Protokół sesji Nr IX/07 z dnia 2.08.2007r.

PROTOKÓŁ Nr IX/07

 

sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 2 sierpnia 2007r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny


Sesja rozpoczęła się o godz. 10.00 i trwała do godz.16.10.
W sesji wzięli udział radni i sołtysi zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w sesji uczestniczyli:
· Wójt Gminy – inż. Czesław Jakubowicz
· Zastępca Wójta – mgr inż. Barbara Puziuk
· Skarbnik Gminy – mgr Anna Jakuć
· Radca Prawny – Grażyna Wyszkowska

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Stanisław Cydzik. Przywitał on przybyłych na sesję radnych, władze gminy i sołtysów.
Po stwierdzeniu quorum niezbędnego do prawomocnych obrad Przewodniczący Rady Gminy przedstawił następujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu ostatniej sesji.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
5. Interpelacje, wnioski, zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
6. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu.
7. Informacja o planie zagospodarowania przestrzennego gminy.
8. Informacja o stanie budynków komunalnych na terenie gminy.
9. Wypracowanie wspólnego stanowiska Wójta i radnych.
10. Sprawy bieżące.
11. Zakończenie obrad sesji.

Ad.2.
Do przedstawionego porządku obrad uwag nie wniesiono i przyjęto go 15 głosami „za”.

Ad.3.
Uwag do Protokołu Nr VIII/07 z dnia 26 czerwca 2007r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu – „za” było 12 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu. 

Ad.4.
Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Wójt poinformował m.in. o udziale:
- 28.06.2007r. w konferencji w Piszu w sprawie modernizacji oświetlenia ulicznego,
- 29.06.2007r. – w spotkaniu z Zastępcą Prezydenta Panem Aleksandrem Sosną oraz w obchodach 50-lecia CEZASU,
- 1.07.2007r. w Festynie gminnym w Juchnowcu Dolnym,
- 2.07.2007r. w spotkaniu z Panem Grzybowskim w Powiatowym Zarządzie Dróg w Białymstoku,
- 4.07.2007r. w spotkaniu dot. Nowych technologii utylizacji odpadów oraz ich finansowania,
- 5.07.2007r. w spotkaniu OSP w Juchnowcu Górnym,
- 16.07.2007r. w szkoleniu w Regionalnej Izbie Obrachunkowej dot. nowelizacji ustawy zamówień publicznych,
- 18.07.2007r. w spotkaniu na ul.Broniewskiego przy udziale Pana Gawryluka oraz u Marszałka Województwa Podlaskiego w sprawie funduszy unijnych,
- 19.07.2007r. w spotkaniu w Gminnym Ośrodku Kultury w Juchnowcu Kościelnym dot. Projektowane obwodnicy S-19,
- 23.07.2007r. w spotkaniu w Zespole Szkół w Kleosinie i Ośrodku Zdrowia w Księżynie,
- 24.07.2007r. w spotkaniu z mieszkańcami gminy w sprawie budowy ekologicznych oczyszczalni ścieków,
- 26.07.2007r. w Mszy Świętej w Klewinowie,
- 28.07.2007r. w spotkaniu z sołtysami
oraz poinformował, że w poniedziałki od godz. 13.00 do 17.00 zarezerwował czas dla sołtysów.
Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik -  poinformował o:
o godzinach pełnienia dyżuru w poniedziałki w godz.13.00-16.00
Wójt zgłosił wniosek o nagrywanie sesji, aby nie było w przyszłości niepotrzebnych dyskusji i nieporozumień.
radny Krzysztof Marcinowicz – pytał, kto będzie miał dostęp do nagrań, zauważył, że najpierw należy wypracować procedurę dostępu do nagrań, sposobu przechowywania i udostępnienia nagrań.
Wójt zaproponował nagranie obrad do przerwy, a po sprawdzeniu jakości nagrania na kolejnej sesji wypracuje się zasady korzystania z nagrań.
radny Krzysztof Marcinowicz powiedział, że opracowaniem zasad dot. nagrywania obrad sesji, powinny zająć się komisje.
Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik zarządził głosowanie o nagrywaniu posiedzenia sesji do przerwy – „za” było 15 radnych.

Ad.5.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych – w tym zapytania sołtysów.
radny Jan Bruczko – pytał w sprawie braku dojazdu mieszkańców wsi Wojski do gminy oraz o koszt wyjazdu dzieci z Bogdanek na wakacje
Wójt poinformował, że:
- w trakcie rozmów z władzami miasta Białegostoku dot. wysypiska w Hryniewiczach, dowiedział się, że I strefa w Olmonach miasto będzie kosztowało 100tys.zł., Księżyno – 200tys.zł., Biele – 90tys.zł. oraz powiedział, że więcej nie będzie rozmawiał z zastępcami a z samym Prezydentem Miasta. Obecnie urząd opracowuje koncepcję tras przewozu dzieci do szkoły oraz uruchomienia własnej komunikacji,
- koszt wyjazdu dzieci z Bogdanek na wakacje to około 4.800zł
radny Leszek Matowicki – powiedział, że wsie Ignatki, Koplany, Koplany Kol., Brończany i Stacja-Lewickie nie będą miały dojazdu do pracy, gmina Juchnowiec Kościelny nie może wynegocjować z MPK żadnych korzystnych warunków, a Gmina Supraśl na terenie której ma dopiero powstać cmentarz już wynegocjowała zniesienie dopłat do komunikacji, I strefę, przedłużenie linii 3 i 13 do Ogrodniczek, dodał, że Rada Gminy powołała komisję doraźną i pytał dlaczego Wójt nie zwołał komisji celem wyjazdu na rozmowy z władzami miasta.
Wójt powiedział, że na ostatnim spotkaniu okazało się, że miasto zmieniło swoje dotychczasowe stanowisko, jednakże prowadzone są rozmowy z różnymi przewoźnikami,
Sołtys wsi Środlesie – wnioskował o:
- skoszenie pasu zieleni przy głównej drodze,
- interwencje w sprawie zarośniętych działek na terenie wsi,
- utwardzenie placu przed sklepem w Śródlesiu,
Sołtys wsi Lewickie poinformowała o spotkaniu sołtysów w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim z Wojewodą i Marszałkiem, który poinformował o  możliwości wsparcia sołectwa w wysokości 50tys.zł., o ile gmina wystąpi w takim wnioskiem do Urzędu Marszałkowskiego.
radny Leszek Kuczyński – poruszył sprawy organizacyjne, a mianowicie:
- sprawa zawiadamiana na posiedzenia komisji, zgodnie ze statutem radny powinien być powiadomiony na 3 dni przed posiedzeniem komisji, on został powiadomiony w dniu posiedzenia komisji,
- sprawa komunikacji miejskiej – wszyscy byli świadkami jak Wójt podpisał decyzję środowiskową na wysypisko w Hryniewiczach wobec tego proponuje przegłosowanie negatywnego stanowiska Rady Gminy dot. spraw modernizacji i rozbudowy wysypiska w Hryniewiczach oraz zobowiązać Wójta do przedstawienia w/w stanowiska Rady władzom miasta Białegostoku,
Wójt powiedział, że będzie protestował, bo sam został zaskoczony zmianą stanowiska władz miejskich, nadal będzie prowadził rozmowy, a ponadto miasto będzie musiało wystąpić o pozwolenie na budowę, której oprotestujemy,
radny Grzegorz Śliwowski – powiedział, że wszelkie negocjacje powinny odbyć się przed podpisaniem decyzji, teraz należy zagrać ostro,
Sołtys wsi Zaleskie – wnioskował o poprawę stanu drogi, zwrócił uwagę, że miało to być wykonane w maju oraz prosił o wylanie około 20m asfaltu przy torach,
Sołtys wsi Stacja–Lewickie – pytał w sprawie wykonania drogi we wsi oraz wnioskował o skoszenie poboczy,
Wójt – powiedział, że nie ma szans na wykonanie wszystkich prac mając do dyspozycji tylko 1 drogowca, ponadto nadszedł okres urlopowy, opracowano harmonogram robót, który będzie realizowany zgodnie z możliwościami finansowymi, sprzętowymi i fizycznymi urzędu,
Sołtys wsi Rostołty – podziękował za wykonanie boiska oraz poinformował, że mieszkańcy skarżą się na przeniesienie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do Księżyna, ponieważ po zaświadczenia muszą przyjeżdżać do gminy,
Pani Anna Jakuć – Skarbnik Gminy powiedziała, że problem z przeniesieniem GOPS zostanie rozwiązany,
radny Grzegorz Śliwowski – pytał o most w Szerenosach
radny Stanisław Szerenos powiedział, że powiat nie interesuje się drogami powiatowymi, na terenie gminy nic się nie dzieje,
radny powiatowy Pan Walenty Sic – powiedział, że środki finansowe na most w Szerenosach były w zeszłym roku, jednakże w związku z niemożnością pozyskania gruntu rozpoczęto procedurę wywłaszczenia a pieniądze przesunięto na inne zadania, ponadto wszelkie zgłoszone sprawy przekaże do Powiatu oraz zasugerował o zaproszeniu Pana Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg na sesję. Poinformował o zwołaniu sesji nadzwyczajnej w Starostwie Powiatowym w dniu 9.08.2007r. gdzie zostanie przyjęty program operacyjny na lata 2008-2011, w którym ujęto drogę Juchnowiec Kościelny – Tryczówka – Wojski nr 1483B – koszt obecnie to 11.480tys.zł., droga ma duże szanse na realizację.
radny Leszek Kuczyński – poinformował, że w marcu 2007r. wystąpił do Starostwa Powiatowego o naprawę drogi we wsi Wojski i odczytał odpowiedz z Powiatu z dnia 20.03.2007r. (pismo Nr PZD.II.ST/D-5540/39/07), z której wynikało, że koszt inwestycji wyniesie około 8mln zł.
Wójt powiedział, że po rozmowie ze Starostą i Skarbnikiem Powiatu istnieje duża szansa realizacji tej inwestycji przy współfinansowaniu przez gminę Juchnowiec Kościelny.
radny Grzegorz Śliwowski – pytał czy w 2007r. zaplanowano inwestycje do realizacji wspólnie przez Powiat i Gminę Juchnowiec Kościelny,
radny powiatowy Pan Walenty Sic – powiedział, że na 2007r. zaplanowano 300tys.zł na drogę Stacja-Lewickie – Juchnowiec Kościelny niestety ze względu
na zły stan drogi będzie przeprowadzony tylko remont drogi oraz przeznaczono około 60tys.zł. na drogę Rumejki – Niewodnica Narg.
Wójt powiedział, że wystąpił z pismem do Powiatowego Zarządu Dróg aby umożlił wejście na drogi powiatowe, celem ich remontu oraz o przejęcie przez gminę części dróg powiatowych, ponadto poinformował o potrzebie opracowania planu utrzymania dróg na całą kadencję.
Sołtys wsi Juchnowiec Górny – poruszyła sprawę uciążliwości tartaku oraz prosiła o 2 wywrotki ziemi na chodnik na ul.Szkolną
Wójt poinformował o przeprowadzonej rozmowie z właścicielami w sprawie przeniesienia tartaku, sprawą dowiezienia ziemi zajmie się Kierownik Referatu Dróg i Transportu.

Ad.6.
Podjęcie uchwał
Projekty uchwał były opiniowane przez poszczególne komisje.       
- Uchwała Nr IX/50/07 w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego odprowadzania ścieków  poprzez przepompownię ścieków, stanowiącą własność Spółdzielni Mieszkaniowej w Kleosinie – uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 osoba – radny Krzysztof Marcinowicz nie brał udziału w głosowaniu ze względu na interes prawny, uchwała stanowi załącznik Nr 1 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/51/07 w sprawie powołania Zespołu do zaopiniowania kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku – radny Krzysztof Marcinowicz wnioskował o powołanie do zespołu członków z grona radnych, Wójt był przeciwny, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad zmianą składu zespołu - „za” 10 radnych, 3 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu; podjęto decyzję o uzupełnienie składu zespołu o dwóch radnych – radny Krzysztof Marcinowicz – zaproponował radnego Leszka Kuczyńskiego, który wyraził zgodę, radny Grzegorz Śliwowski zaproponował radnego Krzysztofa Marcinowicza, który również wyraził zgodę  – uchwała po wprowadzeniu poprawek została przyjęta 14 głosami „za” , 1 „wstrzymała się”  od głosu i stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.
- Uchwała Nr IX/52/07 w sprawie zmian w budżecie gminy – Pani Anna Jakuć – Skarbnik Gminy przedstawiła poprawki naniesione przez poszczególne komisje
radny Krzysztof Marcinowicz wnioskował o wprowadzenie zmian do budżetu poprzez wykreślenie  z §1 ust.2 tiret 2-6 tj. dział 750 rozdział 75023 §4010 kwotę 84.000zł, §4110 kwotę 14.440zł, §4120 kwotę 2.058zł, rozdział 75075 §4210 kwotę 20.000zł,
Wójt na powyższe nie wyraził zgody
Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik  - zarządził głosowanie nad uchwałą
radny Krzysztof Marcinowicz
– zaprotestował, poinformował, że najpierw powinny być przegłosowane poprawki jako dalej idące, a następnie cała uchwała,
radny Leszek Kuczyński – poinformował, że uczestniczył w posiedzeniu dwóch komisji na których nie omawiano wszystkich poprawek omówionych przez Panią Skarbnik, to wprowadza bałagan i można to uznać za dwa różne projektu uchwały,
Wójt poinformował o wprowadzeniu autopoprawki tj.150tys.zł. na chodnik w Stacji-Lewickie ze względu na bezpieczeństwo dzieci chodzących do szkoły, 84tys.zł. potrzebne na wynagrodzenia pracownikom, urząd nie nadąża, był źle zorganizowany, potrzeby jest drogowiec, ponieważ gmina jest duża
radny Leszek Matowicki – powiedział, że na poprzedniej sesji nie było mowy o zatrudnieniu, a tylko o podwyżkach dla nowo zatrudnionych pracownikach
radny Krzysztof Marcinowicz – zauważył, że Pani Mirosława Ostrowska już w grudniu zapowiedziała odejście na emeryturę, a Pani Sekretarz również w grudniu została odwołana, na 2007r. zaplanowano zatrudnienie 1 nowego pracownika, a przyjęto kilka nowych osób,
Wójt – prosił o wsparcie urzędu poprzez zwiększenie środków na wynagrodzenia i podwyżki, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej również potrzebuje środków finansowych na swoją działalność, wręczenie honorowego obywatelstwa gminy powinno mieć odpowiednią oprawę - flaga, hymn gminy nie kosztuje zbyt dużo, na scenę w Kleosinie zaplanowano 70tys.zł. wg kosztorysu wyszło 110tys.zł, dlatego zdecydowano o zakupie sceny przenośnej za 35tys.zł., a pozostałe 35tys.zł przeznaczono na remont świetlic,
radny Jan Bruczko – poruszył sprawę zwiększenia środków o 5tys.zł na działalność Przedszkola,
Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik oddał głos przybyłym na sesji Pani Elżbiecie Charkiewicz Dyrektor Przedszkola w Kleosinie oraz Księgowej z przedszkola, które udzieliły wyjaśnień i odpowiadały na pytania radnych.
Po dyskusji Przewodniczący Rady pytał radnego Krzysztofa Marcinowicza czy podtrzymuje swój wniosek, co radny potwierdził
Pani Mecenas powiedziała, że zgodnie z §39  i §43 poprawki zgłoszone przez radnego Krzysztof Marcinowicz należy potraktować jako nowy projektu uchwały, który jest równoległy do projektu uchwały Wójta, a nie dalej idący dlatego najpierw należy przegłosować projekt uchwały przedstawiony przez Wójta a następnie przez radnego Krzysztofa Marcinowicz.
Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik – zarządził głosowanie nad projektem uchwały Wójta – „za” było 7 radnych, „przeciw” 8 radnych, projekt odrzucono,
radna Barbara Świerzbińska -  powiedziała, że najpierw utrudniamy pracę Wójtowi a potem mamy pretensje, że nic się nie robi, urząd zmienił się i nie możemy „czepiać się” drobiazgów,
Wójt powiedział, że na następnej sesji poinformuje o działaniach poprzedniej ekipy rządzącej,  
radny Krzysztof Marcinowicz – powiedział, że nie należy wracać do przeszłości, a o wszystkim mówić otwarcie i uczciwie
Przewodniczący Rady – zarządził głosowanie nad projektem uchwały radnego Krzysztofa Marcinowicza – „za” było 8 radnych, 1 „przeciw”, 6 „wstrzymało się” od głosu – projekt uchwały stanowi załącznik Nr 3 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/53/07 w sprawie przekazania Gminie Juchnowiec Kościelny zarządzania drogą powiatową celem realizacji zadania: „Remont kapitalny drogi powiatowej Janowicze - Kolonia Janowicze” - uchwała została przyjęta 14 głosami „za” przy obecności 14 radnych i stanowi załącznik Nr 4 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/54/07 w sprawie wybudowania oraz przekazania na majątek Miasta Białystok: wodociągu oraz kanału tłocznego kanalizacji sanitarnej wzdłuż ulicy Mickiewicza w Białymstoku do granicy z Gminą Juchnowiec Kościelny - uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 5 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/55/07 w sprawie rozpatrzenia skargi jako bezzasadnej - Pana Jana Grygoruka zam. Niewodnica Nargilewska – Kolonia 13 na Wójta Gminy Juchnowiec Kościelny w sprawie odtworzenia drogi przebiegającej pomiędzy działkami nr geod. 126/1 (obręb geod. Hryniewicze) i nr geod. 378 (obręb geod. Niewodnica Nargilewska – Kolonia) - uchwała została przyjęta 11 głosami „za”, 4 „wstrzymały się” od głosu i stanowi załącznik Nr 6 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/56/07 w sprawie rozpatrzenia skargi jako bezzasadnej - Pani Kamili Bińkowskiej zam.Kol.Księżyno 17 na Wójta Gminy Juchnowiec Kościelny w sprawie wniosku o przyznanie lokalu socjalnego, zameldowania w tym lokalu Pani Bogumiły Pogorzelskiej oraz niezałatwienia sprawy w terminie – uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik Nr 7 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/57/07 w sprawie zmian Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym - uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik Nr 8 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/58/07 w sprawie ustalenia wysokości środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych – Pani Barbara Puziuk – Zastępca Wójta poprosiła o poprawienie błędów pisarskich w uchwale – uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik Nr 9 do protokołu;
- Uchwała Nr IX/59/07 w sprawie uchylenia uchwały Nr XVII/145/2000 Rady Gminy w Juchnowcu Kościelnym z dnia 23 maja 2000r. w sprawie ustalenia zasad wykonywania przyłączy domowych do istniejącej sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej – uchwała została przyjęta 15 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 10 do protokołu;
radny Leszek Kuczyński – odczytał wniosek w sprawie wysypiska w Hryniewiczach o treści:
Rada Gminy Juchnowiec Kościelny zobowiązuje Wójta Gminy do:
1) negatywnego rozpatrywania wszystkich wniosków miasta Białystok co do inwestycji jakie zamierza prowadzić na terenie wysypiska śmieci w Hryniewiczach,
2) negatywnego rozpatrywania wszelkich wniosków miasta Białystok w zakresie wykupu nieruchomości wokół wysypiska oraz ustalania  warunków zabudowy;
3) zaskarżanie każdej decyzji jaką otrzyma miasto Białystok co do możliwości rozbudowy wysypiska w Hryniewiczach, w tym zaskarżenie decyzji pozwolenia na budowę -    „za” wnioskiem było 13 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu.
Wójt poinformował, że w/w wniosek przekaże – Zastępcy Prezydenta miasta Białegostoku na kolejnym spotkaniu w sprawie wysypiskan na które uda się wraz z komisją doraźną rady.

Ad.7.
Informację o planie zagospodarowania przestrzennego gminy przedstawił Pan Tomasz Matys pracownik Urzędu Gminy, która stanowi załącznik do protokołu.
radny Leszek Kuczyński – pytał czy plan zagospodarowania terenu gminy będzie opracowany całościowo czy wyrywkowo
Wójt - powiedział, że zostanie opracowany plan zagospodarowania terenu całej gminy w podziale na etapy oraz przedstawił zebranym na sesji plan zagospodarowania skrzyżowania przy Kościele w Juchnowcu Kościelnym.

Ad.8.
Informację o stanie budynków komunalnych na terenie gminy – przedstawiła Pani Alicja Halecka – p.o. Kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji. Informacja stanowi załącznik do protokołu.
Wójt poinformował o:
- trwającym remoncie świetlicy w Klewinowie,
- planowanej wymianie dach w budynku po byłej szkole w Bielach,
- planowanym przeniesieniu Referatu Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami do pomieszczenia po Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym,
- remoncie świetlicy w Olmontach,

Ad.9.
Wypracowanie wspólnego stanowiska Wójta i radnych
radny Leszek Matowicki – na samym początku dyskusji uzasadnił swój wniosek o odwołanie sesji nadzwyczajnej oraz zwrócił uwagę, że gdyby Wójt uczciwie powiedział o przeznaczeniu środków finansowych na wynagrodzenia nie wynikłyby te wszystkie problemy.
Wójt - nie zgodził się z tą opinią, ponieważ uczestniczył w posiedzeniach komisji na których prosił o zadawanie pytań, zarzucanie braku współpracy z radnymi uważał za bezzasadne, wierzył, że uda się bez konfliktów współpracować i przykro było słuchać rozmów o zatrudnieniu w urzędzie, pragnie przygotować urząd XXI wieku, przede wszystkim w urzędzie powinni pracować fachowcy z wiedzą i doświadczeniem. Mówił od dawna, że poszukuje fachowców z uprawnieniami. Oraz wie skąd skargi dot. wynagrodzeń pracowników, dużo osób ciężko pracujących ma tylko średnie wykształcenie, a 4 osoby podjęły studia. Chce pozostawić po sobie coś wartościowego, sam tego nie wykona tylko we współpracy z ludźmi oddanymi sprawie. Urząd poszukuje odpowiedniej organizacji, która sprosta nowym wyzwaniom. Od dnia 7 sierpnia 2007r. będzie nowy Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami. Zwrócił uwagę, że obecny budżet nie jest jego budżetem, to budżet przejściowy, nowy będzie krótszy. Chciał aby urząd otworzy się na ludzi.  Ponadto poinformował o odbytych 2 spotkaniach Rady Młodzieży i Rady Gospodarczej oraz przeniesieniu GOPS do Księżyna. W pracy w urzędzie panuje zmora podwójnych komisji. Trwa konkurs na kadrową. Najsłabsi może będą musieli odejść ale ja sołtysom i mieszkańcom gminy się nie sprzeniewierzę.
radny Leszek Matowickie powiedział, że wizję urzędu trzeba był przedstawić radnym wcześniej, chodziły plotki, że radni zwoływali komisje żeby mieć na wakacje,
Wójt  - powiedział, że słyszał, że organizuje spotkania z sołtysami przy alkoholu aby sobie ich zjednać, ponadto powiedział, że na radnego Leszka Matowickiego wpłynęła skarga, która kwalifikuje się do prokuratora.
radny Krzysztof Marcinowicz powiedział, że nie należy robić problemów tam gdzie ich nie ma, na ostatniej sesji nie blokowaliśmy a jak najbardziej poparliśmy uchwałę w sprawie zmiany budżetu gminy gdzie przeznaczono 16 tys.zł. na projekty decyzji o warunkach zabudowy. Wszyscy radny „chcą grać w otwarte karty”, powinniśmy mówić merytorycznie i otwarcie,
Wójt – zwrócił uwagę, że zatrudnienie należy do Wójta, popiera i chce współpracować z radą, ale nie należy wchodzić sobie w swoje kompetencje,
radny Leszek Kuczyński – wnioskował o zamknięcie obrad sesji i wypracowanie stanowiska na komisjach
radny Grzegorz Śliwowski – powiedział, że niektóre zastrzeżenia radnych były uzasadnione, problem wynikł z tego, że nie jasno były określone zmiany w budżecie, Wójt powinien być bardzie otwarty, nie było poszanowania pracowników, na ich miejsce przychodzą ludzie z mniejszym doświadczeniem,
Wójt – powiedział, że odpowiadał na pytania radnych w sprawie wynagrodzenia pracowników, musi poprawić dynamikę pracy urzędu,

Ad.10.
Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik – odczytał pismo Spółdzielni „WRZOS” o dofinansowanie remontu.
radny Jan Bruczko – powiedział, że sprawa była rozpatrywania na posiedzeniu Komisji  Rolnictwa i Finansów gdzie stwierdzono, że gmina nie ma prawnych możliwości dofinansowania remontu.
Na zakończenie Pan Marek Muszyński – Dyrektor Ośrodka Kultury  zaprosił na:
- Rajd Rowerowy w dniu 1 września 2007r.
- Festyn w Bogdankach w dniu 9 września 2007r.
- Otwarcie wystawy IPN  w dniu 23 września 2007r.
- Festyn Rodzinny w Kleosinie w dniu 30 września 2007r.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
   Stanisław Cydzik

Protokolant
Dorota Korpacz

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2009-02-05

Data modyfikacji: 2009-02-05

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2009-02-05