Protokół Nr XL/09 z dnia 29.12.2010r.

PROTOKÓŁ Nr XL/09
sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny
odbytej w dniu 29 grudnia 2009r.
w Ośrodku Kultury w Gminie Juchnowiec Kościelny


Sesja rozpoczęła się o godz. 9.00 i trwała do godz.17.00.
W sesji udział wzięli radni i sołtysi zgodnie z listami obecności stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.
Ponadto w sesji uczestniczyli:
• Wójt Gminy – Czesław Jakubowicz
• Zastępca Wójta – Henryka Szklaruk
• Skarbnik Gminy – Anna Jakuć
• Radca prawny – Anna Nazarewicz
• Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych – Barbara Puziuk
• Kierownik Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska – Katarzyna Kowalewska-Sewastianik
• Kierownik Referatu Organizacyjnego, Spraw Oświatowych i Spraw Obywatelskich – Joanna Urbanowicz,
• Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego – Dariusz Markuszewski,
• Kierownik Referatu Mienia Komunalnego – Anna Ignaczuk,
• Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Juchnowcu Kościelnym – Joanna Lewko
• Kierownik Referatu Dróg i Transportu – Anna Korolczuk
• Członek GKRPA – Edyta Szydłowska

Ad.1.

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz. Przywitał on wszystkich przybyłych na sesję i otworzył obrady sesji słowami „Otwieram sesję Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.
Na podstawie listy obecności stwierdził, iż na stan 15 radnych obecnych - 14 radnych, tym samym jest quorum niezbędne do prawomocnych obrad.

Ad.2.
Następnie przystąpiono do przyjęcia porządku obrad, uwagę do porządku obrad zgłosił:
radny Stefan Kozłowski – wnioskował o przeniesienie pkt 8 „Przyjęcie budżetu gminy na 2010r. przed pkt 7 „Podjęcie uchwał” – „za” było 14 radnych, przy obecności 14 radnych;
Porządek obrad ze zgłoszoną zmianą został przyjęty 14 głosami „za”.
Przyjęty porządek obrad:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu sesji Nr XXXIX/09.
4. Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
5. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
6. Przyjęcie planów pracy Rady Gminy i Komisji stałych Rady na 2010r. oraz sprawozdań z działalności za 2009r.
7. Przyjęcie budżetu gminy na 2010r.
1) odczytanie ostatecznego projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Wójta,
2) odczytanie opinii komisji właściwej ds. budżetu,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne,
4) odniesienie się Wójta do opinii z pkt 2 i 3,
5) dyskusja nad wnoszonymi w trakcie sesji poprawkami i ich przegłosowanie,
6) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
8. Podjęcie uchwał – projekty w załączeniu:
a) w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Juchnowiec Kościelny z organizacjami pozarządowymi w roku 2010.
b) w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii i Przemocy w Rodzinie na 2010r.;
c) w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych ulic w Kleosinie, Księżynie, Osiedlu-Ignatki, Śródlesiu oraz drogi Kolonia Ignatki – Niewodnica Korycka;
d) w sprawie zmian w budżecie 2009 roku.
e) w sprawie ustalenia wydatków budżetu gminy, które w roku 2009 nie wygasają z upływem roku budżetowego;
9. Zapytania sołtysów.
10. Sprawy bieżące.
11. Zakończenie obrad sesji.

Ad.3.
Uwag do Protokołu sesji Nr XXXIX/09 z dnia 26 listopada 2009r. nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu – „za” było 12 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu. 

Ad.4.
Informacja Wójta i Przewodniczącego Rady z działalności międzysesyjnej.
Wójt  poinformował o pracach nad przygotowaniem nowego projektu budżetu gminy i rozliczaniem roku 2009 oraz o udziale:
• w spotkaniu dot. projektu promocyjnego gminy – działalnie 3.1 RPO województwa podlaskiego,
• w spotkaniu z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
• w dniu 12.12.2009r. spotkania opłatkowe w biurze poselskim senatora Dobrzyńskiego oraz z Harcerzami w Szkole Podstawowej w Księżynie,
• w dniu 13.12.2009r. – spotkanie z mieszkańcami Kleosina,
• w dniu 13.12.2009r. uroczyste wręczenie ks. Januszowi Walerowskiemu Proboszczowi Parafii w Kleosinie honorowego obywatelstwa gminy Juchnowiec Kościelny;
• w dniu 16.12.2009r. – inauguracja projektu „Aktywność i integracja – sposób na lepsze jutro” dofinansowanego ze środków UE;
• w dniu 17.12.2009r. spotkanie opłatkowe w Szkole Podstawowej w Bogdankach;
• w dniu 19.12.2009r. spotkanie opłatkowe Regionalnego Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Juchnowcu Kościelnym w Pomigaczach,
• w dniu 21.12.2009r. spotkanie opłatkowe w Szkole Podstawowej w Księżynie,
• w dniu 22.12.2009r. spotkania opłatkowe w Zespole Szkół w Juchnowcu Górnym, w Zespole Szkół w Kleosinie oraz w Przedszkolu w Kleosinie.
Na zakończenie poinformował o prowadzonych rozmowach z PKS w sprawie zawieszenia linii od 1.01.2010r. Prawdopodobni będzie potrzeba dofinansowania PKS.
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz  poinformował o odbytych pomiędzy sesjami posiedzeniach poszczególnych komisji:
Od ostatniej sesji w dniu 26 listopada 2009r. odbyło się 5 posiedzeń komisji.
W dniu 9 grudnia 2009r. Komisja Rolnictwa i Finansów opiniowała projekt budżetu gminy na 2010r. Ponadto
- Komisja Rolnictwa i Finansów  w dniu 17.12.2009r.
- Komisja Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska w dniu 18.12.2009r.
- Komisja Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu w dniu 23.12.2009r.
- Komisja Rewizyjna - w dniu 22.12.2009r.
opiniowały projekty uchwał na dzisiejszą sesję, opracowały plan pracy na 2010r. oraz przyjęły sprawozdanie ze swojej działalności za 2009r.
Ponadto poinformował, że do Rady Gminy wpłynęło 28 protestów na uchwałę Nr XXXIX/270/09 Rady Gminy Juchnowiec Kościelny z dnia 26 listopada 2009r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania części wsi Ignatki (obszar planistyczny Ignatki – Przemysł). Następnie oddał głos przedstawicielowi skarżących, który powiedział, że potrzeba opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części wsi Ignatki zgodnie z załącznikiem graficznym w/w uchwały, wynika wyłącznie z wniosku Wójta Gminy Juchnowiec Kościelny, gdyż większość właścicieli gruntów położonych na obszarze objętym przedmiotową uchwałą sprzeciwia się przeznaczeniu terenu wyłącznie na cele przemysłowe. Przeznaczenie obszaru na którym funkcjonuje budownictwo mieszkaniowe i usługowe wyłącznie pod przemysł jest działaniem społecznie szkodliwym ignorującym wolę i interesy właścicieli. Takie działanie naraża gminę na szkody w postaci wydatków na opracowanie planu, który będzie niewykonalny i bezskuteczny. W związku z tym wnoszą o usunięcie tego wydatku z budżetu na przyszły roku.

Ad.5.
Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
Radny Leszek Matowicki – wnioskował o podjęcie działań wobec opieszałego  działania Zakładu Energetycznego w Łapach w sprawie napraw lamp oświetleniowych, ponieważ października br. nie można wyegzekwować naprawy lampy w Koplanach. 
Wójt – powiedział, że zajmie się w/w sprawą, a ponadto gmina przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na utrzymanie i konserwację oświetlenia
Przewodniczący Rady – pytał Wójta ile posiada dni zaległego urlopu i kiedy zamierza do wykorzystać
Wójt – powiedział, że to nie temat do dyskusji na forum,
Przewodniczący Rady – pytał o termin przebudowy drogi dojazdowej do osiedla „Poligon” do sklepu „Biedronka” oraz czy firma zapłaciła za zajęcie pasa drogowego
Wójt – powiedział, że termin realizacji zostanie sprawdzony, a opłat za zajęcie pasa została wniesiona.
Radny Leszek Matowicki – wnioskował o odśnieżanie dróg, którymi chodzą pieszo dzieci do przystanków autobusowych
Wójt – powiedział, że drogi są odśnieżane, ale zwróci uwagę na zgłoszone przez radnego drogi,
Radny Andrzej Kolęda – pytał o dalszą realizację inwestycji „Kanalizacja sanitarna Stanisławowo - Solniczki – Niewodnica Narg.”
Wójt – powiedziała, że zrealizowano tyle na ile pozwoliły środki zabezpieczone w budżecie na 2009r., w projekcie budżetu na 2010r. nie zaplanowano realizacji tej inwestycji
Radny Stefan Kozłowski – pytał, które drogi zostaną zgłoszone do „schetynówki”
Wójt – powiedział, że skrzyżowanie ul.Szkolnej z ul.Alberta w Księżynie i ul.Alberta
Radny Leszek Matowicki – powiedział, że skrzyżowanie nie jest własnością gminy a Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich
Radny Stefan Kozłowski – pytał czy gmina może złożyć wniosek na drogę do „schetynówki” nie będąc jej właścicielem
Wójt – powiedział, że tak, ponieważ składając wniosek na dofinansowanie wystąpi do PZDW o przekazanie skrzyżowania gminie do czasu realizacji inwestycji
Radny Grzegorz Śliwowski – pytał o etap wykonania w/w skrzyżowania
Wójt – powiedział, że wykonano projekt
Radny Jan Bruczko – pytał o etap opracowania projektu wodociągu Kolonia Pańki – Kolonia Dorożki oraz o zaawansowanie prac dot. przeznaczenia do sprzedaży zaplanowanych nieruchomości,
Pani Barbara Puziuk – powiedziała, że projekt wodociągu wymaga tylko uzgodnienia z Powiatowym Zarządem Dróg i projektant złoży dokumentację na  pozwolenie na budowę
Wójt – powiedział, że sprzedaż nieruchomości będzie realizowana w 2010r.
Radny Stefan Kozłowski – pytał czy złożono do Urzędu Marszałkowskiego wniosek na dofinansowanie budowy pływalni w Kleosinie
Pani Barbara Puziuk – powiedziała, że wniosek zostanie złożony, ponieważ ogłoszono nabór wniosków do dnia 2.02.2010r. z 90% dofinansowaniem inwestycji,
Wójt – powiedział, że wniosek zostanie złożony o ile w budżecie znajdzie się taki zapis
Radny Paweł Gradkowski – pytał czy gmina otrzymała środki w kwocie 333tys. zł. z Ministerstwa Sportu i Turystyki na budowę Orlika w Kleosinie oraz pytał o budowę masztu GSM w Kleosinie
Pani Barbara Puziuk – powiedziała, że w sprawie Orlika nie ma jeszcze takiej informacji
Wójt – powiedział, że nie wyda zgody na budowę masztu,
Radny Leszek Matowicki – wnioskował o uwzględnienie przedłużenie linii autobusowej linii nr 11, ponieważ w 2010r. na teren gminy wejdą dwie duże firmy „Instal” i „Rodex”
Wójt – powiedział, że temat komunikacji będzie omawiany w I kwartale 2010r.

Ad.6.
Przyjęcie planów pracy Rady Gminy i Komisji stałych Rady na 2010r. oraz sprawozdań z działalności za 2009r.
Przewodniczący Rady – odczytał plan pracy Rady Gminy Juchnowiec Kościelny na 2010r.
Radny Stefan Kozłowski – wnioskował o wprowadzenie w I kwartale punktu „Ocena wydatków Ośrodka Kultury i Bibliotek za 2009r.” – „za” było 15 radnych;
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem planu pracy Rady Gminy Juchnowiec Kościelny na 2010r. z poprawką – „za” było 15 radnych – Uchwała Nr XL/274/09 w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy Juchnowiec Kościelny na 2010r. stanowi załącznik Nr 1 do protokołu;
Przewodniczący Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu radny Stanisław Cydzik – odczytał plan pracy komisji na 2010r. i w związku ze zmianą w planie pracy rady wnioskował o przeniesienie z II kwartału do I kwartału punktu  „Funkcjonowanie i działalność Ośrodka Kultury i Bibliotek na terenie gminy w 2009r.” – „za” było 15 radnych, plan pracy został przyjęty z poprawką  - „za” było 15 radnych
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Finansów radny Jan Bruczko – odczytał plan pracy komisji na 2010r., który został przyjęty  jednogłośnie 15 głosami „za”
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska radny Marian Grabowski odczytał plan pracy komisji na 2010r.
Radny Leszek Kuczyński wnioskował o wprowadzenie informacji dot. opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla całej gminy Juchnowiec Kościelny
Po dyskusji Przewodniczący Rady zaproponował wprowadzić w I kwartale punkt pn. „Opracowanie harmonogramu realizacji planów zagospodarowania przestrzennego gminy” – „za” było 15 radnych, plan pracy z poprawką został przyjęty jednogłośnie 15 głosami „za”.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Henryk Silwon – odczytał plan pracy komisji na 2010r., który został przyjęty jednogłośnie 15 głosami „za”
Uchwała Nr XL/275/09 w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych rady gminy stanowi załącznik Nr 2 do protokołu;
Następnie przystąpiono do przyjęcia sprawozdań z działalności Rady Gminy i Komisji Rady za 2009r.
- Sprawozdanie z działalności Rady Gminy za 2009r. odczytał Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Marcinowicz - uwag nie wniesiono, sprawozdanie przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
- Sprawozdanie z działalności Komisji Samorządu, Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Sportu – odczytał Przewodniczący Komisji Stanisław Cydzik -  uwag nie wniesiono, sprawozdanie przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
- Sprawozdanie z działalności Komisji Rolnictwa i Finansów – odczytał Przewodniczący Komisji Jan Bruczko – uwag nie wniesiono, sprawozdanie przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
- Sprawozdanie z działalności Komisji Rozwoju Gospodarczego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska – odczytał Przewodniczący Komisji Marian Grabowski – uwag nie wniesiono, sprawozdanie przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;
- Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej – odczytał Przewodniczący Komisji Henryk Silwon – uwag nie wniesiono, sprawozdanie przyjęto jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik do protokołu;

Ad.7.
Przyjęcie budżetu gminy na 2010r.
1) odczytanie ostatecznego projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Wójta;
Pani Skarbnik odczytała ostateczny projekt uchwały budżetowej na 2009r.
Wójt – powiedział, projekt budżetu gminy przedstawiony na dzisiejszej sesji wyraźnie różni się od pierwotnego projektu. Proponował utrzymanie tempa inwestycyjnego. Przyszły rok będzie bardzo korzystny do zaciągnięcia kredytu w ramach przetargów na kwotę 3.250.000zł tym bardziej, że gmina znajduje się w bardzo dobrej kondycji. Powiedział, że jest bardzo pilna potrzeba budowy kanalizacji i wodociągów, polepszenia jakości wody, funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego ale również budowa pływalni, boisk, hali sportowej i urząd gminy stara się sprostać wszystkim potrzebom pomimo kryzysu. Koszty stałe działalności będą coraz większe, ze względu na coraz większe obowiązki spływające na gminy z urzędów państwowych. Potrzeba budowy dróg na terenie najdynamiczniej rozwijającej się gminy przy bardzo dobrej współpracy z powiatem. W przedstawionym projekcie budżetu na 2010r. postarano się ująć wszystkie najistotniejsze potrzeby gminy.
2) odczytanie opinii komisji właściwej do spraw budżetu;
Przewodniczący Rady Krzysztof Marcinowicz – odczytał wnioski komisji Rolnictwa i Finansów do projektu budżetu gminy na 2010r., które stanowią załącznik do protokołu;
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie;
Pani Skarbnik odczytała Uchwałę Nr II.0033-39/09 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 3 grudnia 2009r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu gminy Juchnowiec Kościelny na 2010r. oraz dołączonej do niego prognozie kwoty długu – opinia pozytywna i stanowi załącznik do protokołu.
4) odniesienie się Wójta do opinii z pkt 2 i 3;
Następnie głos zabrał Wójt odnosząc się do opinii, wniosków i projektu budżetu gminy na 2010r. dot. zadań inwestycyjnych. Powiedział, że opracowanie budżetu dla gminy jaką jest Juchnowiec Kościelny to trudne zadanie. Propozycje radnych wywróciły budżet do góry nogami o 180 stopni. Powiedział, że jako odpowiedzialny za realizację budżetu ale i za zadania związane z życiem społeczności lokalnej nie zgodził się z przedstawionymi  wnioskami. Realizacja zadań w gminie to przede wszystkim ludzie i przedstawił uzasadnienie do propozycji Komisji Rolnictwa i Finansów. Następnie Pani Skarbnik odczytała uzasadnienie do pozostałych propozycji zmian. Powyższa informacja stanowi załącznik do protokołu;
5) dyskusja nad wnoszonymi w trakcie sesji poprawkami i ich przegłosowanie;
Przewodniczący Rady wnioskował o wprowadzenie zmian (zmiany stanowią  załącznik do protokołu) oraz uzasadnił potrzebę ich wprowadzenia – „za” wprowadzeniem wnioskowanych zmian opowiedziało się 15 radnych
Wójt – powiedział, że wykonanie budżetu za 2009r. będzie dobre, po wyjaśnieniach złożonych przez niego i Panią Skarbnik oraz przegłosowanych zgłoszonych przez Przewodniczącego Rady zmian w projekcie budżetu gminy na 2010r. dowodzi nieznajomości przepisów i zadań nałożonych na urząd. Powiedział, że był zdziwiony rezygnacją z inwestycji gminnych na rzecz powiatowych następnie negatywnie odniósł się do wprowadzonych zmian i poinformował, że złoży do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku odwołanie w sprawie budżetu na 2010r.
Przewodniczący Rady – powiedział, że zaproponowane zmiany przyjęli wszyscy radni, ponadto wyrazili oni zgodę na zmniejszenie inwestycji gminnych na rzecz przyznania 2,5mln zł na drogę powiatową, ponieważ droga ta obsługuje dużą część mieszkańców naszej gminy. Zaznaczył, że komisje wnioskowały o ujawnienie wydatków na wynagrodzenia i nie otrzymały konkretnej odpowiedzi. Powiedział, że nie ma potrzeby likwidacji 13 etatów to czysta demagogia. Odłożenie budowy pływalni wynika z bardzo realnej szansy i dobrej woli Starostwa Powiatowego na rozpoczęcia przebudowy drogi Juchnowiec Kościelny – Wojszki – S19.
Pani Skarbnik wnioskowała o wprowadzenie do budżetu na 2010r. kwoty 150.000zł. zgodnie z podjętą uchwałą w sprawie podjęcia działań w celu udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na „Przebudowę mostu na przepust wraz z dojazdami przez rzekę Turośniankę w m. Szerenosy w ciągu drogi powiatowej Nr 1498B” – „za” było 15 radnych oraz w imieniu Wójta prosiła o pozostawienie zapisu dotyczącego upoważnienia Wójta do dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami – „za” był 1 radny, 12 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu;
6) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2010r. wraz z przyjętymi poprawkami – „za” było 15 radnych – Uchwała Nr XL/276/09 stanowi załącznik Nr 3 do protokołu.

Ad.8.
Podjęcie uchwał:
• uchwała w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Juchnowiec Kościelny z organizacjami pozarządowymi w roku 2010 – omówiła Pani Anna Klojzy, po dyskusji Przewodniczący Rady wnioskował o odłożenie projektu uchwały na kolejną sesję – „za” było 15 radnych;
Uchwała Nr XL/277/09 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii i Przemocy w Rodzinie na 2010r.
Radny Stefan Kozłowski – wnioskował o wprowadzenie zmian do preliminarza kosztów na 2010r. zgodnie z przyjętym budżetem gminy na 2010r. tj.
o w dziale 851 rozdziale 85154 § 4010 zmniejszyć kwotę o 7.189 zł
o w dziale 851 rozdziale 85154 § 4170 zmniejszyć kwotę o 12.000 zł
o w dziale 851 rozdziale 85154 § 4210 zwiększyć kwotę o 19.189 zł na dofinansowanie wyposażenia świetlic - „za” było 13 radnych, 2 „wstrzymało się” od głosu,
Pani Edyta Szydłowska – powiedziała, że nie widzi możliwości dalszego funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych na dotychczasowych zasadach oraz otwarcia kolejnej w Koplanach po zmniejszeniu środków na wynagrodzenia, tym bardziej, że stawki były niższe, niż rekomendowała Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - uchwała z wprowadzoną zmianą została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 4 do protokołu;
Uchwała Nr XL/278/09 w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych ulic w Kleosinie, Księżynie, Osiedlu-Ignatki, Śródlesiu oraz drogi Kolonia Ignatki – Niewodnica Korycka – omówiła Pani Anna Korolczuk, W związku z nieprecyzyjnymi mapami dołączonymi do projektu uchwały radny Stefan Kozłowski – wnioskował o wykreślenie §2 uchwały – „za” było 12 radnych, 1 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu – uchwała ze zmianą została przyjęta 12 głosami „za”, 1 „przeciw”, 2 „wstrzymało się” od głosu i stanowi załącznik Nr 5 do protokołu;
Uchwała Nr XL/279/09 w sprawie zmian w budżecie 2009 roku – Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały i poprosiła o naniesienie zmian rachunkowych do projektu
Radny Stanisław Szerenos wnioskował o skreślenie w zadaniach inwestycyjnych poz.58 pn „Projekt modernizacji budynku w Kleosinie przeznaczonego na przychodnię lekarską”  - „za” było 8 radnych, 7 „przeciw”
Wójt nie wyraził zgody na proponowaną zmianę,
Radny Eugeniusz Szotko wnioskował o dopisanie w zadaniach inwestycyjnych w poz.34c „Remont elewacji zewnętrznej” – „za” było 15 radnych
Przewodniczący Rady wnioskował o wykreślenie §7 projektu uchwały – „za” było 12 radnych, 3 „wstrzymało się” od głosu;
Uchwała z przegłosowanymi zmianami została przyjęta jednogłośnie – 15 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 6 do protokołu;
Uchwała Nr XL/280/09 w sprawie ustalenia wydatków budżetu gminy, które w roku 2009 nie wygasają z upływem roku budżetowego
Przewodniczący Rady wnioskował o wykreślenie w załączniku Nr 1 do uchwały poz.1 pn. „Kanalizacja sanitarna w Janowiczach” i poz.5 pn. „Projekt modernizacji budynku w Kleosinie przeznaczonego na przychodnię lekarską” 
Pani Skarbnik – wnioskowała o prowadzenie dodatkowej pozycji w załączniku Nr 1 pn. „Uczeń na wsi” kwota 42.698zł z terminem realizacji 30.06.2010r. – „za” wprowadzeniem w/w zmian było 15 radnych – uchwała ze zmianami została przyjęta jednogłośnie 15 głosami „za” i stanowi załącznik Nr 7 do protokołu;

Ad.9.
Zapytania sołtysów
Sołtys wsi Stacja-Lewickie – podziękował za odśnieżanie dróg,
Sołtys wsi Złotniki – podziękował za współpracę z Wójtem,  radnymi i pracownikami urzędu oraz złożył życzenia noworoczne
Sołtys wsi Wojszki – podziękował radnym za przeznaczenie 2,5mln zł na drogę powiatową Juchnowiec Kościelny – S19

Ad.10.
Sprawy bieżące
Radny Leszek Matowicki – poinformował, że w Starostwie Powiatowym w Białymstoku odbyło się uroczyste wręczenie odznaczenia zespołowi „Koplanianki” z rąk Ministra Kultury.
Radny Grzegorz Śliwowski – wnioskował o przygotowanie analizy i uzasadnienia oraz o podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego południowej części Księżyna,
Wójt odczytał pismo Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w tej sprawie, z którego wynika, że na dzień dzisiejszy nie ma wytyczonego przebiegu obwodnicy, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzki planuje przeprowadzić rozeznanie w tej kwestii w II kwartale 2010r. Dlatego nie widzi podstaw do wcześniejszego uchwalania planu
Pan Dariusz Markuszewski – powiedział, że przystępując do opracowania planu, który będzie finansowany z budżetu województwa musi być wytyczony przebieg obwodnicy, a ponadto możemy wydać na darmo pieniądze jeżeli opracujemy plan, a trasa obwodnicy ulegnie zmianie
Radny Grzegorz Śliwowski – powiedział, że przystąpienie do planu jest bardzo potrzebne i nie widzi przeciwwskazań do przystąpienia. PZDW jako strona może tylko przyśpieszyć prace nad obwodnicą jeśli podejmiemy stosowną uchwałę. W związku z powyższym ponowił wniosek o przygotowanie uchwały wraz z analizą i uzasadnieniem  w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego południowej części Księżyna na następną sesję – „za” było 15 radnych.
Wójt – podziękował strażakom z Juchnowca Dolnego, Złotnik, Wojszek za ugaszenie pożaru budynku mieszkalnego w Klewinowie i pracownikom GOPS-u za szybką pomoc.
Pani Joanna Lewko – powiedziała, że założono specjalne konto i podano nr kontaktowy na stronie internetowej urzędu w sprawie udzielenia pomocy materialnej i rzeczowej poszkodowanym
Radny Leszek Kuczyński - stwierdził, że należy objąć pomocą rodziny, w których  zmarł ojciec czy matka, a rodzina nie może skorzystać z pomocy społecznej, a  dzieci z obiadów tylko dlatego, że próg dochodowy przekroczył 20zł. Zasugerował powołanie stowarzyszenia lub założenie specjalnego konta na ten cel. Następnie pytał czy rodziny mieszkające w mieszkaniach socjalnych podpisały zobowiązanie odnośnie dbania o powierzone mienie, ponieważ stan mieszkań niedawno przekazanych po remoncie jest fatalny
Wójt – powiedział, że przeprowadzi kontrole w mieszkaniach socjalnych
Na zakończenie obrad Przewodniczący Rady podziękowała wszystkim za współpracę i złożył życzenia z okazji zbliżającego się Nowego Roku.

Ad.11.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Przewodniczący Rady zamknął obrady formułą: „Zamykam obrady Rady Gminy Juchnowiec Kościelny”.

Przewodniczący Rady
Krzysztof Marcinowicz

protokolant:
Dorota Korpacz

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Korpacz

Wprowadzający: Dorota Korpacz

Data wprowadzenia: 2010-04-19

Data modyfikacji: 2010-04-19

Opublikował: Dorota Korpacz

Data publikacji: 2010-04-19