Protokół Nr III/10 z dnia 30.12.2010r.

PROTOKÓŁ Nr III/10
sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 30 grudnia 2010r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny


Sesja rozpoczęła się o godz. 9.00 i trwała do godz.12.45.
W sesji udział wzięli radni i sołtysi zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu oraz radni powiatowi - Pan Walenty Sic i Pani Barbara Grabowska.
Ponadto w sesji uczestniczyli:
• Wójt Gminy – Krzysztof Marcinowicz
• Zastępca Wójta – Henryka Szklaruk
• Skarbnik Gminy – Anna Jakuć
• Radca Prawny – Anna Nazarewicz
• Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych – Barbara Puziuk
• Kierownik Referatu Organizacyjnego, Spraw Oświatowych i Spraw Obywatelskich – Joanna Urbanowicz,
• Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego – Dariusz Markuszewski,
• Kierownik Referatu Mienia Komunalnego – Anna Płońska,
• Kierownik Referatu Dróg i Transportu – Anna Korolczuk
• Kierownik GOPS – Joanna Lewko

Ad.1.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Bożena Ewa Jakończuk. Przywitała ona wszystkich przybyłych na sesję i otworzyła obrady sesji słowami „Otwieram sesję Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”. Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych - obecnych 15, tym samym jest quorum niezbędne do prawomocnych obrad.

Ad.2.
Przewodniczący Rady przystąpił do przyjęcia porządku obrad
Wójt wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał tj.:
• w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości na czas nieokreślony – „za” było 15 radnych,
• w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Juchnowiec Kościelny na lata 2011-2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011-2018 – „za” było 13 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu;
Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad z przyjętymi zmianami – „za” było 15 radnych.
Przyjęty porządek obrad
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów sesji Nr I/10 i Nr II/10.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
5. Interpelacje wnioski i zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
6. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu:
a) w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy Juchnowiec Kościelny na 2011r.
b) w sprawie ustalenia zasad sprawiania pogrzebu na koszt gminy;
c) w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania;
d) w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Nr LI/370/10 z dnia 8 listopada 2010r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;
e) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
f) w sprawie uzupełnienia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych o inne formy wychowania przedszkolnego;
g) w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny;
h) w sprawie zmian w budżecie 2010 roku;
i) w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości na czas nieokreślony;
j) w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Juchnowiec Kościelny na lata 2011-2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011-2018;
7. Przyjęcie budżetu gminy na 2011r.
a) odczytanie ostatecznego projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Wójta,
b) odczytania opinii komisji właściwej do spraw budżetu,
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie długu,
d) dyskusja nad wnoszonymi w trakcie sesji poprawkami i ich przegłosowanie,
e) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
8. Sprawy bieżące.
9. Zakończenie obrad sesji.

Ad.3.
Uwag do Protokołu sesji Nr I/10 z dnia 27 listopada 2010r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Bożena Jakończuk zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu – „za” było 15 radnych;
Uwag do Protokołu sesji Nr II/10 z dnia 9 grudnia 2010r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Bożena Jakończuk zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu – „za” było 15 radnych;

Ad.4.
Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
Wójt  - poinformował o:
• pracach nad zmianami w budżecie na 2010r. i zmianami w projekcie budżetu na 2011r.
• spotkaniach z lokalnymi przedsiębiorcami tj.: ze spółką „Lech” w sprawie wody cieknącej na terenie wsi Ignatki-Osiedle, z firmą INSTAL i CHM oraz z „Wodociągami Podlaskimi” w sprawie możliwości przejęcia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej osiedla „Nasz Dom” w Solniczkach oraz o problemach z wodą we wsi Ignatki-Osiedle
• spotkaniu ze Starostą Powiatu Białostockiego na którym Starosta jak i Wójt wyrazili chęć dalszej współpracy w zakresie budowy dróg powiatowych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny. Zadania, które będą realizowane we współpracy z powiatem w najbliższym czasie to: kontynuacja I etapu modernizacji drogi Juchnowiec Kościelny – Wojszki – droga S19 oraz włączenie do projektu ronda w Juchnowcu Kościelnym, przebudowa drogi Ignatki – Księżyno wraz z wykonaniem mostku, jednocześnie padła propozycja wykonania dokumentacji na odwodnienie we wsi Olmonty.

Przewodniczący Rady Bożena Jakończuk  poinformowała o:
- pełnieniu dyżurów w czwartki w godz. 14.00-16.00,
- odbytych pomiędzy sesjami posiedzeniach poszczególnych komisji:
W związku z wyborami samorządowymi odbyły się dwie sesje tj.
• w dniu 27 listopada 2010r. na której ślubowanie złożyli nowo wybrani radni oraz wybrano Przewodniczącego Rady i dwóch Wiceprzewodniczących
• w dniu 9 grudnia 2010r. na której ślubowanie złożył nowo wybrany Wójt Pan Krzysztof Marcinowicz
Od początku VI kadencji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny odbyło się 10 posiedzeń komisji rady tj.:
Komisja Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska
• w dniu 3 grudnia 2010r. opracowała plan komisji na 2011r. oraz opiniowała projekt budżetu gminy na 2011r.
• w dniu 21 grudnia 2010r. opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję
Komisja Rolnictwa i Finansów
• w dniu 2 grudnia 2010r. opracowała plan pracy komisji na 2011r. zapoznała się z zobowiązaniami gminy, dokonanymi umorzeniami podatkowymi i budżetami szkół
• w dniu 22 grudnia 2010r. opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję i projekt budżetu gminy na 2011r. oraz zapoznała się z wykazem umów-zlecenie zawartych przez gminę
• w dniu 29 grudnia 2010r. dokonała analizy projektu budżetu gminy na 2011r.
Komisja Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu
• w dniu 7 grudnia 2010r. opracowała plan pracy komisji na 2011r. oraz zapoznała się z wydatkami na oświatę
• w dniu 28 grudnia 2010r. opiniowała projekty uchwał na dzisiejszą sesję
Komisja Rewizyjna
• w dniu 30 listopada 2010r. analizowała dokumentację urzędu oraz opracowała plan pracy na 2011r.
• w dniu 14 grudnia 2010r. analizowała dokumentację urzędu
• w dniu 21 grudnia 2010r. opiniowała projekt budżetu gminy na 2011r. oraz projekty uchwał na dzisiejszą sesję
Ponadto podziękowała radnym za złożenie w terminie oświadczeń majątkowych oraz poinformowała o planach zorganizowania w styczniu szkolenia radnym.

Ad.5.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych w tym zapytania sołtysów.
Sołtys wsi Hołówki Duże – pytał o kursy PKS-u po nowym roku
Wójt – powiedział, że odbyło się spotkanie z przedstawicielem PKS-u, podpisano aneks do umowy na 1 miesiąc i w tym czasie mają być wypracowane propozycja dalszego funkcjonowania komunikacji PKS na terenie naszej gminy. Od stycznia nic się nie zmieni ani w komunikacji miejskiej ani w PKS na terenie gminy. Ponadto widać, że w momencie uruchomienia linii nr 110 i przedłużenia linii nr 104 do Rostołt ilość pasażerów mocno spadła i stąd wniosek PKS-u o większe dopłaty
Radny Tadeusz Walicki – pytał o stanowisko gminy w sprawie budowy obwodnicy 
Wójt – powiedział, że nikt oficjalnie nie pytał gminy o opinię, były przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami, gdzie przedstawiono kilka wariantów przebiegu obwodnicy, natomiast mieszkańców złożyli protesty. Obecnie stoimy przez zmianą Wojewody i Marszałka dlatego należy poczekać na zmianę władz i wówczas będą prowadzone rozmowy
Sołtys wsi Zaleskie – pytał czy można wpłynąć na wykonawcę aby poprawił stan drogi na odcinku Biele – Złotniki
Wójt –powiedział, że jest to droga powiatowa, i ma nadzieję że obecni na sesji radni powiatowi zgłoszą te uwagi
Sołtys wsi Ignatki-Osiedle – pytała czy w związku z planowanym zamknięciem ul.Jodłowej w Ignatkach-Osiedle, gmina zaplanowana pieniądze na modernizację ul.Leśnej i ul. Przejezdnej
Wójt – powiedział, że w chwili obecnej nie ma żadnych kwot na te zadania
Sołtys wsi Rostołty – pytał kiedy zostaną odśnieżone drogi we wsi
Wójt – skierował sołtysa do Referatu Dróg i Transportu
Radny Marek Niewiński – powiedział, że gmina ma podpisane dodatkowe umowy na odśnieżanie m.in. z firmą z Olmont i dociekał czy nie skorzystać z ich usług,
Wójt – powiedział, że na dzień dzisiejszy nie, ponieważ były wątpliwości czy firmy te faktycznie odśnieżały tyle ile wykazywały przy rozliczeniu
Sołtys wsi Dorożki – zaapelował do Powiatowego Zarządu Dróg o ustawienie znaków na modernizowanym odcinku drogi powiatowej Juchnowiec Kościelny – Wojszki
Pani Barbara Grabowska – radna powiatowa powiedziała, że za oznakowanie tego odcinka drogi odpowiada wykonawca i zapewniła, że zgłosi tę uwagę do powiatu
Radny Bolesław Kulikowski – zwrócił się do Wójta o wzięcie pod uwagę naprawy drogi w Hołówkach Dużych do torów
Sołtys wsi Hryniewicze – pytała, który referat urzędu gminy powinien mobilizować mieszkańców do odśnieżania chodników przy posesji i karać za ich nie odśnieżanie
Wójt – powiedział, że takie rzeczy załatwiają strażnicy gminni i miejscy, niestety pracownicy urzędu nie są w stanie tego egzekwować i sprawdzać
Sołtys wsi Tryczówka – pytała do kogo zgłosić sprawę braku oświetlenia we wsi, w październiku 2010r. zgłaszała sprawę do urzędu i do dnia dzisiejszego nadal nie naprawiono oświetlenia
Pani Barbara Grabowska – powiedziała, że na bieżąco zgłaszane są usterki do zakładu energetycznego, niestety zakład nie jest w stanie szybko dokonać  naprawy
Sołtys wsi Zaleskie – pytał o możliwość zakupu pługów do odśnieżania w ramach funduszu sołeckiego
Wójt – powiedział, że z funduszu sołeckiego nie można kupować pługów
Pan Walenty Sic – radny powiatowy – podziękował za zaproszenie i pogratulował radnym i Wójtowi zwycięstwa w wyborach i złożył wszystkim życzenia noworoczne
Radny Jan Gradkowski – zaproponował zorganizowanie spotkania w sprawie dróg na sesji z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
i Autostrad, Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i Powiatowego Zarządu Dróg. Ponadto należałoby w jakiś sposób zachęcić mieszkańców, tych którzy nie są zameldowani na terenie gminy do płacenia podatków na rzecz gminy
Wójt – powiedział, że najważniejsze aby osoby, które nie są zameldowane na pobyt stały na terenie naszej gminy w swoich zeznaniach podatkowych wskazały miejsce zamieszkania w gminie i wówczas podatek pójdzie na rzecz gminy i o to należy walczyć
Sołtys wsi Juchnowiec Dolny – zwróciła się do Pana Sica z prośbą o pomoc w naprawie drogi powiatowej w Juchnowcu Dolnym
Pan Walenty Sic – powiedział, że Powiatowy Zarząd Dróg stoi na stanowisku, że  drogę powinien naprawić inwestor, ponieważ droga zapadła się z powodu wybudowania kanalizacji. Dodał, że jego wnioski w tej sprawie nie przyniosły efektu
Radny Maciej Zajkowski – pytał czy istnieje możliwość wysłania zapytań ofertowych do firm, które zajmują się serwisowaniem instalacji oświetleniowych,  może zrobią to taniej, jeśli nie, to szybciej zareagują i prosił o wysłanie takich ofert i dokonanie ich analizy
Pani Barbara Grabowska – powiedziała, że obecnie ogłoszono przetarg na dostawę energii i na konserwację
Radny Maciej Zajkowski – powiedział, że należy te dwie rzeczy rozdzielić, ponieważ czasem finanse nie są najważniejsze, a w tym przypadku dobro społeczne jest bardziej istotne niż pieniądze
Radny Marek Muszyński – pytał czy jest możliwość przeniesienia części lamp z odcinka drogi Wólka – Juchnowiec Dolny i zainstalowanie w Juchnowcu Dolnym Kolonii oraz o zadbanie o estetyczny wygląd sali w ośrodku kultury poprzez m.in. uzupełnienie oświetlenia i udostępnienia radnym i sołtysom na sesji mikrofonu
Wójt – powiedział, że oświetlenia nie da się przenieść
Radny Jan Bruczko – zaproponował wykonanie przez gminę projektu drogi powiatowej Zajączki – Wojszki, a realizację powierzyć powiatowi
Pani Barbara Grabowska – powiedziała, że jeżeli gmina przyzna 50% środków na zadania, wówczas powiat również znajdzie 50%
Radny Maciej Zajkowski – przypomniał, że gmina posiada wykonanych kilkanaście projektów i należy zrobić wszystko aby inwestycje zostały zrealizowane przed utratą ważności pozwoleń na budowę
Wójt – powiedział, że mamy dużo projektów ale na dzień dzisiejszy  nie możemy ich realizować ze względu na brak środków. Zobaczymy jakie będzie wykonanie budżetu za 2010r.

Ad.6.
Podjęcie uchwał
Uchwała Nr III/9/10 w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy Juchnowiec Kościelny na 2011r. – uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/10/10 w sprawie ustalenia zasad sprawiania pogrzebu na koszt gminy - uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/11/10 w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania - uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/12/10 w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Juchnowiec Kościelny Nr LI/370/10 z dnia 8 listopada 2010r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/13/10 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości – uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała w sprawie uzupełnienia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych o inne formy wychowania przedszkolnego
Wójt – poprosił Dyrektora Szkoły Podstawowej w Księżynie Pana Mirosława Guzewicza o odpowiedz na pytanie czy mamy wszystkie niezbędne pozwolenia
i uzgodnienia aby podjąć tę uchwałę
Pan Mirosław Guzewicz – powiedział, że tak
Radny Krzysztof Szczuka – pytał dlaczego dopiero teraz przygotowano uchwałę. W poprzedniej kadencji radni nie zostali poinformowani o planowanym uruchomieniu punktu przedszkolnego w Księżynie.
Pan Dyrektor - powiedział, że to pytanie należy zadać byłemu Wójtowi. Wniosek o utworzenie punktu przedszkolnego  złożono w maju do Urzędu Marszałkowskiego, konkurs rozstrzygnięto w II połowie września i w październiku gmina przystąpiła do negocjacji. Podjęto decyzję o uruchomieniu punktu przedszkolnego od 1 listopada 2010r. i tak zrobiono.
Radny Krzysztof Szczuka – pytał czy uchwała nie zostanie zakwestionowana przez Wojewodę
Pani Mecenas – powiedziała, że trudno powiedzieć jak w tej sytuacji postąpi organ nadzoru. Z doświadczenia wie, że były takie uchwały i nie były kwestionowane
Radny Tadeusz Walicki – powiedział, że w tej sprawie są pewne niejasności, którym przypatrywano się na jednej z komisji. Jednakże należy pochwalić dyrektora za inicjatywę i pozyskanie dużych środków unijnych. Teraz wszystko obraca się przeciwko dyrektorowi. Trzeba podejść do tego spokojnie.
Wójt – wnioskował o przesunięcie w/w uchwały jako ostatniej aby można było dokonać dodatkowego zapisu w uchwale
Przewodniczący Rady – powiedział, że należy przesunąć również drugą uchwałę, która jest powiązana z pierwszą – „za” było 13 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu;
Uchwała Nr III/14/10 w sprawie zmian w budżecie 2010 roku
Pani Skarbnik – wnioskowała o naniesienie poprawki poprzez zwiększenie wydatków o 25.000zł dotacji dla przedszkoli w Białymstoku i jednocześnie zmniejszenie wydatków o 25.000zł ze środków na zagospodarowanie przestrzenne – „za” było 15 radnych - uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/15/10 w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości na czas nieokreślony
Radny Krzysztof Szczuka – pytał Wójta o pomysł na dalsze funkcjonowanie kompleksu sportowo-rekreacyjnego „Orlik”
Wójt – powiedział, że opiekę nad kompleksem będzie sprawowała szkoła i ona będzie wykorzystywała kompleks w godzinach porannych, natomiast po godzinach pracy szkoły, będzie zatrudniony trener środowiskowy. Kompleks będzie funkcjonował jak do tej pory, nie będzie ochrony, obiekt zostanie ubezpieczony i pozostaje do rozważenia kwestia zainstalowania 1-2 kamer
Radny Jan Bruczko – pytał czy ta uchwała będzie zgodna z prawem, uważał, że powinien być określony jakiś termin
Pani Mecenas – powiedziała, że umowy cywilno-prawne, użyczenia itp. można zawierać na czas określony i nieokreślony to zależy od woli stron - uchwała została przyjęta 14 głosami „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/16/10 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Juchnowiec Kościelny na lata 2011-2014 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2011-2018;
Pani Skarbnik – powiedziała, że nowa ustawa o finansach publicznych od tego roku wprowadziła obowiązek uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej. Opracowanie lat 2008-2010 dokonano na podstawie sprawozdań, na 2011r. na podstawie projektu uchwały budżetowej, na lata następne na podstawie wskaźników Ministerstwa Finansów. Wieloletnia prognoza finansowa jest odpowiednikiem uchwały budżetowej i będzie zmieniana na każdym etapie wraz z uchwałą budżetową
Radny Stefan Kozłowski – powiedział, że projekt wieloletniej prognozy finansowej przygotowany przez Wójta Czesława Jakubowicza zawiera niepokojące dane tj., że od przyszłego roku będziemy mieli zwiększone wszystkie stawki podatki do stawek ministerialnych co spowoduje wzrost podatków o jakieś 80%
Pani Skarbnik – powiedziała, że są to tylko zapisy prognostyczne oparte o wytyczne Ministerstwa Finansów. Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała powyższą prognozę, bez tej prognozy budżet będzie uchylony
Radny Stefan Kozłowski – powiedział, że prognoza powinna być bardziej realistyczna i nie zgadzał się z maksymalnymi stawkami podatkowymi
Pani Skarbnik – powiedziała, że są to wytyczne z Ministerstwa Finansów dot. prognozy na lata przyszłe
Radny Jan Gradkowski – przypomniał, że to przecież rada uchwala stawki podatków więc nie ma się czego bać
W związku z powyższym Pani Skarbnik – zaproponowała poprawkę w prognozie poprzez  zapisanie, że podatki będą podwyższane o stopień inflacji  - „za” było 15 radnych
Radny Stefan Kozłowski – powiedział, że zgodnie z tymi zapisami, jeżeli gmina będzie chciała zrealizować zadanie za środki unijne i zabraknie pieniędzy to nie będzie mogła wziąć kredytu
Pani Skarbnik  - powiedziała, że nie, to jest tylko prognoza, rada gminy może wprowadzać zmiany do prognozy na sesji W trakcie dyskusji, Wójt – zaproponował pozostawienie tego w takiej formie jakiej jest, ponieważ ten zapis nie ogranicza możliwości zaciągnięcia kredytu
Radny Jan Gradkowski – wnioskuje o przegłosowanie projektu uchwały - uchwała została przyjęta 11 głosami „za”, 1 „przeciw”, 3 „wstrzymało się” od głosu i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/17/10 w sprawie uzupełnienia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych o inne formy wychowania przedszkolnego
Wójt – zaproponował dopisać w załączniku do uchwały w §4 treść: „który zobowiązany jest uzyskiwać wszelkie pozwolenia, opinie i uzgodnienia niezbędne do jego funkcjonowania” – „za” było 11 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 14 radnych – uchwała została przyjęta 11 głosami „za”, 3 „wstrzymało się” od głosu, przy obecności 14 radnych i stanowi załącznik do protokołu;
Uchwała Nr III/18/10 w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny – została przyjęta 12 głosami „za”, 1 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu i stanowi załącznik do protokołu.

Ad.7.
Przyjęcie budżetu gminy na 2011r.
a) odczytanie ostatecznego projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Wójta,
Ostateczny projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem w imieniu Pana Wójta odczytała Pani Skarbnik
b) odczytania opinii komisji właściwej do spraw budżetu,
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Finansów radny Jan Bruczko poinformował, że komisja po burzliwej dyskusji pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu na 2011r.
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie długu,
Pani Skarbnik odczytała Uchwałę Nr II/00310-41/10 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 13.12.2010r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu gminy Juchnowiec Kościelny na 2011 rok oraz możliwości sfinansowania przedstawionego deficytu – opinia pozytywna
d) dyskusja nad wnoszonymi w trakcie sesji poprawkami i ich przegłosowanie,
Radni nie wnieśli w trakcie sesji poprawek do budżetu na 2011r.
e) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
Uchwała Nr III/19/10 w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2011 rok została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu.

Ad.8.
Sprawy bieżące.
Wójt – zaapelował do zebranych aby z bieżącymi sprawami nie przychodzić na sesję od tego są pracownicy i referaty urzędu
Następnie życzenia noworoczne złożyli: Sołtys wsi Dorożki, Przewodniczący Rady, Sołtys wsi Ignatki-Osiedle, Sołtys wsi Złotniki
Na koniec Przewodniczący Rady Bożena Jakończuk odczytała życzenia od Wojewody Podlaskiego.

Ad.9.
Po wyczerpaniu porządku obrad sesji Przewodniczący Rady zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

                                Przewodniczący Rady
                                     Bożena Ewa Jakończuk

protokolant:
Dorota Korpacz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2011-06-29

Data modyfikacji: 2011-06-29

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2011-06-29