Protokół sesji Nr V/07 z dnia 15.02.2007r.

PROTOKÓŁ Nr V/07

sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 15 lutego 2007r.
w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu
w Juchnowcu Kościelnym


Sesja rozpoczęła się o godz. 10.00 i trwała do godz. 14.30.
W sesji wzięli udział radni i sołtysi – zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik. Przywitał wszystkich przybyłych na sesję. Następnie odczytał porządek obrad:

1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu ostatniej sesji.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
5. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych – w tym zapytania sołtysów.
6. Ocena funkcjonowania GOKiS w Juchnowcu Kościelnym za 2006r.
7. Ocena funkcjonowania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2006r.
8. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu.
9. Uchwalenie budżetu gminy na 2007r.
10. Sprawy bieżące.
11. Zakończenie obrad sesji.

Ad.2.
Porządek obrad bez uwag został przyjęty przez radnych.

Ad.3.

Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu sesji Nr IV/07 z dnia 26 stycznia 2007r.
radny Krzysztof Marcinowicz - wnioskował o przełożenie głosowania nad przyjęcie protokołu z ostatniej sesji,
radny Leszek Kuczyński wnioskował o odczytanie protokołu – „za" było 13 radnych, 1 "przeciw" przy obecności 14 radnych.
Protokół Nr IV/07 z dnia 26 stycznia 2007r. został odczytany.
radny Krzysztof Marcinowicz wnioskował o uzupełnienie protokołu poprzez podanie z imienia i nazwiska osoby której dotyczy interes prawny.
Przewodniczący Rady Stanisłwa Cydzik zarządził głosowanie nad przyjęcie protokołu sesji Nr IV/07 z dnia 26 stycznia 2007r. poprawką - "za" było
14 radnych przy obecności 14 radnych. Protokół przyjęto.

Ad.4.
Informacja Wójta z działalności międzysesyjnej.
Wójt poinformował m.in. o:
- planowanym spotkaniu z nowo wybranymi sołtysami,
- trwających rozliczeniach finansowych za 2006r,
- zmianie statutów GOKiS oraz Bibliotek w Juchnowcu Kościelnym,
- pracach nad nowym statutem GOPS zgodnie z zaleceniami NIK,
- nowym składzie  GKRPA, która zajmie się potrzebami poszkodowanych i dotkniętych problemami alkoholowymi,
- pracach w ramach informatyzacji w Urzędzie Gminy,
- pracach nad nowym regulaminem wynagradzania  i dodatków nauczycieli,
- przeprowadzonych rozmowach z pracownikami Ośrodków Zdrowia na terenie gminy i propozycjach, które Wójt przedstaw radzie,
- udziale w zebraniu spółki wodnej "TUROŚNIANKA",
- udziale pracowników urzędu w zorganizowaniu wyborów do Izb Rolniczych na terenie gminy - podziękował Pani Mirosławie Jaroszuk za pomoc,
- propozycji MPO w sprawie nowego sposobu segregacji śmieci, który zostanie przedstawiony radzie,
- udziale w spotkaniu  u Starosty z udziałem Prezydenta Miasta w sprawie aglomeracji miejskiej,
- planowanym spotkaniu w marcu z Prezydentem Białegostoku w sprawie wysypiska śmieci w Hryniewiczach,
- rezygnacji Prezydenta Miasta Białegostoku z planowanej lokalizacji cmentarza,
- dwóch spotkaniach w Powiecie w sprawie dróg i w związku z tym przedstawi radzie plan przejęcia dróg powiatowych,
- dwóch spotkaniach ze sportowcami, gdzie poruszano sprawę nowego podziału środków finansowych,
- udziale w dniu 18.01.2007r. w Augustowie w zjeździe Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego z udziałem Wójtów i Burmistrzów, gdzie przygotowano protest w sprawie niesprawiedliwego podziału środków unijnych "ścianie wschodniej",
- przygotowaniach do modernizacji ulicy Przemysłowej w Księżynie,
- nieudanych negocjacjach z Panem Gawryukiem w sprawie przebudowy ul.Broniewskiego, do których włączył się Przewodniczący Rady, jeżeli nie będzie porozumienia czeka gminę kara lub rozebranie spornego odcinka ulicy,
- pracach prowadzonych przez firmę BIATEL na wdrożeniu w całej gminie internetu - propozycja zostanie przedstawiona radzie,
- spotkaniu z przedstawicielami BUDBAUM w sprawie dróg w osiedlu w Solniczkach,
- udziale w szkoleniu w RIO,
- udziale w dwóch spotkaniach w Turośni Kościelnej w sprawie wody  w związku z tym radzie zostanie przedstawiona koncepcje poboru wody wraz z koncepcją planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
- odbywających się zebraniach wyborczych sołtysów podczas których mieszkańcy przedstawiają swoje wnioski, z którymi zapozna radnym,
- odbywających się zebraniach strażackich OSP,
- problemach z odśnieżaniem,

Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik -  poinformował o zmianie godzin przyjmowania interesantów, które będą odbywały się w poniedziałki od 13.00
do 16.00.

Ad.5.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych – w tym zapytania sołtysów.
radny Leszek Kuczyński – pytał kto będzie odpowiadał za zniszczone drogi przez które będzie przeprowadzany światłowód,
Wójt – odpowiedział że firma BIATEL, ponadto na wiosnę zostanie przeprowadzona inwentaryzacja dróg,
radny Leszek Matowicki – pytał:
- czy nie będzie nam grozić monopolu firmy BIATEL,
- czy nie należałoby rozważyć możliwości zabezpieczenia sołtysów, którzy pobierają podatki
Wójt odpowiedział, że sprawę internetu pilotuje Pan Maciej Zajkowski, ponadto w przyszły wtorek odbędzie się spotkanie z przedstawicielami TPS.A. również
w sprawie internetu,
- w sprawie zabezpieczenia sołtysów uważa, że nie ma takiej potrzeby
- ponadto poinformował  o zmianie na stanowisku komendanta w Choroszczy,
Sołtys wsi Dorożki - pytał o prawo wyborcze mieszkańców wsi zamieszkujących czy zameldowanych,
- wnioskował o nowy podział okręgów wyborczych z szczególnym uwzględnieniem podopiecznych Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach,
- wnioskował o oznakowanie przystanku szkolnego,
Wójt  odpowiedział na wnioski sołtysa - poinformował, że przystanek do półrocza zostaną oznakowane i zostanie rozpatrzony nowy podział okręgów wyborczych,
Pani Barbara Puziuk - Zastępca Wójta wyjaśniła sprawę prawa wyborczego mieszkańców wybierających sołtysa wsi,
radny Stefan Kozłowski - pytał o sprawę przedłużenia linii autobusowej Nr 3,
Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik - pytał o przedłużenie linii 10 do wsi Ignatki,
Wójt – poinformował o planowanych negocjacjach z miastem Białystok  w sprawie przedłużenia linii autobusowych na terenie gminy Juchnowiec Kościelny
i potrzebie zwołania sesję poświęconej sprawom komunikacji,
radny Stanisław Szerenos – powiedział że trzeba zorganizować prywatna linię,
radny Jan Bruczko – powiedział, że należałoby uwzględnić dojazd mieszkańców Wojszek z Ośrodka Zdrowia w Bogdankach,
radny Leszek Kuczyński -powiedział, że statutu sołectw są przestarzałe i należałoby je poprawić
Wójt przyznał rację.

Ad.6
Sprawozdanie z działalności GOKiS za 2006 rok przedstawił Pan Marek Muszyński - Dyrektor GOKiS, które stanowi załącznik do protokołu sesji.
Po dyskusji sprawozdanie zostało pozytywnie zaopiniowane 15 głosami "za".

Ad.7.
Sprawozdanie z działalności GKRPA za 2006r. przedstawiła Pani Dorota Korpacz - sekretarza komisji, które stanowi załącznik do protokołu. Sprawozdanie zostało pozytywnie zaopiniowane 13 głosami „za", 2 "wstrzymało się" od głosu.

Ad.8.
Podjęcie uchwał
Po przerwie Przewodniczący Rady Stanisław Cydzik przekazał Wiceprzewodniczącemu Rady Leszkowi Matowickiemu dalsze prowadzenie obrad sesji.
Projekty uchwał były opiniowane przez poszczególne komisje.
- Uchwała Nr V/15/07 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości – prawa własności działki nr 32/2 obręb geodezyjny Juchnowiec Kościelny - uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 1 do protokołu;
- uchwała sprawie ustalenia wysokości jednorazowej opłaty, wynikającej ze wzrostu wartości nieruchomości – w wysokości 30%,
radny Grzegorz Śliwowski wnioskował o przełożenie uchwały na kolejną sesję – „za” było 10 radnych, 3 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu, projekt uchwały odłożono,
- Uchwała Nr V/16/07 w sprawie wydzielenia i utworzenia z samorządowej instytucji kultury – Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Juchnowcu Kościelnym, samorządowej instytucji kultury – Gminnej Biblioteki Publicznej w Juchnowcu Kościelnym – uchwała została przyjęta 12 głosami „za”, 1 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu i stanowi załącznik Nr 2 do protokołu;
- Uchwała Nr V/17/07 w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury i Sportu w Juchnowcu Kościelnym – uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „przeciw”  i stanowi załącznik Nr 3 do protokołu;
- Uchwała Nr V/18/07 w sprawie nadania statutu Gminnej Bibliotece Publicznej w Juchnowcu Kościelnym – uchwała została przyjęta 13 głosami „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu i stanowi załącznik Nr 4 do protokołu,
- Uchwała Nr V/19/07  w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2007 – radny Krzysztof Marcinowicz pytał czy zostanie uzupełniona w uchwale diagnoza oraz powiedział, że komisja powinna mieć mniej członków
Wójt powiedział, że diagnoza do połowy 2007r. zostanie uzupełniona, a nad składem komisji zastanowi się - uchwała została przyjęta 9 głosami „za”,
6 „wstrzymało się” od głosu i stanowi załącznik Nr 5 do protokołu,
- Uchwała Nr V/20/07 w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy w Juchnowcu Kościelnym Nr VIII/63/99  z dnia 23 kwietnia 1999r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjum oraz ustalenia granic ich obwodów – uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 „za”, i stanowi załącznik Nr 6  do protokołu,
- Uchwała Nr V/21/07 w sprawie przyjęcia „Programu sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Juchnowiec Kościelny na lata 2007-2012” - uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 „za”, i stanowi załącznik Nr 7 do protokołu,
- Uchwała Nr V/22/07 w sprawie przyjęcia „Analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy Juchnowiec Kościelny” –  została przyjęta jednogłośnie 15 „za”, i stanowi załącznik Nr 8  do protokołu,
- Uchwała Nr V/23/07 w sprawie zmian w Statucie Gminy Juchnowiec Kościelny – uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 „za”, i stanowi załącznik Nr 9  do protokołu.

Ad.9.
Uchwalenie budżetu gminy na 2007r.
Wiceprzewodniczący Rady Krzysztof Szczuka - odczytał Uchwałę Nr II.0131-6-71/06 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie pozytywnego zaopiniowania projektu budżetu gminy na 2007r.
Pani Mirosława Ostrowska - Skarbnik Gminy poprosiła o naniesienie poprawki do poz.63e zadania inwestycyjnego poprzez skreślenie "w kierunku Hermanówki", która została zaakceptowana przez komisje rady
radny Krzysztof Marcinowicz - zauważył, że pogłoski o 7mln deficycie były nieprawdziwe, ktoś wprowadzał mieszkańców w błąd.
radny Leszek Kuczyński – powiedział, że opinia RIO nie została przestawiona na komisji,
Pani Skarbnik - odpowiedziała, że nie było takiej potrzeby.
Uchwała Nr V/24/07 w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007r. – została  przyjęta 11 głosami "za",  4 "wstrzymało się" od głosu i stanowi załącznik Nr 10
do protokołu.
Wójt podziękował za uchwalenie budżetu na 2007r.

Ad.10.
Sprawy bieżące:
Głos zabrała Pani Mirosława Jaroszuk - Kierownik Referatu Rolnictwa i Gospodarki Przestrzennej, poprosiła o zajęcie stanowiska przez radę w sprawie:
- firmy „PARADISO FOOD” w Ignatkach-Osiedlu, która chce wykupić teren przeznaczony na drogę, a będącą we władaniu gminy. Brak dokumentu własności, w drodze znajdują się sieci, nabyć można by było przez zasiedzenie. Plan zagospodarowania tego obszaru kończy się na drodze. Obecnie Pan Skutnik potrzebuje zgody rady na możliwość pozyskanie tego gruntu.
Następnie w w/w sprawie wypowiedział się Skutnik właściciel firmy. Po dyskusji radni zobowiązali Pan Skutnika o przedstawienie koncepcji ewentualnego przekazania części gruntu i wówczas rada zajmie stanowisko.
Pani Mirosława Jaroszuk przedstawiła koncepcję przebiegu drogi ekspresowej S-19.
Wiceprzewodniczący Rady Leszek Matowicki - powiedział, że Rada powinna solidaryzować się z mieszkańcami Augustowa w sprawie budowy obwodnicy
i należy wystosować w tej sprawie apel - "za" było 15 radnych.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
   Stanisław Cydzik

Protokolant
Dorota Korpacz

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2009-02-04

Data modyfikacji: 2009-02-05

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2009-02-04