Protokół sesji Nr XIII/07 z dnia 26.10.2007r.

PROTOKÓŁ Nr XIII/07

sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 26 października 2007r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny


Przed oficjalnym rozpoczęciem obrad XIII sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny wystąpił Dziecięcy Zespół Folklorystyczny z Zespołu Szkół w Juchnowcu Górnym „Jarzębinki” .
Sesja rozpoczęła się o godz. 9.00 i trwała do godz.13.30.
W sesji wzięli udział radni i sołtysi zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w sesji uczestniczyli:
· Wójt Gminy – inż. Czesław Jakubowicz
· Zastępca Wójta – inż. Jerzy Derpeński
· Skarbnik Gminy – mgr Anna Jakuć
· Radca Prawny – Grażyna Wyszkowska
· Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami – mgr inż. arch. Dariusz Markuszewski
· Kierownik Referatu Gospodarki komunalnej i Inwestycji – mgr inż. Barbara Puziuk
· Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska – mgr inż. Emilia Piktel
· Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym – Beata Górska

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Krzysztof Marcinowicz. Przywitał on przybyłych na sesję radnych, władze gminy, sołtysów oraz zaproszonych gości.

Ad.1.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz otworzył sesję rady gminy słowami „Otwieram sesję Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Ad.2.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz stwierdził, iż na 15 radnych obecnych jest 15 radnych, tym samym jest quorum niezbędne do prawomocnych obrad.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił następujący projekt porządku obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów sesji Nr XI/07 i Nr XII/07.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności między sesyjnej.
5. Interpelacje, wnioski, zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
6. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu.
7. Informacja dotycząca funkcjonowania pomocy unijnej i z budżetu państwa.
8. Ocena działalności placówek oświatowo-wychowawczych na terenie gminy.
9. Zaopiniowanie wykonania budżetu gminy za I półrocze 2007r.
10. Sprawy bieżące.
11. Zakończenie obrad sesji.

Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz
po odczytaniu projektu porządku obrad sesji zaproponował następujące zmiany:
- przeniesienie punktu 8. tj. „Ocena działalności placówek oświatowo-wychowawczych na terenie gminy” po punkcie 3,
- w związku ze złożeniem pisemnego wniosku o odwołanie z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Pana Krzysztofa Szczuki i powołanie Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny, który stanowi załącznik do protokołu, wprowadzić do porządku obrad po punkcie 9 tj. „Zaopiniowanie wykonania budżetu gminy za I półrocze 2007r.” punkt -  „Odwołanie Wiceprzewodniczącego  Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Pana Krzysztofa Szczuki” jako punkt 10 i jako punkt 11 – „Powołanie  Wiceprzewodniczącego  Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”,
radny Jan Bruczko zgłosił wprowadzenie do porządku obrad „Zmianę w składach osobowych komisji stałych Rady Gminy Juchnowiec Kościelny” jako punkt 12.
Wiceprzewodniczący Krzysztof Szczuka – powiedział, że nie otrzymał wniosku o jego odwołanie z pełnionej funkcji,
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz – powiedział, że wniosek wpłyną tuż przed sesją Rady Gminy,
radny Grzegorz Śliwowski – stwierdził, iż gubi się i prosi o wydrukowanie nowego projektu porządku obrad,
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz – powiedział, że każda ze zmian będzie głosowana, a następnie będzie głosowany całościowy porządek obrad,
radny Leszek Kuczyński – poprosił o odczytanie nazwisk radnych, którzy podpisali się na wniosku,
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz – odczytał nazwiska radnych, którzy podpisali się na wniosku o odwołanie z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Pana Krzysztofa Szczuki.
Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie zgłoszonych zmian w porządku obrad.
Przystąpiono do głosowania za zgłoszonymi zmianami w porządku obrad.
- odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Pana Krzysztofa Szczuki – przyjęto zmianę w porządku obrad 8 głosami „za”, 7 „przeciw”, przy obecności 15 radnych.
- powołanie  Wiceprzewodniczącego  Rady Gminy Juchnowiec Kościelny – przyjęto zmianę w porządku obrad 8 głosami „za”, 7 „przeciw”, przy obecności 15 radnych.
- zmiana składów osobowych komisji stałych Rady Gminy Juchnowiec Kościelny – w trakcie głosowania zmian w porządku obrad, ok. godz. 9:45 7 radnych opuściło XIII Sesję Rady Gminy Juchnowiec Kościelny. Sesję Rady opuścili: radna Barbara Świerzbińska, radny Grzegorz Śliwowski, radny Stanisław Cydzik, radny Leszek Grzegorz Kuczyński, radny Andrzej Kolęda, radny Krzysztof Szczuka, radny Stanisław Szerenos. Radni, którzy wyszli nie głosowali nad tą zmiana w porządku obrad. Zmianę w porządku obrad przyjęto 8 głosami „za” przy obecności 8 radnych.
Następnie Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad wraz z naniesionymi zmianami – „za” porządkiem obrad głosowało 8 radnych, przy 8 obecnych.
Nowy porządek obrad brzmi następująco:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów sesji Nr XI/07 i Nr XII/07.
4. Ocena działalności placówek oświatowo-wychowawczych na terenie  gminy.
5. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności między sesyjnej.
6. Interpelacje, wnioski, zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
7. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu.
8. Informacja dotycząca funkcjonowania pomocy unijnej i z budżetu państwa.
9. Zaopiniowanie wykonania budżetu gminy za I półrocze 2007r.
10. Odwołanie Wiceprzewodniczącego  Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Pana Krzysztofa Szczuki.
11. Powołanie  Wiceprzewodniczącego  Rady Gminy Juchnowiec Kościelny.
12. Zmiana komisji stałych Rady Gminy Juchnowiec Kościelny.
13. Sprawy bieżące.
14. Zakończenie obrad sesji.

Ad.3.
Uwag do Protokołu Nr XI/07 z dnia 2 września 2007r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu – „za” było 8 radnych, przy obecności 8 radnych. 
Uwag do Protokołu Nr XII/07 z dnia 27 września 2007r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu – „za” było 8 radnych, przy obecności 8 radnych. 

Ad.4.
Ocenę działalności placówek oświatowo-wychowawczych na terenie gminy przedstawili:
1. Pani Teresa Radziewicz – Wicedyrektor Zespołu Szkół w Juchnowcu Górnym przedstawiła w postaci prezentacji komputerowej oraz omówiła działalność szkoły – informacja z działalności szkoły stanowi  załącznik do protokołu,
2. Pani Małgorzata Jabłońska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Bogdankach przedstawiła informacje z działalności szkoły – informacja stanowi załącznik do protokołu,
3. Pani Bożena Nienałtowska – Dyrektor Zespołu Szkół w Kleosinie omówiła działalność szkoły pod względem dydaktycznym i organizacyjnym - informacja z działalności szkoły stanowi załącznik protokołu,
4. Pan Mirosław Guzewicz – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Księżynie omówił działalność szkoły oraz najważniejsze osiągnięcia – informacja z działalności szkoły stanowi załącznik do protokołu,
5. Pani Elżbieta Charkiewicz – Dyrektor Przedszkola w Kleosinie, przedstawiła informacje o działalności przedszkola –informacja stanowi załącznik załączeniu do protokołu.

Ad.5.
Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Wójt poinformował m.in. o udziale:
- 29 września 2007 r. w otwarciu zawodów sportowych w piłce siatkowej w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Kleosinie,
- 30 września 2007 r. w otwarciu wystawy Instytutu Pamięci Narodowej pt. „Obchody Millenium Chrztu Polskiego w roku 1966” w Ośrodku Kultury w Juchnowcu Kościelnym,
- 1 października 2007 r. w Mszy Świętej w Kleosinie „Wmurowanie Kamienia Węgielnego” pod nową Świątynią – Kościół pod wezwaniem Św. Teresy od Dzieciątka Jezus,
- 2 października 2007 r. w podsumowaniu konkursu – akcja katolicka i Kuratorium Oświaty,
- 3 października 2007 r. w Mszy Świętej w Kościele w Juchnowcu Kościelnym w intencji pracowników Urzędu Gminy Juchnowiec Kościelny,
- 4 października 2007 r. - Inauguracja Roku Akademickiego Politechniki Białostockiej,
- 5 października 2007 r. spotkanie autorskie a redaktorem Janem Sienkiewiczem z Wilna w Książnicy Podlaskiej – z powodu choroby Pana Wójta Urząd Gminy Juchnowiec Kościelny reprezentował Dyrektor Ośrodka Kultury w Juchnowcu Kościelnym Pan Marek Muszyński,
- 6 października 2007 r. zawody SUMO w Supraślu – z powodu choroby Pana Wójta urząd reprezentował Pan Jerzy Derpeński - Zastępca Wójta,
- 10 października 2007 r. w spotkaniu roboczym w stadninie koni w Ignatki-Osiedle w sprawie opracowania koncepcji Centrum Sportów Konnych,
- 11 października 2007 r. w spotkaniu z mieszkańcami w Rostołtach, Pan Ireneusz Szotko wyraził zgodę na pełnienie funkcji Sołtysa we wsi,
- 12 października 2007 r. spotkanie w Urzędzie Miejskim w Białymstoku w sprawie wdrażania usług elektronicznych; Święto Edukacji Narodowej – spotkanie w Zespole Szkół w Juchnowcu Górnym oraz w Zespole Szkół w Kleosinie; spotkanie z Komisją Wyborczą ds. Wyborów Parlamentarnych; Msza Święta i wyświęcenie krzyża w Kleosinie,
- 13-14 października 2007 r. na zaproszenie Podlaskiego Stowarzyszenia Sołtysów uczestnictwo wraz z delegacją Sołtysów w spotkaniu sołtysów z województwa podlaskiego w Augustowie,
- 15 października 2007 r. w spotkaniu z Konserwatorem Zabytków w sprawie projektu budowy budynku Urzędu Gminy i pomnika Jana Pawła II; spotkanie w szkole w Księżynie z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
- 16 października 2007 r. – 29 rocznica pontyfikatu Jana Pawła II, uroczysta Akademia w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Kleosinie,
- 17 października 2007 r. udział w Inauguracji Roku Akademickiego w Politechnice Białostockiej na Wydziale Zarządzania o/Kleosin,
- 19 października 2007 r. Msza Święta i uroczysta Akademia w Zespole Szkół w Juchnowcu Górnym w rocznicę nadania szkole imienia ks. Jerzego Popiełuszki; spotkanie w Starostwie Powiatowym w Białymstoku Wójtów, Burmistrzów i Prezydenta Białegostoku tworzących przyszłą aglomerację. W spotkaniu uczestniczył Pan Jerzy Derpeński – Zastępca Wójta,
- 20-21 października 2007 r. Wybory parlamentarne do Sejmu RP i do Senatu RP,
- 24-25 października 2007 r. Targi Infrastruktury Sportowej w Spale.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz -  poinformował o:
- godzinach pełnienia dyżuru w poniedziałki w godz.13.00-16.00
Ponadto poinformował o uczestnictwie z Panem Wójtem w uroczystościach, wizytacji Oddziału Przedszkola Samorządowego w Kleosinie.

Ad.6.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych – w tym zapytania sołtysów.
radny Marian Grabowski – pytał, co z projektem na budowę drogi do Księżyno – Kolonia, oraz dlaczego zostały zabrane pieniądze na przetarg na ten cel a przetarg jeszcze nie został ogłoszony.
Wójt poinformował, że:
- przetarg będzie ogłoszony,
- uwagę trzeba skupić na przetargach, które mają być zrealizowane,
- droga zostanie wykonana w przyszłym roku, a pieniądze na ten cel zostały jedynie przesunięte do innej pozycji,
- brak jest też firm projektowych.
radny Jan Bruczko – serdecznie podziękował, że Starostwo Powiatowe w Białymstoku wykonało odkrzaczanie drogi Wojszki – Stanisławowo oraz wnioskował o odkrzaczenie droga Białystok – Wojszki.
Wójt powiedział, że zwróci się w tej sprawie do Starostwa Powiatowego w Białymstoku.
Sołtys wsi Księżyno poinformowała, że na ul. Południowej w Księżynie nie zrobiono przyłącza kanalizacji; ze względu na duży ruch, ok. 12 tyś samochodów dziennie, jest dużo wypadków na ul. Zambrowskiej a przyczyną jest brak  sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych.
radny Leszek Matowicki – pytał, czy został złożony wniosek do Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku a sprawie budowy lewoskrętów do   ul. Jodłowej w Ignatki-Osiedle, do Księżyno – Kolonii, do wsi Ignatki, do wsi Horodniany.
Wójt powiedział, że Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku przygotowuje się do modernizacji tej drogi, która ma być wykonana w ciągu 3 lat, dokładne informacje na tan temat będzie można uzyskać w listopadzie. Przejście dla pieszych od ul. Tarasiuka w Kleosinie kosztowało gminę 130 tyś. zł.; odbyło się spotkanie dot. budowy skrzyżowania w Księżynie, ale Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich stawia bardzo wysokie wymagania. Konieczne będzie wykonanie projektu organizacji ruchu, lecz w budżecie na 2007 r. brak jest pieniędzy w Podlaskim Zarządzie Dróg.
Przewodniczacy Krzysztof Marcinowicz – zapytał, czy od 1 września 2007 r. wynagrodzenia dla „starych” pracowników zostały podniesione.
Wójt – powiedział, że są podwyżki.
Sołtys wsi Olmonty – zapytał co ze sprawą lotniska w Krywlanach.
Wójt powiedział, że pismo w tej sprawie zostało przygotowane, ale najpierw trzeba spotkać się z Prezydentem Białegostoku. Według mnie, lotnisko w Krywlanach to błąd, gdyż po tylu latach dyskusji o lotnisku jest już za późno na takie lotnisko na Krywlanach. Na pewno lotnisko jest potrzebne.
Sołtys wsi Ignatki-Osiedle – poruszyła sprawę przebudowy i modernizacji kanalizacji i wodociągu we wsi Ignatki-Osiedle oraz zapytała, dlaczego radni nie uczestniczyli w rozmowach nad koncepcją Centrum Sportowego w Ignatki-Osiedle.
Wójt wyjaśnił, że jeżeli podłączymy Ignatki-Osiedle do Kleosina to zabraknie wody, gdyż stacja uzdatniania wody jest już za mała. Jest już koncepcja kanalizacji, ale wymaga to osobnego projektu. W związku z koncepcją Centrum Sportowego Wójt powiedział, że warto zrobić coś żeby Juchnowiec Kościelny tak jak Turośń Kościelna miała swoje święto. Należy wykorzystywać pieniądze i dotacje a taka inwestycja pomoże gminie. W przyszłym roku stadnina będzie obchodziła 40-lecie istnienia. Jest możliwość, aby na tych terenach powstało Podlaskie Centrum Sportów Konnych. Jeżeli pomysł nie wyjdzie zawsze można teren podzielić na działki i sprzedać.
radny Marian Grabowski – zapytał co z przyłączami kanalizacyjnymi we wsi Ignatki u Pana Ryszarda Piotrowicza?.
Wójt – powiedział, ze sprawdzi czy Pan Piotrowicz Ryszard składał w tej sprawie pismo do urzędu.
Sołtys wsi Złotniki – złożył podziękowania za wzmocnienie i naprawę ulicy.
radny Jan Bruczko -  zapytał na jakim etapie jest projektowanie oczyszczalni ekologicznej w Wojszkach.
Wójt – wyjaśnił, że geodeta jest w trakcie opracowywania podkładu geodezyjnego, gdyż jest to potrzebne do projektu.
Sołtys wsi Juchnowiec Dolny – wnioskował o postawienie lampy nad wjazdem do Ośrodka Zdrowia oraz załatanie dziury na pętli autobusowej w Juchnowcu Dolnym ; zapytał jak sprawa remontu po byłym posterunku policji w Juchnowcu Dolnym.
Wójt – wyjaśnił:
- został rozstrzygnięty przetarg na remont tego budynku, który zostanie zakończony w przyszłym roku,
- temat z lampą nad wjazdem do Ośrodka Zdrowia zostanie zgłoszony Zakładowi Energetycznemu,
- dziura na pętli autobusowej pojawia się, ponieważ coś się dzieje w gruncie. Naprawa zostanie zgłoszona do powiatu.
Sołtys wsi Lewickie-Stacja – wnioskował o wymianę zegara, który włącza i wyłącza światło, ponieważ skoki napięcia powodują zwarcie; zapytał kiedy będzie zrobiona droga i czy informacje o wywozie śmieci trzeba informować gminę.
Wójt - powiedział, że informacja o odebraniu śmieci jest dołączona do faktur oraz rozważamy stworzenie własnej jednostki odpowiedzialnej za odbieranie śmieci. Jest kolejność remontu dróg, trzeba więc cierpliwie poczekać.
Sołtys wsi Lewickie – podziękował, za transport do Augustowa oraz  za uczestnictwo w zjeździe.
Sołtys wsi Ignatki-Osiedle – zapytała, dlaczego pod Ośrodek Rekreacyjny w Ignatki-Osiedle jest przeznaczone 5 ha skoro gmina posiada jedynie 2, 80 ha.; zapytała również od czego zależy budowa osiedla na wzgórzu.
Wójt -  powiedział, ze chcemy przejąć dodatkowa ziemię od Agencji Restrukturyzacji Rolnictwa.
Dariusz Markuszewski- Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami – wyjaśnił, że plan zakłada zabudowę wielorodzinną i będzie to kontynuacja.
Sołtys wsi Juchnowiec Górny – zapytał, co z budynkiem po starej Agronomówce, ponieważ jest on zdewastowany i zaśmiecony oraz podniósł sprawę drogi podjazdowej do garaży, gdyż chodnik jest w fatalnym stanie, żwir spływa z garaży na chodnik.
Wójt – powiedział, że stara trelinka zostanie wykorzystania na uporządkowanie drogi.
radny Jan Bruczko – wnioskował, żeby Pani Emilia Piktel – Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska przedstawiła zagadnienia omawiane na konferencji pt. „Spółki wodne – prawidłowe gospodarowanie użytkami rolnymi”.
Emilia Piktel - Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska – przedstawiła program konferencji i pokrótce go omówiła – program stanowi załącznik do protokołu.
radny Jan Bruczko – uzupełnił wypowiedź Pani Emilii Piktel. Powiedział, że spółka wodna w Juchnowcu Kościelnym wypadła średnio w porównaniu do innych spółek. Wójtowie i Burmistrzowie pomagają spółkom i u nas też tak powinno być.
Sołtys wsi Solniczki – zapytał, co z projektami odnośnie Solniczek.
Wójt – powiedział, że będzie pamiętał o Solniczkach, ale w tej chwili nie mamy żwiru, jest bardzo dużo pracy i sprzęt jest cięgle w ruchu.
Barbara Puziuk – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji – jest opracowana dokumentacja, został wykonany przetarg na budowę kanału tłocznego i Solniczki to kolejna wieś, w której będą wykonywane prace.
Sołtys wsi Śródlesie – podziękował za inwestycje we wsi Śródlesie, jednocześnie poinformował, ze firma Strabag wykonała niesolidnie utwardzenie drogi. Zawnioskował o to, żeby raz na kwartał brygada z gminy sprzątała ulice i tereny wokół posesji, wnioskował o zamieszczenie we wsi tablic informujących o położeniu ulic, oraz zapytał jakie inwestycje planuje gmina w przyszłym roku na osiedlu Śródlesie.
Wójt – poinformował, że w przyszłym budżecie będzie pozycja „ Informacja gminna”, będą informacje o nazwach i oznakowaniach ulic, nazwach wsi oraz oznakowanie o Gminie Juchnowiec Kościelny.
Sołtys wsi Księżyno-Kolonia – zapytał, co z boiskiem, które zostało już wytyczone.
Wójt – powiedział, ze boisko będzie w przyszłym roku.

Ad.7.
Podjęcie uchwał

Projekty uchwał były opiniowane przez poszczególne komisje.       
- Uchwała Nr XIII/76/07 w sprawie zmian w Statucie Gminy Juchnowiec Kościelny - uchwała została przyjęta jednogłośnie 8 głosami „za” przy obecności 8 radnych i stanowi załącznik Nr 1 do protokołu;
- Uchwała Nr XIII/77/07 w sprawie stwierdzenie wyboru ławników na kadencję 2008–2011 r. – Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził wybór członków Komisji Skrutacyjnej, która przeprowadzi wybory tajne; radny Stefan Kozłowski, radny Jan Bruczko oraz radny Henryk Silwon zostali zgłoszeni do udziału w pracach komisji skrutacyjnej. Wszyscy wrazili zgodę na udział w pracach komisji. Skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie, 8 głosów „za” przy obecności 8 radnych. Komisja poinformowała o sposobie głosowania i przystąpiono do głosowania według listy obecności. Po głosowaniu przewodniczący komisji Pan Henryk Silwon odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej. Kandydat na ławnika Pan Eugeniusz Kowlaczuk został wybrany 6 głosami „za” przy obecności 8 radnych. Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.
- Uchwała Nr XIII/78/07 w sprawie zmian w budżecie 2007 r. – uchwała została przyjęta jednogłośnie 8 głosami za przy obecności 8 radnych i stanowi załącznik Nr 3 do protokołu.
- Uchwała Nr XIII/79/07 w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla których zarządcą jest Wójt Gminy Juchnowiec Kościelny – uchwała została przyjęta  jednogłośnie 8 głosami „za” przy obecności 8 radnych i stanowi załącznik Nr 4 do protokołu.
- Uchwała w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Zarządowi Województwa Podlaskiego w zakresie budowy chodnika dla pieszych wraz z wjazdami do posesji i zatoką autobusową w Księżynie, w pasie drogi wojewódzkiej Nr 678 Kleosin – Sokoły – Wysokie Mazowieckie na odcinku od km rob. 7+630 do km rob. 8+190 – Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz wnioskował o odłożenie uchwały –„za” było 8 radnych , przy obecności 8 radnych.
- Uchwała w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Białostockiemu w zakresie przebudowy drogi powiatowej Nr 1497 B Koplany – Brończany – Stacja Lewickie – Juchnowiec Kościelny na odcinku od km rob. 0+000 do km rob. 1+799,65 ( wykonanie chodnika od km 1+355,00 do km 1+799,65 długości 444,65 m ) - Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz wnioskował o odłożenie uchwały –„za” było 8 radnych, przy obecności 8 radnych.

Ad.8.
Informacja dotycząca funkcjonowania pomocy unijnej i z budżetu państwa.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz wnioskował o przełożenie tego punktu obrad na następna sesję – „za” było 8 radnych, przy obecności 8 radnych.

Ad.9.
Zaopiniowanie wykonania budżetu gminy za I półrocze 2007 r.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz wnioskował o zdjęcie punktu z porządku obrad - za” było 8 radnych, przy obecności  8 radnych.

Ad.10.
Odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Pana Krzysztofa Szczuki.

Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz przeczytał wniosek o odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Krzysztofa Szczuki  oraz stwierdził, ze jest on złożony zgodnie ze statutem. Przewodniczący zarządził głosowanie tajne i zaproponował jego prowadzanie przez Komisję Skrutacyjną w tym samym składzie. Członkowie wyrazili zgodę na uczestnictwo w pracach komisji. Skład komisji został przyjęty jednogłośnie 8 głosami „za” przy obecności 8 radnych.
Radca Prawny - Pani Grażyna Wyszkowska wyraziła swoją opinię odnośnie sposobu głosowania. Na karcie do głosowania musi być napisane: „za odwołaniem Wiceprzewodniczącego rady”, „przeciw odwołaniu Wiceprzewodniczącego rady, „wstrzymują się odwołanie Wiceprzewodniczącego rady”.
Komisja poinformowała o sposobie głosowania i przystąpiła do przeprowadzania głosowania. Głosowano według listy obecności. Po głosowaniu przewodniczący komisji Pan Henryk Silwon odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej.
„Za odwołaniem Wiceprzewodniczącego Rady” – oddano 8 głosów ważnych, przy obecności 8 radnych. Tym samym Wiceprzewodniczący Rady Gminy Juchnowiec Kościelny został odwołany – uchwała Nr XIII/80/07, stanowi Załącznik Nr 5 do protokołu.

Ad.11.

Powołanie Wiceprzewodniczącego  Rady Gminy Juchnowiec Kościelny.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny. Radny Jan Bruczko zgłosił  radnego Eugeniusza Szotko i uzasadnił kandydaturę. Pan Szotko wyraził zgodę. Przewodniczący Krzysztof Marcinowicz zgłosił radnego Mariana Grabowiskiego i uzasadnił kandydaturę. Pan Grabowski również wyraził zgodę.
W związku z brakiem innych kandydatur przewodniczący zamknął listę kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny.
Przewodniczący zarządził głosowanie tajne w tym samym składzie Komisji Skrutacyjnej. Członkowie wyrazili zgodę na uczestnictwo w pracach komisji. Skład komisji został przyjęty jednogłośnie 8 głosami „za” przy obecności 8 radnych.
Komisja poinformowała o sposobie głosowania i przystąpiła do przeprowadzania głosowania. Głosowano według listy obecności. Po głosowaniu przewodniczący komisji Pan Henryk Silwon odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej.
„Za” powołaniem  na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Eugeniusza Szotko  oddano 8 głosów ważnych, przy obecności 8 radnych.
Wiceprzewodniczącym Rady Gminy Juchnowiec Kościelny został Pan Eugeniusz Szotko - – uchwała Nr XIII/81/07, stanowi Załącznik Nr 6 do protokołu.

Ad.12.
Zmiana komisji stałych Rady Gminy Juchnowiec Kościelny.
Radny Stefan Leon Kozłowski złożył wniosek o odwołanie wszystkich członków komisji stałych.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz – powiedział, iż należy odwoływać poszczególnych członków.
Radny Henryk Silwon złożył wniosek o odwołanie członków Komisji Rewizyjnej, tj.:
- radnego Pawła Gradkowskiego,
- radnego Andrzeja Kolędę,
- radnego Stefana Leona Kozłowskiego,
- radnego Leszka Grzegorza Kuczyńskiego,
- radnego Stanisława Cydzika,
- radnego Henryka Silwona,
- radnego Stanisława Szerenos.
Następnie Przewodniczący rady zarządził głosowani o odwołanie poszczególnych członków Komisji Rewizyjnej. Za odwołaniem poszczególnych członków głosowano następująco:
- radny Paweł Gradkowski – został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Andrzej Kolęda - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stefan Leon Kozłowski - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Leszek Grzegorz Kuczyński - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stanisław Cydzik - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Henryk Silwon - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stanisław Szerenos - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych.
Uchwała Nr XIII/82/07 w sprawie odwołania komisji stałych Rady Gminy – Komisji Rewizyjnej, stanowi Załącznik Nr 7 do protokołu.
Radny Henryk Silwon zaproponował  powołanie nowych członków Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej.
Radny Henryk Silwon na członków komisji zgłosił:
- radnego Mariana Grabowskiego,
- radnego Jana Bruczko,
- radnego Stefana Leona Kozłowskiego,
- radnego Pawła Gradkowskiego.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zgłosił na członka Komisji Rewizyjnej  radnego Henryka Silwona.
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą liczbę głosów:
- radny Marian Grabowski – 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Jan Bruczko - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stefan Leon Kozłowski -  8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Paweł Gradkowski - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Henryk Silwon - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych.
Nowy skład Komisji Rewizyjnej – uchwała Nr XIII/83/07, która stanowi Załącznik Nr 8 do protokołu.
radny Jan Bruczko złożył wniosek o odwołanie członków Komisji Rolnictwa i Finansów, tj.:
- radnego Jana Bruczko,
- radnego Mariana Grabowskiego,
- radnego Leszka Grzegorza Kuczyńskiego,
- radnego Stanisława Cydzika,
- radnego Krzysztofa Szczukę,
- radnego Eugeniusza Szotko,
- radnego Grzegorza Śliwowskiego.
Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie o odwołanie poszczególnych członków Komisji Rolnictwa i Finansów. Za odwołaniem poszczególnych członków głosowano następująco:
- radny Jan Bruczko - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Marian Grabowski - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Leszek Grzegorz Kuczyński - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stanisław Cydzik - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Krzysztof Szczuka - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Eugeniusz Szotko - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radnego Grzegorz Śliwowski - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych.
Uchwała Nr XIII/84/07 w sprawie odwołania komisji stałych Rady Gminy – Komisji Rolnictwa i Finansów, stanowi Załącznik Nr 9 do protokołu.
Radny Jan Bruczko zaproponował powołanie nowych członków Komisji Rolnictwa i Finansów.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rolnictwa i Finansów.
Radny Jan Bruczko na członków komisji zgłosił:
- radnego Eugeniusza Szotko,
- radnego Stefana Leona Kozłowskiego,
- radnego Leszka Matowickiego,
- przewodniczącego Krzysztofa Marcinowicza.
Radny Paweł Gradkowski zgłosił kandydata na członka komisji radnego Jana Bruczko.
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą liczbę głosów:
- radny Eugeniusz Szotko - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stefan Leon Kozłowski - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Leszek Matowicki - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- przewodniczący Krzysztof Marcinowicz - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Jan Bruczko - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych.
Nowy skład Komisji Rolnictwa i Finansów – uchwała Nr XIII/85/07, która stanowi Załącznik Nr 10  do protokołu.
Radny Marian Grabowski zawnioskował o odwołanie członków Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska, tj.:
- radnego Mariana Grabowskiego,
- radnego Henryka Silwona,
- radnego Pawła Gradkowskiego,
- radnej Barbary Świerzbińskiej,
- radnego Grzegorza Śliwowskiego,
- radnego Leszka Matowickiego,
- radnego Eugeniusza Szotko.
Przewodniczący zarządził głosowanie o odwołanie poszczególnych członków Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska. Na poszczególni członków głosowano następująco:
- radny Marian Grabowski - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Henryk Silwon - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Paweł Gradkowski - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radna Barbara Świerzbińska - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Grzegorz Śliwowski - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Leszek Matowicki -  został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Eugeniusz Szotko - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych.
Uchwała Nr XIII/86/07 w sprawie odwołania komisji stałych Rady Gminy – Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska, stanowi Załącznik Nr 11 do protokołu.
radny Marian Grabowski zaproponował powołanie nowych członków komisji.
Następnie Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska.
Radny Marian Grabowski zgłosił kandydatów na członków komisji:
- radnego Henryka Silwona,
- radnego Leszka Matowickiego,
- radnego Eugeniusza Szotko,
- radnego Pawła Gradkowskiego.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zgłosił kandydaturę radnego Mariana Grabowskiego.
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą liczbę głosów:
- radny Henryk Silwon - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Leszek Matowicki - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Eugeniusz Szotko - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Paweł Gradkowski - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Marian Grabowski - 8 głosów „za”, przy obecności 8 radnych.
Nowy skład Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska - uchwała Nr XIII/87/07, która stanowi Załącznik Nr 12  do protokołu.
Po zakończeniu głosowania i ustaleniu składu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska radny Jan Bruczko zgłosił swoją rezygnację z członkostwa w Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz wnioskował o odwołanie z  Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu następujących członków:
- radnego Andrzeja Kolędę,
- radnego Stefana Leona Kozłowskiego,
- radnego Leszka Matowickiego,
- radnego Krzysztofa Szczukę,
- radnego Stanisława Szerenos,
- radną Barbarę Świerzbińską.
Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie o odwołanie poszczególnych członków Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu. Za odwołaniem poszczególnych członków głosowano następująco:
- radny Jan Bruczko –został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Andrzej Kolęda - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stefan Leon Kozłowski - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Leszek Matowicki - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Krzysztof Szczuka - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radny Stanisław Szerenos - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych,
- radna Barbara Świerzbińska - został odwołany jednogłośnie, 8 głosami „za”, przy obecności 8 radnych.
Uchwała Nr XIII/88/07 w sprawie odwołania komisji stałych Rady Gminy – Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu, stanowi Załącznik Nr 13 do protokołu.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził składanie kandydatur na członków Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu. W związku z brakiem kandydatur nie przystąpiono do wyboru członków Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu.

Ad.13.
Sprawy bieżące.
Wójt  zwrócił się do sołtysów i radnych. Powiedział, ze jest zaniepokojony sytuacją w radzie gminy, wśród radnych nie ma dyscypliny w sprawach ważnych. W tej sytuacji trudno będzie pracownikom urzędu realizować swoje zdania. Zaapelował do radnych, aby potrafili uszanować się nawzajem – nie mogą się buntować. Wójt wie o problemach i postawach radnych, gdyż słucha mieszkańców gminy. Stara się, chce dać z siebie wszystko, dlatego remontuje szkoły, świetlice, buduje boiska, jednak ciężko jest zrobić w ciągu roku coś co było zaniedbane od kilkunastu lat. Uważa, że rada jest potrzebna, aby zrobić porządek w gminie. Prośby o powrót 7 radnych, którzy w dniu dzisiejszym opuścili sesję okazały się bezskuteczne. Tak nie może się dziać. Wójt powiedział, ze zrobił już wszystko, podniósł pensje „starym” pracownikom, zatrudnił nowe osoby i teraz każdy pracownik powinien dać z siebie 100%, ponieważ do tej pory brak jest innowacyjności. Na koniec dodał, że po tym co zaczęło się dziać może być jeszcze gorzej. Wójt złożył wniosek o upoważnienie go do przeprowadzenia przetargu na zakup koparko-ładowarki w formie uchwały intencyjnej ze względu na zbyt małą kwotę w budżecie.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie nad wnioskiem Wójta. Wniosek został przyjęty jednogłośnie, 8 głosami „za” przy obecności 8 radnych.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
Krzysztof Marcinowicz

Protokolant
Katarzyna Kuć

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2009-02-05

Data modyfikacji: 2009-02-05

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2009-02-05