – powiedziała, że firma BIELBUD ma 14 dni na usunięcie usterek, które w większości zostały już usunięte.

Ad.6.
Informacja Wójta Gminy i Przewodniczącego Rady Gminy o złożonych oświadczeniach majątkowych.
Odczytano informacje przesłane przez Naczelnika I i II Urzędu Skarbowego w Białymstoku odnośnie przesłanych oświadczeń majątkowych pracowników urzędu i radnych. Wszystkie oświadczenia majątkowe złożono w terminie.

Ad.7.
Ocenę realizacji zadań inwestycyjnych w 2009r. omówiła Pani Barbara Puziuk – Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych oraz odpowiadała na pytania radnych. Informacji o przebiegu i realizacji zadań inwestycyjnych stanowi załącznik do protokołu.
Radny Grzegorz Śliwowski – powiedział, że gmina posiada dużo ambitnych projektów ale skąd weźmie pieniędze na ich realizację
Wójt – powiedział, że gmina zaplanowała inwestycje na 23 mln zł., z których należy wybrać najważniejsze i dopasować do możliwości finansowych gminy. To co zostało zaproponowane w projekcie budżetu gminy na 2010r. powinno być przedyskutowane na posiedzeniu Komisji Rolnictwa i Finansów przez wszystkich radnych. Zaproponował wyważone zaciągnięcie kredytu, ponieważ gmina należy do nielicznych gmin w Polsce, która nie korzysta z kredytu. Wybrano to, co uznano za najistotniejsze w zrównoważonym projekcie budżetu na 2010r.
Radny Grzegorz Śliwowski – powiedział, że nie neguje potrzeby zaciągania kredytów na inwestycje, które są niezbędne. Jednakże zaciągnięcie kredytu musi być „podparte” pieniędzmi unijnymi w celu efektywniejszego wykorzystywania środków zasilanych kredytem. Powiedział, że wykorzystywanie środków unijnych w naszej gminie jest problematyczne, ponieważ jest za małe.
Wójt – powiedział, że aby sięgnąć po środku unijne gminy wydają olbrzymie pieniądze na projekty, które są podstawą  do złożenia wniosku o dofinansowanie.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz – powiedział, że duża ilość projektów na kanalizacje nawet przy wsparciu środków unijnych nie będzie przez gminę realizowane ze względu na ogrom projektów i brak możliwości zapewnienie środków własnych na ten cel.

Ad.8.
Podjęcie uchwał:
Uchwała Nr XXXIX/268/09 w sprawie powierzenia Gminie Miasto Białystok wykonania zadania w zakresie prowadzenia lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny
Przewodniczący Rady – prosił o zapoznanie się z oficjalnym pismem w sprawie komunikacji
Zastępca Wójta - powiedziała, że znany jest koszt 1km, natomiast nie wiadomo jakie będą wpływy z biletów
Wójt – powiedział, że miasto zaproponowało 43tys.zł. miesięcznie w formie zaliczki, następnie po pewnym okresie czasu będą doliczone wpływy z biletów. Kilometraż dotyczy tylko II strefy istniejącej sieci komunikacyjnej linii 7, 10, 11, 104 oraz 104 do Biel. W III kwartale będzie wiadomo jakie będą wpływy ze sprzedaży biletów. W połowie roku mają wejść bilety elektroniczne. W przypadku zmiany II strefy na I strefą gmina będzie musiała dopłacić różnicę w sprzedaży biletów Istnieje możliwość wprowadzenia darmowych bilety dla mieszkańców gminy. Na dzień dzisiejszy umowa obejmie dotychczasową komunikację na terenie gminy kwocie 43tys.zł. miesięcznie.
Przewodniczący Rady ponownie poprosił o zapoznanie się z oficjalnym pismem w sprawie komunikacje
Wójt – powiedział, że jeszcze nie otrzymał, brakuje podpisu prezydenta, natomiast przedstawione warunku porozumienia zostały już uzgodnione.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę. Po przerwie odczytał pismo Urzędu Miejskiego w Białymstoku w sprawie zasad dofinansowania komunikacji z dniem 1.12.2010r.
Radny Leszek Matowicki – wnioskował o wynegocjowanie z miastem przedłużenia kursowania autobusów linii 104 w soboty i w niedziele do centrum miasta, oraz pytał kiedy zostaną wprowadzone nowe linie
Wójt – zaproponował po I kwartale przeanalizowanie pod kątem ekonomicznym wszystkich wniosków o wprowadzenie nowych linii i kursów autobusów i przedstawienie konkretnych propozycji władzom miasta. Prosił o przekazywanie do urzędu propozycji zmian w kursowaniu komunikacji
Przewodniczący Rady – zgłosił swoje zastrzeżenia odnośnie braku zapisu dot. liczenia kilometrów od II strefy na stałe, i zasugerował aby tego typu zapisy znalazły się w porozumienie dot. funkcjonowania wysypiska. Zaproponował powołanie komisji, która przyjrzałaby się obecnemu funkcjonowaniu komunikacji oraz przeanalizowała i zaproponowała jej rozszerzenie.
Po dyskusji, Przewodniczący Rady wnioskował o wpisanie do projektu uchwały dodatkowego paragrafu po §2, a §3 i §4 zmienić na §4 i §5 o treści: „§3 Zmiany porozumienia o którym mowa w §2 w zakresie dotyczącym przebiegu tras linii komunikacyjnych oraz ich ilości wymagają zgody Rady Gminy”  i poinformował, iż  padło stwierdzenie, że w/w zapis może być uchylony przez Wojewodę jako niezgodny z przepisami prawa
Wójt – obiecał, że sam nie wprowadzi zmian, ponieważ wiążę się to ze zmianami w budżecie, który zatwierdza rada
Radny Stefan Kozłowski – stwierdził, że Wójt w projekcie budżetu na 2010r. nie zakładał zwiększenie linii autobusowaych, ponieważ zabezpieczono tylko 600tys.zł.
Wójt – zwrócił się do Sołtysów o składanie wniosków w zakresie potrzeb mieszkańców wsi odnośnie kursowania autobusów
– „za” wprowadzeniem dodatkowego zapisu było 14 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu. Uchwała ze zmianą została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymujący się” od głosu i stanowi załącznik Nr 1 do protokołu;
Przewodniczący Rady wnioskował o powołanie komisji doraźnej i zaproponował zmianę w porządku obrad poprzez wprowadzenie dodatkowego punktu po punkcie „Zapytania sołtysów” pn. ”Powołanie komisji doraźnej ds. funkcjonowania lokalnego transportu na terenie gminy Juchnowiec Kościelny ” – „za” było 14 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu
Porządek obrad po zmianach przedstawia się następująco:
9. Zapytania sołtysów.
10. Powołanie komisji doraźnej.
11. Sprawy bieżące.
12. Zakończenie obrad sesji.

Uchwała Nr XXXIX/269/09 w sprawie wprowadzenia regulaminu określającego wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny – Pani Katarzyna Kowalewska-Sewastianik powiedziała, że konieczność podjęcia uchwały wynika ze zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gdzie  kompetencje Wójta w tym zakresie zostały przekazane Radzie Gminy – uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 2 do protokołu; 
• w sprawie powierzenia Gminie Miasto Białystok wykonania zadania w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w ramach realizacji zadania pn. „Zintegrowany system gospodarki odpadami dla aglomeracji białostockiej” – Przewodniczący Rady wnioskował o zdjęcie projektu uchwały z porządku obrad – „za” było 15 radnych;
Uchwała Nr XXXIX/270/09 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Ignatki (obszar planistyczny Ignatki-Przemysł) 
Radny Grzegorz Śliwowski – zaproponował objęcie planem jeszcze terenów przeznaczonych pod obwodnicę Księżyna
Wójt – powiedział, że nie należy w jednej uchwale łączyć tych obszarów ponieważ, teren objęty projektem, a będący w większości w wieczystym użytkowaniu należy jak najszybciej uporządkować, po dyskusji uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik Nr 3 do protokołu;
Uchwała Nr XXXIX/271/09 w sprawie wyrażenia zgody na podjęcie uchwały przez Radę Gminy Juchnowiec Kościelny w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Juchnowiec Kościelny Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie zadania „Przebudowa mostu na przepust wraz z dojazdami przez rzekę Turośniankę w m. Szerenosy w ciągu drogi powiatowej Nr 1498B” w 2010 roku. – Pani Skarbnik poinformowała, że w dniu wczorajszym otrzymała fax z powiatu, odnośnie możliwości dofinansowania przebudowy mostu w związku z wystąpieniem Starostwa Powiatowego z wnioskiem do Ministerstwa Finansów o uruchomienie rezerwy na ten cel w kwocie 150tys.zł. na 2010r.
Przewodniczący Rady – zwrócił uwagę na sprzeczny zapis w tytule uchwały i poprosił Panią mecenas o opinię w tej sprawie
Pani Mecenas – poprosiła o wprowadzenie następującej zmiany w tytule uchwały „w sprawie  podjęcia działań w celu udzielenia pomocy finansowej…” oraz w  §1 ”Postanawia się podjąć działania w celu udzielenia pomocy finansowej …” – „za” w/w zmianami było 14 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu, uchwała ze zmianą została przyjęta 14 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik Nr 4 do protokołu;
Uchwała Nr XXXIX/272/09 w sprawie zmian w budżecie 2009r. – Pani Skarbnik przed omówieniem, poprosiła o wprowadzenie następujących propozycji Pana Wójta do zadań inwestycyjnych - przenieść z poz.1 pn. „Kanalizacja sanitarna Biele, Złotniki, Rostołty” kwotę 400tys.zł na poz.9 pn. „Kanalizacja sanitarna Koplany, Koplany Kol, Brończany, Lewickie” oraz z poz. 30 pn. „Wykup nieruchomości gruntowych pod infrastrukturę” przenieść kwotę 120tys.zł. na poz.15 pn. „Budowa ulic w Śródlesiu – Jarzębinowa, Sosnowa” – „za” było 13 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu, następnie omówiła projekt uchwały
Przewodniczący Rady – wnioskował o wprowadzenie §3 o treści: „w uchwale Nr XXVII/194/08 Rady Gminy Juchnowiec Kościelny z dnia 29 grudnia 2008r. skreśla się  § 11 pkt 3” a dotychczasowe paragrafy 3, 4, 5, 6 otrzymały nr 4, 5, 6, 7  – „za” było 15 radnych - uchwała ze zmianami została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik Nr 5 do protokołu;

Ad.9.
Zapytania sołtysów
Sołtys wsi Kleosin – wnioskował o ustawienie lustra na ul.Długosza ze względu na brak widoczności oraz pytał czy zostanie sprzedany budynek przy ul.Zambrowskiej
Wójt – powiedział, że decyzja o sprzedaży zapadnie na Radzie Gminy
Sołtys wsi Księżyno – pytał o możliwość przeniesienie słupa stojącego na rogu  ul.Południowej i ul.Witosa oraz wnioskował o interwencję w sprawie szamba znajdującego się przy przejściu dla pieszych na ul.Mazowieckiej, ponieważ przejeżdżające samochody często je uszkadzają, a szczególnie pokrywę
Wójt – powiedział, że słup zostanie przestawiony, natomiast sprawa szamba zostanie przekazana  zgodnie z kompetencją – marszałkowi województwa

Ad.10.
Powołanie komisji doraźnej ds. funkcjonowania lokalnego transportu na terenie gminy Juchnowiec Kościelny.
Przewodniczący Rady - wnioskował o powołanie komisji doraźnej, która dokona analizy i wypracuje wnioski odnośnie kierunków rozwoju w przyszłości komunikacji na terenie gminy
Pani Mecenas – powiedziała, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym – Rada Gminy może powołać komisję doraźną do określonych zadań ustalając jej zakres działania i skład
Po dyskusji, Przewodniczący Rady – zaproponował zakres działania komisji  polegający na zajęciu stanowiska w sprawie funkcjonowania w przyszłości lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny.
Następnie przystąpiono do wyboru członków komisji:
Radni zgłosili kandydatury następujących osób:
- Jana Bruczko,
- Stefana Kozłowskiego,
- Stanisława Szerenosa,
- Leszka Kuczyńskiego,
- Marka Juźwik
- Leszka Matowickiego
Radny Stanisław Szerenos wycofał swoją kandydaturę, natomiast pozostali radni wyrazili zgodę na pracę w komisji
Przewodniczący Rady – zarządził głosowanie nad powołaniem w/w składu komisji doraźnej – „za” było 13 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu;
Następnie radni 14 głosami „za” przyjęli Uchwałę Nr XXXIX/273/09 w sprawie powołania komisji doraźnej, która stanowi załącznik Nr 6 do protokołu.

Ad.11.
Sprawy bieżące
Radny Leszek Kuczyński – wnioskował o zdemontowanie hydrantu na pętli autobusowej w Bielach
Przewodniczący Rady oddał głos mieszkańcom gminy, którzy zwrócili się z prośbą o możliwość wypowiedzenia się na sesji
• przedstawiciele mieszkańców ul.Halickiej w Stanisławowie w sprawie budowy kanalizacji i drogi na w/w ulicy gdzie wnioskowali o odpowiedź na przedstawione na piśmie zapytania
Pani Barbara Puziuk – powiedziała, że w Referacie Inwestycji znajduje się do wglądu projekt wykonania całej infrastruktury na tej ulicy
Wójt – powiedział, że odpowiedź na zapytania zostanie udzielona na piśmie
• Pan Krzysztof Zawistowski oraz przedsiębiorcy z Ignatek odnośnie zajęcie stanowiska w sprawie przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności przedsiębiorcom z Ignatek,
po dyskusji, Przewodniczący Rady zaproponował ponowne przeanalizowanie sprawy na wspólnym posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rolnictwa i Finansów – „za” było 14 radnych;
• Pani Halinie Sobolewskiej-Wildner – prezesowi Regionalnego oddziału Towarzystwa Walki z Kalectwem w Juchnowcu Kościelnym odnośnie przedstawienia sprawozdania z działalności stowarzyszenia – informacja stanowi załącznik do protokołu;
Przewodniczący Rady – odczytał pismo mieszkańców ul.Baczyńskiego w Kleosinie w sprawie usunięcia znaku zakazu postoju i znaku zakazu wyjazdu samochodów o ciężarze powyżej 8ton, postawionych bez konsultacji z mieszkańcami ulicy z podpisami 27 osób
Wójt – powiedział, że znaki zostały postawione na wniosek mieszkańców,
Radny Stanisław Cydzik – pytał w sprawie wydania warunków zabudowy firmie Rogowski w Horodnianach
Pan Dariusz Markuszewski – powiedział, że sprawa jest w toku, jednakże ze względu na skomplikowany charakter przedłużono termin rozpatrzenia wniosku do końca grudnia br.
Radny Paweł Gradkowski – pytał o etap realizacji uchwały Rady Gminy w sprawie nadania honorowego obywatelstwa gminy ks. Januszowi Walerowskiemu
Dyrektor Ośrodka Kultury – powiedział, że uroczystość odbędzie się 13.12.2009r. o godz.11.30.
Radny Stefan Kozłowski – odniósł się do otrzymanej odpowiedzi na wniosek komisji finansowej dot. planowanej sprzedaży nieruchomości w 2010r. gdzie znalazł się budynek ośrodka zdrowia. Powiedział, że na komisjach nigdy nie było mowy o jego sprzedaży, a jedynie o rozbudowie lub remoncie w porozumieniu z radnymi i zainteresowanymi osobami
Zastępca Wójta – powiedziała, że to tylko propozycje
Wójt – powiedział, że przedstawił Radzie propozycje sprzedaży nieruchomości w 2010r., przypomniał, że bez zgody Rady, budynek nie zostanie sprzedany
Radny Jan Bruczko – wnioskował o wydzielenie 10m drogi dla RSP Dorożki przed sprzedażą działki w Dorożkach wraz z budynkiem zlewni mleka.
 
Ad.12.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
Krzysztof Marcinowicz

protokolant:
Dorota Korpacz

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2010-01-14

Data modyfikacji: 2010-01-14

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2010-01-14