Statut Przedszkola Samorządowego w Kleosinie


STATUT PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO W KLEOSINIE

§ 1

1. Ustala się następującą nazwę przedszkola: Przedszkole w Kleosinie. Siedziba przedszkola znajduje się przy ul. Kruczkowskiego 4 w Kleosinie.
2. Ustalona nazwa jest w przedszkolu w pełnym brzmieniu w pieczęciach i stemplach.
3. Ilekroć w tekście będzie mowa o "przedszkolu" należy rozumieć Przedszkole w Kleosinie.
4. Organem prowadzącym nadzór pedagogiczny jest Podlaski Kurator Oświaty (zwany dalej w statucie "Kuratorem").
5. Organem prowadzącym przedszkole jest Gmina Juchnowiec (zwana dalej w statucie "Gminą").

§ 2

1. Celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym, przygotowanie do nauki w szkole oraz pomoc rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki.
2. Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów edukacyjnych:

a) zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
b) uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły
i możliwości osiągania sukcesu,
c) stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów, podejmowanie odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie,
d) rozwijanie wrażliwości moralnej,
e) kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie zrozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu dziecka (przyrodniczym, społecznym, kulturowym, technicznym),
f) rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej oraz wyrażania własnych przeżyć i myśli,
g) rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej ruchowej,
h) zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań pro - zdrowotnych.

3. Przedszkole umożliwia dzieciom podtrzymanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej poprzez właściwy dobór treści metodycznych i form pracy oraz organizację nauki religii.
4. Szczegółowe zadania przedszkola i sposób ich realizacji ustalany jest w programie rozwoju placówki i w planach pracy poszczególnych oddziałów przedszkolnych.
5. Przedszkole realizuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku dzieci i potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem bezpieczeństwa i higieny, a w szczególności:

a) zapewnia wychowankom bezpośrednią i stałą opiekę ze strony pracowników pedagogicznych i obsługowych przedszkola w godzinach pracy placówki,
b) sprawuje pełny nadzór w trakcie zajęć poza terenem przedszkola,
c) zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa (zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym),
d) ubezpiecza wychowanków w jednym z zakładów ubezpieczeniowych,
e) stosuje w swoich działaniach przepisy BHP i p. poż,
f) współpracuje ze specjalistami z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Białymstoku.

6. Opiekę higieniczną nad dziećmi sprawują nauczycielki w danym oddziale.
7. Opiekę lekarską nad dziećmi sprawuje lekarz rejonowy w obrębie zamieszkania wychowanka lub lekarz rodzinny.
8. Dziecko powinno być przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez rodziców (opiekunów) lub upoważnione przez nich na piśmie osoby mogące przejąć odpowiedzialość prawną za bezpieczeństwo dziecka. Opiekę nad wychowankami w drodze do przedszkola i z przedszkola sprawują rodzice lub wskazane przez nich osoby.

§ 3

1. Organami przedszkola są:

- Dyrektor przedszkola,
- Rada Pedagogiczna,
- Rada Rodziców.

2. Przedszkolem kieruje nauczyciel, któremu powierzono stanowisko Dyrektora.
3. Dyrektor przedszkola jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli i pracowników administracji i obsługi.
4. Do podstawowych obowiązków Dyrektora należy:

a) kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz,
b) organizowanie procesu wychowawczo - dydaktycznego i opiekuńczego oraz kierowanie nim zgodnie z zarządzeniem MEN w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
c) sprawowanie nadzoru pedagogicznego w stosunku do nauczycieli pracujących w placówce,
d) gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonania oceny ich pracy, według zasad określonych w odrębnych przepisach,
e) opracowywanie mierzenia jakości pracy placówki, z uwzględnieniem lokalnych potrzeb, ustalenie sposobu jego wykonania, dokumentowania oraz wykorzystania wyników,
f) zapewnienie wychowankom i pracownikom warunków pełnego bezpieczenstwa i higieny pracy oraz stworzenie odpowiednich podstaw do harmonijnego rozwoju psychofizycznego,
g) przewodniczenie Radzie Pedagogicznej i realizacja jej uchwał podjętych w ramach jej kompetencji,
h) wstrzymywanie uchwał Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa i powiadamianie o tym stosownych organów sprawujących nadzór pedagogiczny,
i) dysponowanie środkami finansowymi przedszkola i ponoszenie odpowiedzialności za ich wykorzystanie,
j) planowanie i odpowiedzialność za realizowanie planu finansowego przedszkola zgodnie z odpowiednimi przepisami,
k) kierowanie polityką kadrową przedszkola, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola,
l) przyznawanie nagród, udzielanie kar pracownikom zgodnie z wnioskiem zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną,
ł) podejmowanie decyzji o przyjęciu lub skreśleniu dziecka z przedszkola w czasie roku szkolnego, po zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną,
m) współpraca z rodzicami, organem prowadzącym oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi,
n) koordynacja współdziałania organów przedszkola, zapewnienie im swobodnego działania zgodnie z prawem oraz wymiany informacji między nimi,
o) współdziałanie z organami związkowymi wskazanymi przez pracowników,
p) administrowanie ZFŚS zgodnie z obowiązującym regulaminem,
q) prowadzenie dokumentacji kancelaryjno - archiwalnej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

5. Rada Pedagogiczna jest organem kolegialnym przedszkola. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor przedszkola.
6. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele pracujący w przedszkolu. W zebraniach Rady mogą brać udział osoby zaproszone przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
7. Rada Pedagogiczna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.
8. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy w szczególności:

a) przygotowanie projektu statutu przedszkola, uchwalanie statutu i jego zmian,
b) zatwierdzanie planów pracy przedszkola,
c) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w przedszkolu,
d) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
e) uchwalenie regulaminu Rady Pedagogicznej.

9. Rada Pedagogiczna opiniuje:

a) organizację pracy przedszkola,
b) projekt planu finansowego przedszkola,
c) wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
d) propozycje Dyrektora przedszkola w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych płatnych zajęć,
e) skreślenie dziecka z listy wychowanków w trakcie roku szkolnego.

10. Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 1/2 członków.
11. Rada Rodziców jest organem społecznym przedszkola i funkcjonuje w oparciu o uchwalony przez siebie regulamin, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.
12. Kompetencje Rady Rodziców:

a) członkowie Rady Rodziców wybierani są co roku podczas zebrań grupowych inaugurujących rok szkolny - co najmniej po trzech przedstawicieli z każdej grupy,
b) Rada Rodziców może występować do Dyrektora z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola (w szczególności zaś opiniuje plan rozwoju placówki),
c) Rada Rodziców wystawia opinię przy ocenie dorobku zawodowego nauczyciela w ciągu 14 dni od momentu otrzymania wniosku Dyrektora,
d) w celu wspierania statutowej działalności przedszkola Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy określa regulamin działalności Rady Rodziców.

13. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia dzieci tak, aby formy tego współdziałania uwzględniały prawo rodziców do:

a) znajomości zadań wynikających z planu rocznego przedszkola i planów miesięcznych w danym oddziale,
b) uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i stopnia rozwoju.

14. Koordynatorem współdziałania poszczególnych organów przedszkola jest Dyrektor przedszkola, który zapewnia każdemu z organów możliwość swobodnego działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji i umożliwia bieżącą wymianę informacji.
15. Spory między organami przedszkola, w zależności od przedmiotu sporu, rozstrzyga Dyrektor, Gmina lub Kurator.

- między Dyrektorem a Radą Pedagogiczną na płaszczyźnie merytorycznej rozstrzyga Kuratorium,
- między rodzicami a Dyrektorem rozstrzyga Gmina lub Kurator,
- między rodzicami a nauczycielem rozstrzyga Dyrektor.

§ 4

1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych wg. zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb i zainteresowań.
2. Liczba miejsc organizacyjnych w przedszkolu wynosi 75.
3. Liczba dzieci w oddziałach nie może przekraczać 25.
4. W przedszkolu są trzy oddziały. Nie ma możliwości tworzenia oddziałów integracyjnych z uwagi na warunki lokalowe placówki.
5. Do realizacji celów i zadań statutowych przedszkole posiada:

- trzy pomieszczenia do zajęć i zabaw wraz z niezbędnym wyposażeniem w pomoce, sprzęt i urządzenia,
- pomieszczenia administracyjno - gospodarcze: szatnia, 5 łazienek dzieci i personelu, pokój nauczycielski, pokój Dyrektora, intendenta, 2 pomieszczenia magazynowe,
- pomieszczenia dla bloku żywieniowego: pomieszczenia kuchenne, magazyny żywieniowe, jadalnia,
- teren przedszkolny z placem zabaw.

§ 5

1. Praca wychowawczo - dydaktyczna prowadzona jest w oparciu o:

a) podstawę programową opracowaną przez MEN,
b) program wychowania w przedszkolu, wybrany przez Radę Pedagogiczną z zestawu programów zatwierdzonych przez MEN.

2. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
3. Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) w przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe:

- rytmika,
- nauka języka angielskiego,
- nauka religii.

Czas trwania tych zajęć powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić:

a) z dziećmi w wieku 3-4 lat ok. 15 min.
b) z dziećmi w wieku 5-6 lat ok. 30 min.

4. Sposób dokumentownia zajęć prowadzonych w przedszkolu określają odrębne przepisy.

§ 6

1. Przedszkole jest wieloodziałowe.
2. Oddziały przedszkola zlokalizowane są w jednym budynku.

§ 7

1. Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez Dyrektora przedszkola najpóźniej do 30 maja i zatwierdzony przez organ prowadzący.
2. Arkusz organizacji przedszkola zarwierdza Zarząd Gminy.
3. W arkuszu tym określa się szczegółowo:

a) liczbę dzieci i czas pracy poszczególnych oddziałów,
b) liczbę pracowników łącznie z liczbą stanowisk,
c) terminy przerw w pracy przedszkola,
d) liczbę miejsc w przedszkolu,
e) godziny pracy przedszkola,
f) ogólną liczbę godzin finansowanych ze środków przydzielonych przez Gminę.

§ 8

1. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora na wniosek Rady Pedagogicznej, z owzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny oraz oczekiwaniami rodziców (opiekunów).
2. Na podstawie ramowego rozkładu zajęć nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.

§ 9

1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, od 1 września każdego roku do 31 sierpnia roku następnego.
2. Terminy przerwy wakacyjnej, trwającej 1 miesiąc ustala Gmina na wniosek Dyrektora przedszkola i Rady Pedagogicznej. W szczególnych przypadkach może ona ulec przedłużeniu lub skróceniu.
3. Przedszkole czynne jest 10,5 godz. dziennie w godz. 6.30.-17.00. od poniedziałku do piątku.
4. Dniami wolnymi od pracy są dni ustawowo wolne oraz inne ustalone przez Ministra Pracy, Płacy i Polityki Socjalnej.
5. W przedszkolu prowadzi się dożywianie dzieci w postaci trzech posiłków.
6. Personel przedszkola ma prawo do korzystania z wyżywienia na takich samych zasadach jak dzieci, pokrywając koszt posiłku w zakresie zużytego do ich produkcji surowca.
7. Wysokość opłat za usługi świadczone przez przedszkole ustala Dyrektor w porozumieniu z Gminą.
8. W zakresie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, określonej przez Ministra Edukacji Narodowej, świadczenia udzielane przez przedszkole są nieodpłatne.
9. Wysokość opłaty stałej za świadczenia wykraczające poza podstawę programową wychowania przedszkolnego ustala się zgodnie z bieżącą uchwałą Rady gminy w Juchnowcu.
10. Opłata za wyżywienie może ulec zmianie w zależności od cen rynkowych. Decyzję o ich podwyższeniu podejmuje Dyrektor w porozumieniu Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców. Koszt jednego posiłku - w postaci obiadu wynosi 50 % stawki dziennej.
11. Przedszkole organizuje zajęcia dodatkowe, które w całości finansowane są przez rodziców (nauka języka, filharmonia, rytmika). Ustalenia dotyczące zajęć dodatkowych oraz ich kosztów odbywają się na pierwszym zebraniu ogólnym dla rodziców.
12. Opłata za przedszkole pobierana jest z góry i powinna być regulowana najpóźniej do 20-tego dnia każdego miesiąca. Informacja o terminach płatności podawana jest co miesiąc do wiadomości rodziców w formie ogłoszenia.
13. Opłata stała za przedszkole nie podlega zwrotowi w przypadku nieobecności dziecka w przedszkolu.
14.Za nieobecność dziecka w przedszkolu trwającą 3 dni i więcej dokonywany jest zwrot opłaty za wyżywienie (na podstawie nieobecności w dzienniku zajęć, nie więcej jednak niż obowiązująca dzienna norma wyżywienia dziecka).

§ 10

W przedszkolu nie zostało utworzone stanowisko wicedyrektora.

§ 11

1. Dyrektor powierza dla każdej grupy dwóch nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami pedagogicznymi. Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za zdrowie i bezpieczeństwo jest nauczyciel lub nauczyciele prowadzący dany oddział bez względu na miejsce zajęć.
2. Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności przyjmuje się zasadę: przynajmniej jeden nauczyciel prowadzi swój oddział przez wszystkie lata pobytu dziecka w przedszkolu.
3. Decyzję w sprawie przydziału nauczyciela do poszczególnych oddziałów podejmuje Dyrektor przedszkola w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.

§ 12

1. Nauczyciel prowadzi pracę wychowawczo - dydaktyczną i opiekuńczą zgodnie z obowiązującym programem nauczania, jest odpowiedzialny za jej jakość i wyniki oraz bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci.
2. Do podstawowych zadań nauczyciela należy:

a) odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci (zapewnienie bezpieczeństwa podczas zabaw, zajęć w sali i na powietrzu, przestrzeganie wymogów higieniczno - zdrowotnych obowiązujących w pracy z dziećmi),
b) tworzenie warunków wspomagających rozwój dzieci, ich zdolności i zainteresowań (stosowanie środków aktywizujących dzieci do podejmowania działań na różnych płaszczyznach, realizowanie dążeń dziecięcych do wyrażania siebie w różnych formach twórczości),
c) poznawanie wychowanków, ich potrzeb i możliwości (otoczenie indywidualną opieką każdego dziecka, współpraca z rodzicami),
d) prowadzenie obserwacji pedagogicznej i jej dokumentowanie,
e) właściwa organizacja procesu wychowawczo - dydaktycznego poprzez odpowiedni dobór środków, metod i form pracy,
f) prowadzenie dokumentacji pedagogicznej dotyczącej oddziału zgodnie z odrębnymi przepisami,
g) planowanie własnego rozwoju zawodowego - systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego,
h) dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz troska o estetykę pomieszczeń,
i) realizacja zaleceń Dyrektora i osób kontrolujących,
j) czynny udział w pracach Rady Pedagogicznej, realizacja jej postanowień i uchwał,
k) współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno - pedagogiczną, zdrowotną i inną (współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną Nr 3 w Białymstoku, logopedą, stomatologiem).

3. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określenie drogi jego indywidualnego rozwoju.
4. Formy współdziałania to: zebranie ogólne, zebranie grupowe, kontakty indywidualne wg. potrzeb i oczekiwań rodziców, zajęcia otwarte dla rodziców, spotkania rodzinne przy współudziale dzieci i rodziców ("Spotkanie opłatkowe", "Dzień Babci i Dziadka" itp.).
5. Nauczyciel ponosi odpowiedzialność za:

- bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych dzieci
- jakość tworzonych warunków wspomagających rozwój dzieci
- jakość planowania i prowadzenia pracy wychowawczo - dydaktycznej oraz obserwacji pedagogicznej.

6. Nauczyciel ma prawo do korzystania w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony Dyrektora i Rady Pedagogicznej, a także ze strony wyspecjalizowanych w tym zakresie placówek i instytucji oświatowych.

§ 13

1. Obowiązki pozostałych pracowników admministracji i obsługi przedszkola szczegółowo określają zakresy obowiązków ustalone przez Dyrektora.

§ 14

1. Do przedszkola mogą uczęszczać dzieci zdrowe od 3 do 6 lat (w przypadku wolnych miejsc, dyrektor może wyrazić zgodę na uczęszczanie dziecka, które nie ukończyło 3 roku życia).
2. Dzieci, którym odroczono realizację obowiązku szkolnego, mogą uczęszczać do przedszkola nie dłużej niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończą 10 lat.
3. Do przedszkola przyjmowane są dzieci na okres jednego roku szkolnego.
4. Podstawą przyjęcia dziecka do przedszkola jest "Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola" opracowana i zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną.
5. Rekrutację do przedszkola prowadzi się w dwóch etapach:

I etap - wydawanie i przyjmowanie kart zgłoszeń (kwiecień)
II etap - kwalifikacja i wywieszanie listy przyjętych dzieci (maj)

6. Rekrutacji dokonuje:

a) Dyrektor przedszkola - gdy liczba zgłoszeń jest mniejsza lub równa liczbie miejsc w przedszkolu (75)
b) Komisja Kwalifikacyjna - gdy liczba zgłoszeń jest większa od liczby miejsc w przedszkolu.

7. W przypadku powołania Komisji Kwalifikacyjnej w jej skład wchodzą:

- przewodniczący (Dyrektor)
- członkowie (jeden przedstawiciel Rady Pedagogicznej, dwóch przedstawicieli Rady Rodziców, po jednym przedstawicielu Związków Zawodowych).

8. Komisja Kwalifikacyjna opracowuje kryteria przyjęć dzieci obowiązujące w czasie trwania obrad komisji: ustala ustala ilość miejsc zarezerwowanych na odwołanie (nie więcej niż 20 % ogólnej liczby) i sporządza protokół.
9. Akta komisji łącznie z kartami zgłoszeń przechowywane są w kancelarii przedszkola.
10. Od decyzji komisji przysługuje prawo odwołania do Dyrektora w ciągu 14 dni od daty wywieszenia listy.
11. W trakcie roku szkolnego, w miarę zwalniających się miejsc, Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną może dokonać naboru uzupełniającego.
12. Dziecko ma prawo do:

a) właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo - wychowawczo -dydaktycznego zgodnie z wymogami higieny oraz pracy umysłowej poprzez:

- kierowanie jego procesem uczenia się w różnych sytuacjach i okolicznościach z wykorzystaniem różnych form aktywności dziecięcej, do kształtowania pojęć, umiejętności i postaw społecznych
- rozwijanie i doskonalenie uzdolnień ogólnych i kierunkowych
- stwarzanie sytuacji do spontanicznej aktywności
- prowadzenie pracy indywidualnej z dziećmi uzdolnionymi oraz pracy wyrównawczej z dziećmi mającymi trudności w przyswajaniu treści programu.

b) ochrony przed wszystkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania jego godności osobistej

- w przedszkolu wychowanie oparte jest na nagradzaniu zachowań pozytywnych w odniesieniu do wszystkich dzieci, a w szczególności do tych wychowanków, którzy z różnych przyczyn sprawują trudności wychowawcze
- w przedszkolu obowiązuje zakaz stosowania kar cielesnych naruszających godność osobistą każdego wychowanka
- poznawanie przyczyn występujących trudności, eliminowanie nieprawidłowych form zachowań poprzez różnorodne przykłady, a także współpracę z rodzicami.

c) życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie wychowawczo - dydaktycznym każdego wychowanka poprzez:

- dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci
- stwarzanie warunków do odnoszenia sukcesów w różnych formach aktywności
- stwarzanie atmosfery życzliwości i zaufania we wzajemnych kontaktach i relacjach.

13. Do obowiązków dzieci w przedszkolu należy:

a) dbanie o higienę własną,
b) poszanowanie mienia społecznego,
c) poszanowanie godności osobistej innych dzieci,
d) systematyczne uczęszczanie do przedszkola,
e) przestrzeganie ustalonych reguł i norm zachowania (współżycia).

14. Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców może podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola.
15. Przypadki skreślenia z listy wychowanków przedszkola:

a) nieusprawiedliwiona nieobecność dziecka ponad 14 dni,
b) systematyczne zaleganie z odpłatnością za przedszkole za okres jednego miesiąca,
c) podanie fałszywych bądź też zatajenie istotnych informacji o dziecku w "Karcie zgłoszenia dziecka do przedszkola", kwalifikujących dziecko do pobytu w placówkach integracyjnych lub specjalnych.

§ 15

1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Zasady gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.
3. Wszelkie zmiany dokonywane w organizacji i działalności przedszkola powinny wejść w życie po wprowadzeniu zmian w statucie w formie aneksu.
4. W przypadku dokonywania zmian w statucie przedszkola stosuje się odpowiednio przepisy jak w przypadku wprowadzania statutu przedszkola.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Juchnowiec Kościelny

Wytwarzający/odpowiadający: Jan Redaktor

Wprowadzający: Jan Redaktor

Data wprowadzenia: 2003-09-23

Data modyfikacji: 2003-09-23

Opublikował: Jan Redaktor

Data publikacji: 2003-09-23