Protokół sesji Nr XXIII/08 z dnia 4.08.2008r.

PROTOKÓŁ Nr XXIII/08

sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 4 sierpnia 2008r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny



Sesja rozpoczęła się o godz. 9.00 i trwała do godz.15.15.
W sesji wzięli udział radni i sołtysi zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w sesji uczestniczyli:
· Wójt Gminy – Czesław Jakubowicz
· Skarbnik Gminy – Anna Jakuć
· Radca Prawny – Andrzej Hryniewicki
· Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji – Barbara Puziuk
· Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska – Katarzyna Kowalewska-Sewastianik
· Kierownik Referatu Promocji i Rozwoju – Barbara Polińska
· Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym – Beata Górska

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz. Przywitał on wszystkich przybyłych na sesję i otworzył obrady sesji słowami „Otwieram sesję Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.
Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na 15 radnych obecnych 13 radnych, tym samym jest quorum niezbędne do prawomocnych obrad.
Następnie Przewodniczący Rady przystąpił do przyjęcia porządku obrad, który został przyjęty jednogłośnie przy obecności 13 radnych.

Porządek obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu sesji Nr XXII/08.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności między sesyjnej.
5. Interpelacje, wnioski, zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
6. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu:
a) w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego odprowadzania ścieków poprzez przepompownię ścieków, stanowiącą własność Spółdzielni Mieszkaniowej w Kleosinie;
b) w sprawie przystąpienia Gminy Juchnowiec Kościelny do Lokalnej Grupy Działania;
c) w sprawie Gminnego Planu Ochrony przed szkodliwością azbestu i programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Juchnowiec Kościelny;
d) w sprawie Gminnego Planu Gospodarki Odpadami gminy Juchnowiec Kościelny na lata 2007-2010 z perspektywą na lata 2011-2018;
e) w sprawie zawarcia aktu partnerstwa pomiędzy Gminą Juchnowiec Kościelny i Gminą Weidenberg;
f)  w sprawie rozpatrzenia skargi;
g) w sprawie ustalenia wysokości środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych;
h) w sprawie zmian w budżecie gminy w 2008r.;
i)  w sprawie zapewnienia w budżecie gminy Juchnowiec Kościelny środków finansowych na realizację inwestycji p.n. „Oczyszczalnia ścieków Juchnowiec Dolny – rozbudowa;
j) w sprawie przekazania dotacji celowej Państwowemu Szpitalowi Klinicznemu w Białymstoku na zakup angiografu;
k) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości;
l) w sprawie przeprowadzenia kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli w Urzędzie Gminy Juchnowiec Kościelny;
7. Przebieg i realizacja zadań inwestycyjnych w 2008r.
8. Informacja dotycząca pozyskanych środków unijnych przez Urząd Gminy i jednostki zadaniowe.
9. Sprawy bieżące.
10. Zakończenie obrad sesji.

Ad.3.
Uwag do Protokołu Nr XXII/08 z dnia 10 czerwca 2008r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu – „za” było 13 radnych, przy obecności 13 radnych. 

Ad.4.
Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
Wójt poinformował m.in. o:
- podpisaniu kilku aktów notarialnych w sprawie sprzedaży działek,
- spotkaniach roboczych dot.: ochrony środowiska, strategii rozwoju gminy, koncepcji zaopatrzenia w wodę, rozwiązań związanych z kanalizacją, polityki mieszkaniowej i komunikacji oraz turystyki
- dwóch naradach dot. funkcjonowania i planowanej rozbudowy wysypiska śmieci w Hryniewiczach,
- 4 lipca w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim odbyła  się uroczystość  podsumowująca konkurs AGROROLNIK 2008 wśród wyróżnionych byli Państwo Rzeszczyńscy z Lewickich Kol.
- 5 lipca wraz z księdzem proboszczem Parafii w Juchnowcu Kościelnym witał Arcybiskupa Szymeckiego oraz pielgrzymkę rodzin,
- 6 lipca odbył się odpust w Tryczówce oraz Festyn w Bogdankach,
- 7 lipca podpisał z „ZETO Białystok” umowę dot. wprowadzenia podpisu elektronicznego,
- 8 lipca odbyło się spotkanie odnośnie projektu pływalni w Kleosinie,
- 14 lipca uczestniczył w spotkaniu z wiceministrem infrastruktury dot. proponowanych zmian w ustawie Prawo Budowlane,
- 21 lipca odbyły się uroczystości kościelne w Kożanach,
- 30 lipca odbyło się spotkanie dot. problemów inwestorów w Ignatkach-Osiedlu i w Księżynie Kol.  oraz zaprosił na kolejne spotkanie 6 sierpnia br. godz.11.00 w GOK,
- 3 sierpnia po raz pierwszy gmina brała udział w targach „Smaki Podlasia” w Białymstoku oraz podziękował Pani Barbarze Polińskiej za przygotowanie,
- potrzebie zatrudnienia dwóch pracowników do prac porządkowych.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz -  poinformował o:
- posiedzeniach komisji, które omawiały sprawy bieżące i projekty przygotowanych uchwał
- uchyleniu przez Wojewodę Podlaskiego trzech uchwał tj. w sprawie nieodpłatnego przekazania specjalistycznego-bojowego wozu strażackiego STAR 266 będące na stanie OSP Kleosin, w sprawie utworzenia dodatkowych oddziałów Przedszkola w Kleosinie, oraz  §7 uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania
i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, ponadto zwrócił się do Wójta o dokładniejsze przygotowywanie projektów uchwał w przyszłości,
Wójt oraz Pan Mecenas udzielili wyjaśnień odnośnie unieważnienia w/w uchwał.
radny Leszek Kuczyński – wnioskował o odczytanie uzasadnień  unieważnionych uchwał, co Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz uczynił.

Ad.5.
Interpelacje, wnioski, zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
radny Leszek Matowicki – pytał czy w związku z unieważnieniem uchwały w sprawie utworzenia dodatkowych oddziałów Przedszkola w Kleosinie będzie ważna uchwała, która zostanie podjęta na dzisiejszej sesji odnośnie ustalenia wysokości środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych gdzie w tabeli wymieniono – nazwę projektu – utworzenie nowego oddziału Przedszkola  w Kleosinie dla dzieci w wieku 3-5 lat, ponadto zaznaczył, że radni na komisjach nie zostali poinformowani o unieważnieniu uchwały dot. utworzenia nowych oddziałów Przedszkola, pomimo iż pismo w tej sprawie wpłynęło 10 lipca br.
Pani Skarbnik udzieliła wyjaśnień i poinformowała, że uchwała podjęta na dzisiejszej sesji będzie ważna,
radny Jan Bruczko – poinformował o otrzymaniu w dniu dzisiejszym pisma jako do prezesa Gminnej Spółki Wodnej „TUROŚNIANKA” w sprawie opuszczenia pomieszczenia zajmowanego przez Spółkę Wodną w związku z planowanym remontem i przejęciem go przez Urząd Gminy. Zadeklarował, że spółka wyprowadzi się do końca sierpnia i przeniesie się do wsi Wojszki.
Wójt powiedział, że nie miał na celu nikogo obrażać, zaproponował spotkanie w sprawie nowego pomieszczenia spółce wodnej oraz przeprosił radnego
Jana Bruczko
radny Leszek Matowicki – zwrócił uwagę na nieterminowe udzielanie odpowiedzi na wnioski radnych
Wójt przeprosił i zapewnił, że tego typu sytuacje już nie powtórzą się
radny Leszek Kuczyński – powiedział, że na sesji w dniu 26 października 2007r. podjęto uchwałę Nr XIII/84/08 w sprawie odwołania członków komisji stałej Rady Gminy Komisji Rolnictwa i Finansów w §1 pkt 3 wpisano radnego Grzegorza Kuczyńskiego, nadmienił, że nazywa się Leszek Grzegorz Kuczyński i poprosił
o opinię prawną w sprawie  ważności tak podjętej uchwały. Następnie zwrócił się do Wójta w sprawie problemów z funkcjonowaniem komunikacji na terenie gminy, przypomniał o podjętej uchwale intencyjnej  w sprawie przedłużenia linii 104 do Biel, która nie została zrealizowana, do tego powiedział o problemach związanych z otwarciem oddziału Przedszkola w Juchnowcu Górnym a w Urzędzie Gminy nie mógł uzyskać dokładnych informacji w tej sprawie. Stwierdził brak przepływu informacji pomiędzy pracownikami.
Wójt powiedział, że do poruszonych spraw odniesie się na piśmie.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zaznaczył, że uchwała w sprawie odwołania członków komisji nie została zaskarżona.
radny Stefan Kozłowski – pytał co zostało uczynione w sprawie wypadku na boisku gminnym w Kleosinie
Wójt poinformował, że trwa wyjaśnianie okoliczności wypadku
radny Jan Bruczko – poruszył sprawę:
- brak przystanku we wsi,
- braku połączenia komunikacyjnego mieszkańców wsi Wojszki do Urzędu Gminy oraz do Białegostoku
Wójt - poinformował, że PKS zawiesił nierentowne linie i na sesji wrześniowej przedstawi konkretne propozycje funkcjonowania komunikacji,
radny Leszek Matowicki – powiedział, że należałoby zasugerować zmianę przebiegu trasy autobusu PKS, tzn. aby autobus PKS nie kursował za autobusem linii 104 i wówczas nie będzie problemu z brakiem pasażerów,
Wójt poinformował, że sprawa przystanku we wsi Czerewki została załatwiona, natomiast we wsi Wojszki realizowana jest przez Zarząd Powiatu. Powiedział, że będzie musiał znaleźć pieniądze na kursowanie komunikacji jeżeli najlepszym rozwiązaniem okaże się komunikacja miejska, ponadto Miasto Białystok żąda remontu dróg po których jeżdżą autobusy oraz remontu drogi na wysypisko w Hryniewiczach.
Sołtys wsi Lewickie – wnioskowała o:
- naprawę ławki na przystanku we wsi,
- wycinkę drzew na odcinku drogi Lewickie – Brończany
oraz pytała w sprawie złożonego pisma o podwyżkę sołtysom oraz o informowaniu mieszkańców w sprawie działalności stowarzyszenia na rzecz niepełnosprawnych.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz poinformował, że nie otrzymał pisma w sprawie podwyżek sołtysom.
radny Leszek Matowicki – wnioskował o:
- ogrodzenie boiska gminnego w Kleosinie,
- stworzenie strefy ochronnej wysypiska w Hryniewiczach,
- wprowadzenie prowizji sołtysom nie tylko od zebranej kwoty podatku ale również od dostarczonego nakazu,
Wójt – poinformował, że odpowiedz zostanie udzielona na piśmie.
Sołtys wsi Złotniki – wnioskował o sprawdzenie realizacji wniosków sołtysów
Wójt - obiecał ujęcie wniosków sołtysów w budżecie na 2009r. w pierwszej kolejności 
- poinformował o planowanym spotkaniu we wrześniu z Wojewódzkim Zarządem Dróg odnośnie remontu drogi wojewódzkiej na odcinku Białystok – Horodniany,
- oraz podziękował sołtysowi wsi Rostołty za mobilizowanie mieszkańców wsi do podpisywania umów na wywóz nieczystości
Sołtys wsi Ignatki-Osiedle – wnioskowała o:
- wystąpienie Urzędu Gminy do Lasów Państwowych o oczyszczenie lasu,
- zmobilizowanie właścicieli do utrzymywania czystości na zarośniętych posesjach szczególnie na skrzyżowaniu ulic Leśnej i Zalesie w Ignatkach-Osiedlu,
ponadto poprosiła o zgodę na  zakup farby odblaskowej do odmalowania tablicy z nazwą miejscowości – na co otrzymała zgodę Wójta.
radny Jan Bruczko – prosił o podziękowanie Powiatowemu Zarządowi Dróg za wykonanie solidnej podbudowy drogi we wsi Zajączki
Wójt odpowiedział, że uczyni to telefonicznie
radny Stanisław Szerenos – wnioskował o naprawę hydrantu w Hołówkach Małych,
Sołtys wsi Rumejki – pytała kiedy zostanie wytyczona droga we wsi,
Sołtys wsi Koplany – pytał, kiedy rozpocznie się budowa kanalizacji w Koplanach,
Wójt  - powiedział, że wszystkie projekty kanalizacji wsi zgłoszone zostaną do wniosku o uzyskanie środków unijnych
Pani Barbara Puziuk – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji – poinformowała, że w sprawie kanalizacji w Koplanach trwa procedura uzyskania pozwolenia na budowę,
Wójt – poinformował o odbytych spotkaniach u Starosty odnośnie nie wydawania  zgody Gminie Juchnowiec Kościelny na umieszczanie mediów w pasie dróg powiatowych,
Sołtys wsi Księżyno Kol. zwróciła się z prośbą o dostarczenie obiecanych worków na śmiecie mieszkańcom wsi
radny Leszek Kuczyński ponownie wrócił do sprawy niewłaściwego odwołania go z członkostwa w Komisji Rolnictwa i Finansów
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz poinformował, że uchwała jest prawomocna, nie została uchylona, jeśli ktoś chce ją zaskarżyć może to uczynić
radny Andrzej Kolęda wnioskował o naprawę kanalizacji deszczowej we wsi Olmonty
sołtys wsi Juchnowiec Dolny – pytała czy zakończono remont budynku po byłym Posterunku Policji w Juchnowcu Górnym
Wójt – powiedział, że trwają prace wokół budynku, a mieszkania w budynku po byłym komisariacie zostały przeznaczony mieszkańcom z baraków w Księżynie
radny Leszek Kuczyński – wnioskował o wymianę okien w budynku poszkolnym w Bielach oraz remont przyległych budynków gospodarczych
Wójt - poinformował o podpisaniu umowy na wykonanie projektu remontu poddasza i zagospodarowania terenu.

Ad.6.
Podjęcie uchwał:
Projekty uchwał były opiniowane przez poszczególne komisje.       
- Uchwała Nr XXIII/154/08 w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego odprowadzania ścieków poprzez przepompownię ścieków, stanowiącą własność Spółdzielni Mieszkaniowej w Kleosinie - uchwała została przyjęta 11 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu, Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz nie brał udziału w głosowaniu ze względu na interes prawny, uchwała stanowi załącznik Nr 1  do protokołu;
- Uchwała Nr XXIII/155/08 w sprawie przystąpienia Gminy Juchnowiec Kościelny do Lokalnej Grupy Działania – po dyskusji - uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami „za” przy obecności 12 radnych i stanowi załącznik Nr 2 do protokołu,
- Uchwała Nr XXIII/156/08 w sprawie zawarcia aktu partnerstwa pomiędzy Gminą Juchnowiec Kościelny i Gminą Weidenberg – Przewodniczący Rady odczytał pismo Burmistrza Weidenberga dot. zacieśnienia współpracy między gminami - uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami „za” przy obecności 12 radnych i stanowi załącznik Nr 3 do protokołu,
- Uchwała Nr XXIII/157/08 w sprawie Gminnego Planu Ochrony przed szkodliwością azbestu i programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Juchnowiec Kościelny Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pani Katarzyna Kowalewska-Sewastianik odczytała skierowane do firmy sporządzającej plan pismo w sprawie naniesienia uwag do planu zgłoszonych przez radnych na komisjach i sesji oraz otrzymaną odpowiedź na pismo, poinformowała o naniesieniu poprawek do planu i przesłaniu do uzgodnień do Starostwa Powiatowego oraz umieszczeniu na stronie internetowej urzędu celem zgłoszenia uwag i wniosków do planu. Nieuchwalenie planu skutkuje brakiem możliwości udzielania dofinansowania mieszkańcom na usuwanie wyrobów zawierających azbest jak i do uzyskiwania środków unijnych. Każdy mieszkaniec ma obowiązek przedstawić informację do urzędu o ilości posiadanych wyrobów zawierających azbest. Następnie Pani Kierownik Referatu odpowiadała na pytania radnych.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz powiedział, że zgłaszał pół roku temu uzupełnienie planu o ujęcie nieczynnego wodociągu wykonanego
z rur azbestowych we wsi Dorożki oraz wodociągu w Kleosinie czego w planie ponownie nie ujęto. Pani Kierownik nie mogła podać powodów niedopatrzenia.
Po dyskusji - uchwała została przyjęta 9 głosami „za”, 3 „wstrzymało się” od głosu przy obecności 12 radnych i stanowi załącznik Nr 4 do protokołu,
- Uchwała Nr XXIII/158/08 w sprawie Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Juchnowiec Kościelny na lata 2007-2010 z perspektywą na lata 2011-2018
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz – zgłosił uwagi do planu gospodarki odpadami dot.:
- braku na terenie gminy targowisk,
- dalszego funkcjonowania wysypiska w Hryniewiczach pomimo propozycji Wójta o zamknięciu wysypiska,
Pani Kierownik Katarzyna Kowalewska-Sewastianik poinformowała, że Gminny Plan Gospodarki Odpadami musi być zgodny w planem wojewódzkim, który nie przewiduje zamknięcia wysypiska w Hryniewiczach, a reguluje to Krajowy Plan Gospodarki Odpadami. Co do targowiska - plan zakłada sytuację obecną i przyszłe założenia, jest to pewne założenie.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz powiedział, że na dzień dzisiejszy nie ma targowisk, więc nie powinny znaleźć się w obecnym planie,
Pani Kierownik przyznała się do niedopatrzenia w sprawie działania targowisk na terenie gminy
Wójt zaproponował utworzenie targowiska na placu „Agronomówki” w Juchnowcu Górnym.
Po dyskusji - uchwała została przyjęta 9 głosami „za”, 3 „wstrzymało się” od głosu przy obecności 12 radnych i stanowi załącznik Nr 5 do protokołu,
- projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi – ze względu na brak uzasadnienia uchwały Przewodniczący Rady wnioskował o odłożenie uchwały na kolejną sesję – „za” było 6 radnych, 6 „wstrzymało się” od głosu
- Uchwała Nr XXIII/159/08 w sprawie ustalenia wysokości środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych – uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami „za” przy obecności 12 radnych i stanowi załącznik Nr 6 do protokołu,
- Uchwała Nr XXIII/160/08 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008r. została odczytana i omówiona przez Panią Skarbnik – uchwala została przyjęta 11 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik Nr 7 do protokołu,
- Uchwała Nr XXIII/161/08 w sprawie zapewnienia w budżecie Gminy Juchnowiec Kościelny środków finansowych na realizację inwestycji p.n. „Oczyszczalnia ścieków Juchnowiec Dolny – rozbudowa” – uchwała została przyjęta 10 głosami „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu i stanowi załącznik Nr 8 do protokołu,
- Uchwała Nr XXIII/162/08 w sprawie udzielenia dotacji dla samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej na zakup angiografu – uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 9 do protokołu,
- projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości – uchwała nieaktualna została zdjęta z porządku obrad,
- projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli w Urzędzie Gminy Juchnowiec Kościelny
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz odczytał część protokołu Komisji Rewizyjnej dot. przeprowadzonej kontroli w zakresie kart drogowych gminnych samochodów służbowych: DAEWOO MATIZ BIA 78LA i DAEWOO MATIZ BIA 34RL za 2007r. W trakcie dyskusji radny Grzegorz Śliwowski poprosił Wójta o udzielenie wyjaśnień. Wójt zabrał głos w sprawie.
radny Leszek Matowicki dopytywał Wójta czy dojeżdżał samochodem służbowym do domu i do pracy -Wójt - nie udzielił konkretnej odpowiedzi.
Następnie na wniosek radnego Stefana Kozłowskiego Pani Skarbnik odczytała protokół z kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku odnośnie wykorzystywania samochodów służbowych DAEWOO MATIZ w 2007r.
radny Grzegorz Śliwowski – wnioskował aby Komisja Rewizyjna ponownie przeprowadziła kontrolę dot. wykorzystania samochodów służbowych DAEWOO MATIZ oraz wypracowanie regulaminu korzystania z samochodu służbowego przez Wójta, a radny Leszek Matowicki – wnioskował o dodanie tego zagadnienia jako oddzielnego punktu do rozpatrzenia na kolejnej sesji we wrześniu – „za” było 11 radnych przy obecności 11 radnych - projekt uchwały zdjęto z porządku obrad jednogłośnie 11 głosami „za” przy obecności 11 radnych
- Uchwała Nr XXIII/163/08 w sprawie zapewnienia w budżecie Gminy Juchnowiec Kościelny środków finansowych na realizację inwestycji: „Likwidacja dzikich wysypisk odpadów na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny” – omówiła Pani Katarzyna Kowalewska-Sewastianiuk – Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad zmianą w porządku obrad poprzez dodanie do pkt 6 Podjęcie uchwał – projektu uchwały w sprawie zapewnienia w budżecie Gminy Juchnowiec Kościelny środków finansowych na realizację inwestycji: „Likwidacja dzikich wysypisk odpadów na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny” – „za” było 11 radnych przy obecności 11 radnych.
- Uchwała Nr XXIII/163/08 w sprawie zapewnienia w budżecie Gminy Juchnowiec Kościelny środków finansowych na realizację inwestycji: „Likwidacja dzikich wysypisk odpadów na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny” została przyjęta jednogłośnie 11 głosami „za” przy obecności 11 radnych i stanowi załącznik Nr 10 po protokołu.

Ad.7.
Przebieg i realizacja zadań inwestycyjnych w 2008r. omówiła i odpowiadała na pytania radnych Pani Barbara Puziuk – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji – informacja stanowi załącznik do protokołu.

Ad.8.
Informacja dotycząca pozyskanych środków unijnych przez Urząd Gminy i jednostki zadaniowe.
- Pani Beata Górska - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym poinformowała o pozyskaniu środków na realizację projektu pt. „Aktywność - integracja sposób na lepsze jutro” trwający 6 miesięcy w 2008r. na kwotę 89.209,94zł we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku – w ramach projektu realizowane są szkolenia dla osób długotrwale bezrobotnych, mieszkających na terenie i korzystających z pomocy społecznej w wieku od 30 do 55 lat;
- Pani Barbara Polińska – Kierownik Referatu ds.Promocji i Rozwoju – poinformowała o:
· realizacji projektu p.n. „Język angielski – język migowy” w latach 2008-2009r. na kwotę 134.810zł w 2008r. i 11.150zł w 2009r.;
· planowanej realizacji projektu p.n. „Nowa szansa - nowy zawód”  od 1 września 2008r. na lata 2008-2009 adresowany do mieszkańców południowej części gminy dot. pomocy w rozpoczęciu prowadzenia działalności pozarolniczej na kwotę 346.005zł;

Ad.9.
Sprawy bieżące.
radny Andrzej Kolęda wnioskował o zamontowanie dwóch lamp przy drodze gminnej w Olmontach,
Przewodniczący Rady – pytał, kto wydał pozwolenie na sprzedaż alkoholu na gminnym festynie, który odbył się na terenie szkoły w Bogdankach,
radny Leszek Matowicki wnioskował o umieszczenie tablicy ogłoszeń przy Urzędzie Gminy w Juchnowcu Kościelnym.

Ad.10.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
Krzysztof Marcinowicz

Protokolant:
Dorota Korpacz

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2009-02-04

Data modyfikacji: 2009-02-04

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2009-02-04