Protokół Nr I/10 z dnia 27 .11.2010r.

PROTOKÓŁ Nr I/10
sesji inauguracyjnej Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 27 listopada 2010r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny



Sesja rozpoczęła się o godz. 9.00 i trwała do godz. 13.00.
W sesji wzięli udział radni i sołtysi – zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.
Ponadto w sesji uczestniczyli:
• Wójt Gminy – Czesław Jakubowicz
• Zastępca Wójta – Henryka Szklaruk
• Skarbnik Gminy – Anna Jakuć
• Radca Prawny – Anna Nazarewicz
• Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego – Dariusz Markuszewski,
• Kierownik Referatu Dróg i Transportu – Anna Korolczuk
• Kierownik GOPS – Joanna Lewko

Ad.1.
Pierwszą inauguracyjną sesję VI kadencji otworzył i prowadził Pan Jan Michał Świerzbiński (najstarszy wiekiem obecny na sesji radny). Przywitał on wszystkich przybyłych na sesję. 

Ad.2.
Następnie radny Jan Michał Świerzbiński oddał głos Zastępcy Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej – Panu Marianowi Łapińskiemu, który wręczył zaświadczenia nowo wybranym radnym.

Ad.3.
Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu 15 radnych złożyło ślubowanie zgodnie z art. 23a ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
Następnie na wniosek radnego Macieja Zajkowskiego wszyscy radni pokrótce zaprezentowali się.

Ad.4.
Po prezentacji,  radny Jan Michał Świerzbiński przystąpił do przyjęcia porządku obrad sesji – „za” było 15 radnych.
Przyjęty porządek obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Wręczenie zaświadczeń nowo wybranym radnym.
3. Ślubowanie nowo wybranych radnych.
4. Przyjęcie porządku obrad.
5. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy – projekt uchwały w załączeniu.
a) zgłaszanie kandydatów
b) powołanie komisji skrutacyjnej
c) przeprowadzenie głosowania
6. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy – projekt uchwały w załączeniu.
a. zgłaszanie kandydatów
b. powołanie komisji skrutacyjnej
c. przeprowadzenie głosowania
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Gminy – projekt uchwały w załączeniu
8. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członków komisji stałych Rady Gminy – projekt uchwały w załączeniu
9. Sprawy bieżące.
10. Zakończenie obrad sesji.

Ad.5.
Przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Rady
radny Jan Bruczko zgłosił kandydaturę radnego Jana Gradkowskiego wraz z uzasadnieniem, radny nie wyraził zgody na kandydowanie
radny Jan Gradkowski zgłosił kandydaturę radnej Bożeny Ewy Jakończuk wraz z uzasadnieniem, radna wyraziła zgodę na kandydowanie,
radny Tadeusz Walicki zgłosił kandydaturę radnego Marka Niewińskiego wraz z uzasadnieniem, radny wyraził zgodę na kandydowanie
Następnie powołano komisję skrutacyjną w składzie:
- Renata Kalinowska – przewodniczący,
- Jan Bruczko,
- Marek Muszyński
- Stanisław Cydzik
„za” przyjęciem powyższego składu osobowego komisji skrutacyjnej głosowało 15 radnych.
Zgodnie ze statutem gminy komisja skrutacyjna powinna składać się z 3 radnych, wobec tego radny Stanisław Cydzik – zrezygnował z pracy w komisji.
Przeprowadzono głosowanie tajne na Przewodniczącego Rady. Komisja skrutacyjna policzyła głosy i poinformowała o wynikach głosowania, zgodnie
z protokołem komisji, który stanowi załącznik do protokołu:
- radna Bożena Ewa Jakończuk  otrzymała 12 głosów,
- radny Marek Niewiński - otrzymał 3 głosy.
Przewodniczącym Rady została radna Bożena Ewa Jakończuk – Uchwała Nr I/1/10 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady stanowi załącznik do protokołu.
Nowo wybrany Przewodniczący Rady podziękował radnym za okazane zaufanie i poprowadził dalszą część obrad sesji.

Ad.6.
Realizując przyjęty porządek obrad sesji, radni przystąpili do wyboru dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy – „za” było 15 radnych.
Kandydatury zgłosili:
- radny Jan Bruczko  - radnego Krzysztofa Szczukę,
- radny Jan Gradkowski - radnego Jana Michała Świerzbińskiego,
- radny Tadeusz Walicki – radnego Marka Niewińskiego
- radny Stanisław Cydzik – radnego Marka Juźwika,
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Radni 15 głosami „za” wyrazili zgodę na przeprowadzenie wyborów przez komisję skrutacyjną wybraną do  przeprowadzenia wyboru przewodniczącego rady.
Po przeprowadzeniu głosowania tajnego, komisja skrutacyjna policzyła głosy i poinformowała o wynikach głosowania, zgodnie z protokołem komisji, który stanowi załącznik do protokołu:
Wiceprzewodniczącymi Rady Gminy zostali:
- radny Jan Michał Świerzbiński – otrzymał 15 głosów,
- radny Krzysztof Szczuka – otrzymał 11 głosów
Uchwała Nr I/2/10 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy Juchnowiec Kościelny stanowi załącznik do protokołu.

Ad.7.
Po przerwie przystąpiono do wyboru członków Komisji Rewizyjnej.
Radny Krzysztof Szczuka zgłosił:
- radnego Stefana Leona Kozłowskiego,
- radnego Jana Michała Świerzbińskiego,
- radnego Marka Muszyńskiego,
- radnego Marka Juźwika,
- radnego Jana Bruczko,
- radnego Bolesława Kulikowskiego,
- radną Bożenę Maliszewską
Przed przystąpieniem do głosowania radny Marek Niewiński – powiedział, że dzisiejsze głosowanie to czysta farsa. Stwierdził, że to chory układ, a wina leży głównie po stronie radnych i tylko cząstkowo Wójta.
radny Tadeusz Walicki zgłosił radnego Marka Niewińskiego
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Bożena Ewa Jakończuk zarządziła głosowanie jawne na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą ilość głosów:
- Stefan Leon Kozłowski – 12 „za”, 1 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Jan Gradkowski – 11 „za”, 1 „przeciw”, 3 „wstrzymało się” od głosu,
- Marek Muszyński – 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Marek Juźwik -11 „za”, 4 „wstrzymało się” od głosu,
- Jan Bruczko – 12 „za”, 3 „wstrzymało się” od głosu,
- Bolesław Kulikowski - 12 „za”, 1 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Bożena Maliszewska - 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu,
- Marek Niewiński - 4 „za”, 7 „przeciw”, 4 „wstrzymało się” od głosu,
Po głosowaniu, w skład Komisji Rewizyjnej weszli:
1. Stefan Leon Kozłowski
2. Jan Gradkowski
3. Marek Muszyński
4. Marek Juźwik
5. Jan Bruczko
6. Bolesław Kulikowski
7. Bożena Maliszewska
 Uchwała Nr I/3/10 w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Juchnowiec Kościelny stanowi załącznik do protokołu.

Ad.8.
Przystąpiono do wyboru członków komisji stałych tj. do Komisji Rolnictwa i Finansów. Radny Marek Muszyński zgłosił:
- radnego Jana Bruczko
- radnego Jana Gradkowskiego
- radnego Krzysztofa Szczukę
- radnego Jana Michała Świerzbińskiego
- radnego Stefana Leona Kozłowskiego
- radną Renatę Kalinowską
- radnego Tadeusza Walickiego
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Bożena Ewa Jakończuk zarządziła głosowanie jawne na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą ilość głosów:
- Jan Bruczko – 12 „za”, 3 „wstrzymało się” od głosu,
- Jan Gradkowski - 12 „za”, 3 „wstrzymało się” od głosu,
- Krzysztof Szczuka - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Jan Michał Świerzbiński - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Stefan Leon Kozłowski - 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu,
- Renata Kalinowska - 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu,
- Tadeusz Walicki - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
Po głosowaniu, w skład Komisji Rolnictwa i Finansów weszli:
1. Jan Bruczko
2. Jan Gradkowski
3. Krzysztof Szczuka
4. Jan Michał Świerzbiński
5. Stefan Leon Kozłowski
6. Renata Kalinowska
7. Tadeusz Walicki
Następnie przystąpiono do wyboru członków Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska. Radny Jan Bruczko zgłosił:
- radnego Macieja Zajkowskiego,
- radnego Jana Michała Świerzbińskiego
- radnego Stanisława Cydzik
- radną Bożenę Maliszewską
- radnego Tadeusza Walickiego
- radnego Bolesława Kulikowskiego
Radny Stanisław Cydzik zgłosił radnego Marka Niewińskiego
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Bożena Ewa Jakończuk zarządziła głosowanie jawne na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą ilość głosów:
- Maciej Zajkowski – 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu;
- Jan Michał Świerzbiński - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu;
- Stanisław Cydzik - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu;
- Bożena Maliszewska - 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu;
- Tadeusz Walicki - 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu;
- Bolesław Kulikowski - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu;
- Marek Niewiński - 7 „za”, 5 „przeciw”, 3 „wstrzymało się” od głosu;
Po głosowaniu, w skład Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska weszli:
1. Maciej Zajkowski
2. Jan Michał Świerzbiński
3. Stanisław Cydzik
4. Bożena Maliszewska
5. Tadeusz Walicki
6. Bolesław Kulikowski
7. Marek Niewiński
Następnie przystąpiono do wyboru członków Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu. Radny Stefan Leon Kozłowski zgłosił:
- radnego Stanisława Cydzik
- radnego Marka Muszyńskiego,
- radnego Krzysztofa Szczukę,
- radnego Macieja Zajkowskiego,
- radnego Marka Juźwik
Radny Stanisław Cydzik zgłosił radną Renatę Kalinowską
Radny Krzysztof Szczuka zgłosił radnego Marka Niewińskiego
Wszyscy zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Po zamknięciu listy kandydatów Przewodniczący Rady Bożena Ewa Jakończuk zarządziła głosowanie jawne na poszczególnych kandydatów, którzy otrzymali następującą ilość głosów:
- Stanisław Cydzik – 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu,
- Marek Muszyński - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Krzysztof Szczuka - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Maciej Zajkowski - 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu,
- Marek Juźwik - 13 „za”, 2 „wstrzymało się” od głosu,
- Renata Kalinowska - 14 „za”, 1 „wstrzymał się” od głosu,
- Marek Niewiński - 6 „za”, 4 „przeciw”, 5 „wstrzymało się” od głosu.
Po głosowaniu, w skład Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu weszli:
1. Stanisław Cydzik
2. Marek Muszyński
3. Krzysztof Szczuka
4. Maciej Zajkowski
5. Marek Juźwik
6. Renata Kalinowska
7. Marek Niewiński
Uchwała Nr I/4/10 w sprawie wyboru członków komisji stałych Rady Gminy Juchnowiec Kościelny stanowi załącznik do protokołu;
Po wyborze członków komisji Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w trakcie której zebrały się poszczególne komisje celem wyboru przewodniczącego i ustalenia terminu spotkania.
Komisja Rewizyjna
Radny Jan Gradkowski zaproponował i uzasadnił wybór na przewodniczącego komisji, radnego Stefana Leona Kozłowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie – „za” było 6 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu. Ustalono termin posiedzenia komisji na dzień 30 listopada 2010r. na godz. 13.00
Komisja Rolnictwa i Finansów
Radny Jan Gradkowski zaproponował i uzasadnił wybór na przewodniczącego komisji, radnego Jana Bruczko, który wyraził zgodę na kandydowanie – „za” było 6 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu. Ustalono termin posiedzenia komisji na dzień 2 grudnia  2010r. na godz. 14.30
Komisja Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska
Radny Stanisław Cydzik zaproponował i uzasadnił wybór na przewodniczącego komisji, radnego Macieja Zajkowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie – „za” było 6 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu. Ustalono termin posiedzenia komisji na dzień 3 grudnia  2010r. na godz. 16.00
Komisja Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu
Radny Maciej Zajkowski zaproponował i uzasadnił wybór na przewodniczącego komisji radnego Stanisława Cydzik, który wyraził zgodę na kandydowanie – „za” było 6 radnych, 1 „wstrzymał się” od głosu. Ustalono termin posiedzenia komisji na dzień 7 grudnia  2010r. na godz. 15.00

Ad.9.
Pani Skarbnik – pogratulowała wszystkim radnym i przekazała projekt budżetu gminy na 2011r. oraz wieloletnią prognozę finansową na lata 2011-2014
Radny Marek Juźwik – wnioskował o przekazanie wszystkim sołtysom projektu budżetu gminy na 2011r.
Radny Marek Muszyński – wnioskował o przesyłanie protokołów z sesji radnym na skrzynki e-mail
Wójt – złożył gratulacje radnym i powiedział, że chciał aby zmienili się radni i tak się stało. Życzył aby radni podejmowali decyzje w sporze, ale nie w kłótni, dla dobra mieszkańców gminy
Radny Jan Gradkowski – zabrał głos w sprawie projektu budżetu na 2011r. Powiedział, że  w gminie do roku 2006 największe zadłużenie wynosiło 5,7% w obecnym 27,01% tj. prawie 10mln zł., a nakłady na inwestycje to tylko 3,5mln zł. gdzie dla porównania w budżecie w 2005r. były na poziomie 8,5mln zł. Budżet gminy wzrósł, tylko pozostaje pytanie gdzie są pieniądze. Musimy pracować tak, aby wszystko to naprawić. Oczywiście są pewne rzeczy rozpoczęte, które należy skończyć, ponieważ jesteśmy zobowiązani umową i nie możemy od tego odstąpić. Rada jest organem stanowiącym i odpowiedzialnym przed mieszkańcami.
Wójt – zaapelował o odpowiedzialność za swoje słowa, powiedział, że kiedy przyszedł w 2006r. budżet wynosił 26,5mln.zł. dzisiaj to 50 mln zł. realizujemy inwestycje, które przyjęła Rada Gminy w dniu 29.12.2009r., gdzie radni przenieśli z inwestycji gminnych 2,5 mln zł. na dwie drogi powiatowe. Zaskarżył uchwałę do Regionalnej Izby Obrachunkowej. RIO kazało zwrócić te pieniądze do rezerwy, które przeznaczył na inwestycje bieżące i na dwie drogi. Powiedział o realizacji największej inwestycję w gminie – kanalizacji dla trzech wsi za 9 mln zł. przy wsparciu unijnym w wysokości 4 mln zł. w ciągu 2 lat. Proponował, aby nie rozmawiać w formie propagandy politycznej na temat budżetu, ale realnie. Zwrócił uwagę, że wszystkie zmiany budżetu gminy były przyjmowane przez radę. Obiecał odpowiedzieć na każde pytanie i omówić każdy punkt inwestycji.
Po dyskusji, Przewodniczący Rady – Bożena Ewa Jakończuk – życzyła kandydatom na wójta powodzenia w wyborach.

Ad.10.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
        Bożena Ewa Jakończuk

protokolant:
Dorota Korpacz

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2011-01-13

Data modyfikacji: 2011-01-13

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2011-01-13